Όταν Opel και Lotus έγραψαν από κοινού ιστορία!

33 χρόνια πριν, η Lotus πήρε ένα Opel και το μετέτρεψε σε ένα από τα ταχύτερα τετράπορτα της εποχής. Γνωρίστε το πισωκίνητο Lotus Omega...

Ένα από τα γρηγορότερα τετράπορτα οικογενειακά της δεκαετίας του ’90 είναι το Lotus Omega. Όπως υποδηλώνει και το όνομά του αποτέλεσε αποτέλεσμα της συνεργασίας των Opel και Lotus. Ας θυμηθούμε αυτό το ξεχωριστό αυτοκίνητο!

Όλα ξεκίνησαν το 1990, όταν η βρετανική Lotus πήρε την κορυφαία έκδοση του Opel Omega και αποφάσισε να πειραματιστεί μαζί του. Οι αλλαγές ξεκίνησαν με βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης. Τοποθετήθηκε ένα νέο bodykit, με αλλαγμένους προφυλακτήρες, μεγάλους αεραγωγούς και μία διακριτική αεροτομή στο πίσω μέρος.

Κάτω από το καπό βρισκόταν σαν βάση ο τρίλιτρος κινητήρας που συναντούσαμε στην έκδοση GSi. Οι μηχανικοί της Lotus, όμως, υπερκύβισαν το 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ, με την χωρητικότητα να φτάνει στα 3,6 λίτρα. Ταυτόχρονα, άλλαξαν σχεδόν όλα τα «ζωτικά» μέρη, τοποθετώντας εκτός των άλλων σφυρήλατες μπιέλες και έμβολα της Mahle. Η υπόθεση-κινητήρας ολοκληρώθηκε με δύο τούρμπο T-25 της Garret και η ιπποδύναμη αυξήθηκε στους 377 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 568 Nm.

Οι αναβαθμίσεις συνεχίστηκαν με το σύστημα μετάδοσης, όπου τοποθετήθηκε ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο από Chevrolet Corvette. Οι τροποποιήσεις σε μηχανικό επίπεδο ολοκληρώθηκαν με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Κάπως έτσι, το ισχυρό Opel Omega μετατράπηκε στο απόλυτο πισωκίνητο τετράπορτο.

Τα φρένα της AP Racing, σε συνδυασμό με την αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση και την ήδη υπάρχουσα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό σύνολο. Οι επιδόσεις ήταν καταιγιστικές, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 5,1 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 285 χλμ/ώρα. Αυτή η επίδοση έστειλε τότε το Lotus Omega στη δεύτερη θέση των ταχύτερων τετράπορτων, πίσω από την Alpina B10 Bi-Turbo.

Συνολικά κατασκευάστηκε σε μόλις 950 αντίτυπα, με την παραγωγή να ξεκινά το 1990 και να ολοκληρώνεται το 1992.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

To B-SUV των Γερμανών κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού και μέσα σε λίγους μήνες από τη αρχική του διάθεση έφτασε σε ορόσημο....
Η Opel και η ADAC ανακοίνωσαν αλλαγές για τη σεζόν 2026 για το 1ο στον κόσμο Κύπελλο rally ηλεκτρικών ενιαίου τύπου με την αρχή να...
Κάποτε οι σχεδιαστές αυτοκινήτων έδιναν τον καλύτερό τους εαυτό ακόμη και στον πίνακα οργάνων! Και αυτός είναι ο λόγος που δημιουργήθηκαν μερικά αυτοκίνητα τόσο ξεχωριστά!...
Το ταχύτερο ηλεκτρικό Opel έρχεται με 281 ίππους με την γκάμα του SUV της γερμανικής εταιρείας να έχει παράλληλα εκδόσεις που καλύπτουν κάθε ανάγκη....
Ονομάζεται Opel Mokka GSE, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9 δλ., και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα......
Το δεύτερο πιο δημοφιλές supermini στην Ελλάδα, μετά το Toyota Yaris! Δείτε την έκδοση που ξεχωρίζει για τη χαμηλή κατανάλωση......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής