Ένα από τα γρηγορότερα τετράπορτα οικογενειακά της δεκαετίας του ’90 είναι το Lotus Omega. Όπως υποδηλώνει και το όνομά του αποτέλεσε αποτέλεσμα της συνεργασίας των Opel και Lotus. Ας θυμηθούμε αυτό το ξεχωριστό αυτοκίνητο!
Όλα ξεκίνησαν το 1990, όταν η βρετανική Lotus πήρε την κορυφαία έκδοση του Opel Omega και αποφάσισε να πειραματιστεί μαζί του. Οι αλλαγές ξεκίνησαν με βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης. Τοποθετήθηκε ένα νέο bodykit, με αλλαγμένους προφυλακτήρες, μεγάλους αεραγωγούς και μία διακριτική αεροτομή στο πίσω μέρος.
Κάτω από το καπό βρισκόταν σαν βάση ο τρίλιτρος κινητήρας που συναντούσαμε στην έκδοση GSi. Οι μηχανικοί της Lotus, όμως, υπερκύβισαν το 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ, με την χωρητικότητα να φτάνει στα 3,6 λίτρα. Ταυτόχρονα, άλλαξαν σχεδόν όλα τα «ζωτικά» μέρη, τοποθετώντας εκτός των άλλων σφυρήλατες μπιέλες και έμβολα της Mahle. Η υπόθεση-κινητήρας ολοκληρώθηκε με δύο τούρμπο T-25 της Garret και η ιπποδύναμη αυξήθηκε στους 377 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 568 Nm.
Οι αναβαθμίσεις συνεχίστηκαν με το σύστημα μετάδοσης, όπου τοποθετήθηκε ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο από Chevrolet Corvette. Οι τροποποιήσεις σε μηχανικό επίπεδο ολοκληρώθηκαν με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Κάπως έτσι, το ισχυρό Opel Omega μετατράπηκε στο απόλυτο πισωκίνητο τετράπορτο.
Τα φρένα της AP Racing, σε συνδυασμό με την αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση και την ήδη υπάρχουσα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό σύνολο. Οι επιδόσεις ήταν καταιγιστικές, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 5,1 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 285 χλμ/ώρα. Αυτή η επίδοση έστειλε τότε το Lotus Omega στη δεύτερη θέση των ταχύτερων τετράπορτων, πίσω από την Alpina B10 Bi-Turbo.
Συνολικά κατασκευάστηκε σε μόλις 950 αντίτυπα, με την παραγωγή να ξεκινά το 1990 και να ολοκληρώνεται το 1992.