Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;
Renault Espace

Μπορεί στα περισσότερα μοντέλα του σήμερα να συναντάμε παρόμοιες εργονομικές επιλογές, με τα πιο σημαντικά πάνελ χειρισμού (όπως αυτό του κλιματισμού για παράδειγμα) να βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Στο παρελθόν είχαμε δει, όμως, μία πολύ τολμηρή επιλογή, με το πάνελ κλιματισμού να βρίσκεται επάνω στην πόρτα του οδηγού.

Διαβάστε επίσης: Οθόνες αφής στο αυτοκίνητο: Αποσπούν τον οδηγό;

Η φωτογραφία που βλέπετε προέρχεται από το Renault Espace που βγήκε στην παραγωγή το 2006. Πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση της τέταρτης γενιάς, η οποία πέρα από την ενδιαφέρουσα εξωτερική της σχεδίαση, είχε και άκρως ενδιαφέρουσα καμπίνα. Τρεις σειρές καθισμάτων, τραπεζάκια για τους πίσω επιβάτες, αλλά και ένα περιστρεφόμενο κάθισμα ήταν μερικά από τα στοιχεία που δεν συναντάμε σε πολλά αυτοκίνητα.

Εννοείται, βέβαια, ότι το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ήταν η επιλογή των μηχανικών να τοποθετήσουν το πάνελ του κλιματισμού επάνω στην πόρτα του οδηγού. Ακριβώς μπροστά από την μονάδα ελέγχουν των παραθύρων υπήρχε ένα κυκλικό πλαίσιο. Όλα τα κουμπιά ρύθμισης βρίσκονταν περιφερειακά του κύκλου και στο κέντρο υπήρχε μία μικρή οθόνη που απεικόνιζε την θερμοκρασία ρύθμισης του κλιματισμού.

Το πάνελ του κλιματισμού στην συγκεκριμένη θέση ήταν σίγουρα μία παράτολμη ενέργεια και δεν είναι καθόλου απίθανο οι άνθρωποι της Renault να μετάνιωσαν γι’ αυτήν την απόφαση. Η εργονομία της καμπίνας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό της ασφάλεια, μιας και ο οδηγός πρέπει πάντα να ελέγχει τα συστήματα χωρίς να χάνει το βλέμμα από τον δρόμο. Αυτός είναι και ο λόγος που σε μία εποχή επικράτησης των οθονών αφής, οι φυσικοί διακόπτες πρέπει να “επιβιώσουν”.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Ανάμεσα στα 100 οχήματα είναι και το Renault Clio Williams! Δείτε για ποιον λόγο η γαλλική εταιρεία προχωρά σε δημοπρασία......
Η Renault προσφέρει τώρα και επαγγελματική έκδοση για το μικρό ηλεκτρικό της μοντέλο, μια λύση που ταιριάζει στους επαγγελματίες που θέλουν ευελιξία στο αστικό τοπίο....
Τα diesel μοντέλα είναι λίγα στην αγορά! Αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο "πουλάει" περισσότερο με κινητήρα πετρελαίου......
Πενήντα σχεδόν χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, το γαλλικό μοντέλο επιστρέφει δυναμικά, αυτή τη φορά ως αμιγώς ηλεκτρικό, έτοιμο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία...
Το μικρό γαλλικό με το θρυλικό όνομα ήρθε και στην ελληνική αγορά και το κοινό της Αττικής μπορεί να το δει από κοντά χωρίς να...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα