Πρόσφατα σας είχαμε ενημερώσει σχετικά με την μεγάλη επιστροφή του Toyota Starlet στη γκάμα της ιαπωνικής φίρμας. Είναι η πιο κατάλληλη στιγμή, λοιπόν, να θυμηθούμε τις πρώτες γενιές του μικρού μοντέλου. Αυτές είχαν ένα σημαντικό χαρακτηριστικό, την κίνηση στον πίσω άξονα.
Διαβάστε επίσης: Suzuki Swift GTi – Ο “σαμουράι” των δρόμων! (+video)
Η πρώτη γενιά του Toyota Starlet παρουσιάστηκε το 1973 και αρχικά διατέθηκε σε coupe αμάξωμα με δύο πόρτες. Λίγο αργότερα ήρθε και η τετράπορτη έκδοση. Ως προς τα μηχανικά σύνολα υπήρχαν δύο επιλογές, ένας 993 κ.εκ. και ένας 1.166 κ.εκ. Και στις δύο περιπτώσεις, ο κινητήρας βρισκόταν στο εμπρός μέρος και η μετάδοση της κίνησης περνούσε στον πίσω άξονα μέσω χειροκίνητου σασμάν 4 ή 5 σχέσεων.
Η πρώτη γενιά Toyota Starlet (P40/P50) δεν απέκτησε ιδιαίτερη δημοφιλία, μιας και η παραγωγή περιορίστηκε στην αγορά της Ιαπωνίας. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν ισχύει για τη δεύτερη γενιά με την κωδική ονομασία P60. Το συγκεκριμένο μοντέλο έφτασε στην Ευρώπη το 1978 και στη γκάμα των κινητήρων προστέθηκε ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.290 κ.εκ με ηλεκτρονική διαχείριση καυσίμου και κάτι παραπάνω από 60 ίππους.
Μπορεί να μην υπήρξε κάποιος ισχυρός κινητήρας στη γκάμα των δύο πρώτων εκδόσεων του Starlet, αλλά έμειναν στην ιστορία για την κίνηση στον πίσω άξονα. Η έλευση της τρίτης γενιάς ήρθε το 1984 και έφερε οριστικό τέλος στην πίσω κίνηση. Βέβαια, οι μετέπειτα γενιές του Toyota Starlet κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού λόγω των ισχυρών υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, όπως το “Glanza”.