Βρέθηκα πρόσφατα στο Perpignan της Γαλλίας προκειμένου να οδηγήσω τη νέα έκδοση της Mercedes G–Class, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Σαφέστατα η άσφαλτος δεν είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου, μια και, όπως είπα και στο τηλεοπτικό «Traction» χαριτολογώντας, η αεροδυναμική και η G–Class δεν συναντήθηκαν ποτέ! Στο χώμα όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά, αφού το αυτοκίνητο δικαίως θεωρείται από τον Γερμανό κατασκευαστή η αιχμή του δόρατος για τα οχήματα εκτός δρόμου που προσφέρει.
Η προσωπική μου γνώμη είναι πως η Mercedes G–Class είναι ό,τι πιο ολοκληρωμένο έχω οδηγήσει από πλευράς ικανοτήτων σε ακραίες εκτός δρόμου καταστάσεις. Ένας αχανής ημιορεινός αμπελώνας ήταν το πεδίο δοκιμών, με πολύ δύσκολες οδικές καταστάσεις όσον αφορά τις κλίσεις, τα χαντάκια από τις χειμωνιάτικες νεροποντές, το σαθρό έδαφος αλλά και τις υψομετρικές διαφορές, που ξεπερνούσαν τους 80 πόντους μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα. Η απόσταση από το έδαφος της G–Class, η σοφή σχεδίαση των προβόλων, το κλείδωμα των τριών μπλοκέ διαφορικών και η κορυφαία τετρακίνηση αντιμετώπιζαν αγόγγυστα όλα τα παραπάνω χωρίς ανόητα σπιναρίσματα ή απώλεια της πρόσφυσης.
Η Mercedes G–Class παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1979 και από τότε βελτιώνεται, αλλά δεν αλλάζει, όπως λένε οι δημιουργοί της, αφού δεν αλλοιώνουν το DNA της, που συνδέεται άμεσα με τα πιο δύσβατα μονοπάτια. Το θέμα είναι ποιος από τους τυχερούς ιδιοκτήτες της θα τη βάλει σε αυτά τα μονοπάτια έχοντας ακριβοπληρώσει το απόκτημά του. Ούτε το 1% είναι η απάντηση, αλλά αυτό δεν αλλάζει σε τίποτε τις μοναδικές ικανότητες της G–Class.
Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από το τετράγωνο σχήμα, το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, τις εξωτερικές χειρολαβές των θυρών όπως και τους εξωτερικούς μεντεσέδες, την εμφανή ρεζέρβα και το χερούλι του συνοδηγού στο ταμπλό για να στηρίζεται όταν ο οδηγός κατεβαίνει σχεδόν κάθετες επιφάνειες! Η πολυτέλεια είναι παρούσα με κορυφαία υλικά αλλά και οκτώ προγράμματα μασάζ στα καθίσματα για να αυξάνουν την ευεξία. Έχει μόνιμη τετρακίνηση με νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων 9G–Tronic και εξοπλίζεται αυτή τη στιγμή με έναν βενζινοκινητήρα 4.0 λίτρων Biturbo V8 απόδοσης 422 ίππων, ενώ στην έκδοση AMG η ιπποδύναμη αγγίζει τους 585 ίππους. Αργότερα θα υπάρξουν και κινητήρες πετρελαίου.
Για την ιστορία μέχρι στιγμής έχουν πουληθεί 300.000 G–Class, η Mercedes διαθέτει πλέον επτά μοντέλα σε αυτή την κατηγορία και έχει πραγματοποιήσει πέντε εκατομμύρια πωλήσεις SUV. Το 2017 πουλήθηκαν 805.000 SUV της Mercedes κι αυτό σημαίνει πως το 1/3 των πωλήσεων του Γερμανού κατασκευαστή ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Τέλος, στο πρώτο τετράμηνο του 2018 πουλήθηκαν 211.636 SUV Mercedes σημειώνοντας αύξηση 12,5%, που αποτελεί νέο ρεκόρ πωλήσεων.