Page 26 - TRACTION 109
P. 26
ΠΙΣΣΑ & ΧΩΜΑ
Rallying goes gReeneR…
Τα υβριδικα συσΤήμαΤα θα κανουν Τήν εμφανισή Τουσ σΤο WRC απο Το
2022. Τα ραλι θα γινουν περισσοΤερο πρασινα, ακολουθώνΤασ Τισ Τασεισ
Τήσ εποχήσ
Θα σωθεί η ανθρωπότητα εάν τα αυτοκίνητα ράλι, με συμμετο- έχει απογειωθεί σε φυσική και ηλεκτρονική παρακολούθηση, διά-
χή στους δρόμους πενήντα ημέρες τον χρόνο, γίνουν υβριδικά γοντας μία από τις καλύτερες περιόδους της μακρόχρονης ιστορίας
αύριο ή ηλεκτρικά μεθαύριο; Αυτό είναι το βασικό ερώτημα των του, τότε η θετική του προσέγγιση στην είσοδο νέων τεχνολογιών
χιλιάδων θεατών ανά τον κόσμο, στο άκουσμα της είδησης ότι από στα World Rally Cars θα πρέπει να μας καθησυχάζει.
το 2022, τα World Rally Cars θα είναι εφοδιασμένα με υβριδικά Όπως άλλωστε έχει δηλώσει και ο ίδιος, «η αλήθεια είναι ότι
συστήματα. οι υπεύθυνοι των εργοστασιακών ομάδων είναι αρνητικοί στην
Φυσικά η απάντηση δεν έχει λογική πειθώ, όπως και η ερώτηση αλλαγή των τεχνικών κανονισμών. Όμως, όταν πηγαίνω στα
άλλωστε… Είναι προφανές ότι η «πράσινη τεχνολογία» που ξεκίνη- διεθνή σαλόνια αυτοκινήτου, βλέπω ότι τα εργοστάσια κάθε χρόνο
σε από τη Formula 1, πέρασε στα πρωτότυπα αυτοκίνητα αντοχής εισάγουν στις αγορές μοντέλα με νέες τεχνολογίες. Γιατί να μην
(βλ. Le Mans series) και τώρα ήρθε η σειρά της να περάσει στα έχουμε νέες τεχνολογίες και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα στα ράλι;
ράλι. Η υβριδική τεχνολογία λ.χ. είναι έτοιμη και μπορεί σύντομα να μπει
Φυσικά, η διεξαγωγή αγώνων ράλι με αυτοκίνητα αμιγώς στα World Rally Cars».
ηλεκτροκίνητα, θα πρέπει –λογικά – να τοποθετείται στο τέλος της Τελευταία έχουν αρχίσει και οι θετικές προσεγγίσεις από τις ομάδες.
επόμενης δεκαετίας μια και οι ιδιαιτερότητες των ράλι, όμως γιατί Η M-Sport ετοιμάζει αμιγώς ηλεκτροκίνητο Fiesta WRC, το οποίο
αυτή η πρεμούρα; θα μπορεί να έχει αυτονομία για να ολοκληρώσει πλήρως ένα
Αν θεωρήσουμε ότι εξ ορισμού ο νυν πρόεδρος της FIA, ο Γάλλος σκέλος αγώνα. Η Citroen στο παρελθόν (2009) είχε παρουσιάσει
Jean Todt, είναι η βασική αιτία που το WRC την τελευταία δεκαετία το C4 WRC με υβριδικό κινητήρα, ενώ η κινεζική BYD «κατέβασε»