Page 28 - TRACTION 109
P. 28

ΜΟΤΟ: KTM 790 Adventure / R
                                                  Με αύρα Dakar








                                                  Η ΚΤΜ, µετά τις συνεχόµενες επιτυχίες στο
                                                  δυσκολότερο ραλι του πλανήτη, επιστρέφει στην
                                                  αγαπηµένη της κατηγορία, των πολιτικών και

                                                  πολιτισµένων µικτής χρήσης µοντέλων, µε τα
                                                  νέα πολυδιάστατα 790 Adventure και Adventure R

                                                   ∆υο µοντέλα τόσο κοντά µεταξύ τους αλλά και τόσο διακριτά, τα οποία στόχο έχουν να ανε-
                                                   βάσουν τον πήχη σε µια κατηγορία που αναζωπυρώνεται, αυτή των «µεσαίων» Adventure. Η
                                                   αναµονή για την εµφάνισή τους ανέβαζε τις προσδοκίες, που ήρθαν όµως να καλύψουν στο
                                                   έπακρο τα νέα δίδυµα της ΚΤΜ.
                                                   Η «απλή» έκδοση του νέου 790 Adventure προσδιορίζεται από το χαµηλό φτερό, τα ελαστικά
                                                   και τον γενικότερο εξοπλισµό, δηλώνοντας ότι προορίζεται για όσους θέλουν να κινούν µια
                                                   µοτοσυκλέτα µε µεγάλες διαδροµές σε «ασφάλτινες» κυρίως αλλά και καθηµερινές «περιπέ-
                                                   τειες».
                                                   Από την άλλη, το χαρακτηριστικό R στην Adventure R δηλώνει διαθέσεις και πεδίο χρήσης
                                                   που περιλαµβάνει όσο χώµα αντέχει ο οδηγός της και τα σχέδια απόδρασης. Ψηλό φτερό, πιο
                                                   τρακτερωτά ελαστικά, ψηλότερες αναρτήσεις και πιο επίπεδη σέλα, δεν αφήνουν αµφιβολίες.
                                                   Κοινός είναι ο νέος δικύλινδρος κινητήρας µε την αντίστοιχη πλατφόρµα πλαισίου και γενικότε-
                                                   ρου σχεδιασµού. Εµφανίστηκαν στον «προποµπό» 790 Duke και έφεραν ως φυσική συνέχεια
                                                   τη δηµιουργία της Adventure εκδοχής. Η ώθηση στην κατηγορία είναι σηµαντική και µερίδιο
                                                   στο ανέβασµα του πήχη έχουν από τη µία το πακέτο ηλεκτρονικών που συνοδεύει και τα δύο
                                                   µοντέλα, και από την άλλη το πακέτο των περιφερειακών, αναρτήσεις και φρένα.
                                                   Ο νέος κινητήρας της ΚΤΜ καλύπτει ουσιαστικά το κενό µεταξύ των µονοκύλινδρων που
                                                   έχουν φτάσει τα 690 κ.εκ. και των LC8 µε διάταξη V-2 που ξεκινούν πλέον από τα 1.050 κ.εκ.
                                                   και φτάνουν τα 1.301. Με τον νέο δικύλινδρο των 800 κ.εκ. ανοίγει ένας νέος ορίζοντας για
                                                   µοντέλα στη µεσαία κατηγορία και ήδη η ΚΤΜ απλώνει την γκάµα της και σε αυτή.
                                                   Με δύο αντικραδασµικούς άξονες έχει περιορίσει τους κραδασµούς, ενώ είναι εξοπλισµένη
                                                   µε το PASC™, ένα µηχανικό σύστηµα περιορισµού των αναπηδήσεων του πίσω τροχού κατά
                                                   τα κατεβάσµατα ταχυτήτων.
                                                   Η απόδοσή της στους 95 ίππους κρίνεται υπεραρκετή για την κατηγορία αλλά και για τη µικτή
                                                   χρήση, καθώς το ρητό είναι σαφές: οτιδήποτε πάνω από τους 90 ίππους είναι περιττό στο χώµα.
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33