Page 27 - TRACTION 137
P. 27

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: SEAT, Θ.Χ., WEB

              Το σύστημα, που ζυγίζει 40 κιλά, όταν αφαιρεθεί από το όχημα γί-
              νεται τροχήλατο, αναπτύσσοντας ένα ζευγάρι τροχών, μια βάση και
              μια χειρολαβή, για την εύκολη μεταφορά της μπαταρίας μέχρι την
              πρίζα για τη φόρτιση από οικιακό ρεύμα. Αν η παροχή είναι κοντά,
              δεν χρειάζεται να αφαιρεθεί από το όχημα και φορτίζει τοποθετώ-
              ντας απλώς την παροχή στην πρίζα (τύπου schuko).
              Μια άδεια μπαταρία χρειάζεται έξι ώρες για μια πλήρη φόρτιση,
              όμως σκόπιμο είναι – και συστήνεται – η μπαταρία να φορτίζεται με
              κάθε ευκαιρία. Μια πιο πρακτική μέτρηση που θα πρέπει να καθιερω-
              θεί στις περιγραφές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων λέει ότι με κάθε
              μία ώρα φόρτισης αποκτά αυτονομία για περίπου 25 χιλιόμετρα.
              Έτσι μπορεί ο χρήστης να υπολογίσει εύκολα τις διαδρομές και τις
              στάσεις που μεσολαβούν, ώστε να έχει πάντα… περίσσευμα αυτονο-
              μίας. Όπως άλλωστε συμβαίνει και με τα συμβατικά οχήματα. Δεν
              τα αφήνουμε να αδειάσουν, αλλά φροντίζουμε να υπάρχει πάντα
              επαρκές καύσιμο...
              Για την επιβράδυνση φροντίζουν δύο ισχυρά δισκόφρενα χωρίς
              ABS, μια και δεν απαιτείται να υπάρχει στην κατηγορία των 125.
              Ωστόσο θα ήταν χρήσιμο (όπως και ένα traction control), καθώς
              στην προβληματική πρόσφυση των αστικών κέντρων της Ελλάδας   Το ΜΟ της Seat πρωτοστατεί στο project «Αστυπάλαια, το
              το μπλοκάρισμα μπορεί να έρθει πολύ εύκολα.         πράσινο νησί» καθώς θα είναι διαθέσιμο για ενοικίαση μέσω
              Ενδιαφέρον έχει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει το   κάρτας από τουρίστες, αλλά και κατοίκους του νησιού, με χρο-
              ΜΟ. Με το κλείσιμο του γκαζιού, πατώντας ελαφρά μία από τις   νοχρέωση, από ειδικά σημεία –φορτιστές.
              μανέτες του φρένου, αρχίζει η ανάκτηση, προσφέροντας ταυτό-
              χρονα ελαφρά επιβράδυνση. Με ταχύτητες ομαλής καθημερινής   ποθέσεις που ορίζει ο νόμος: ηλικία άνω των 27, κατοχή διπλώμα-
              κίνησης, η επιβράδυνση αυτή μπορεί να είναι η μόνη που χρειάζεται   τος Β τουλάχιστον για έξι χρόνια και πέντε πρακτικά μαθήματα.
              ο οδηγός, μειώνοντας έτσι και τη φθορά των φρένων.  Μεσαίο σε διαστάσεις, το ΜΟ τοποθετείται ανάμεσα στα πολύ
              Ένα συμβατικό πιρούνι αναλαμβάνει την ανάρτηση του εμπρός   ελαφρά scooter και στα GT. Ευχάριστο, με μεγάλη ευελιξία και
              τροχού και καθώς το πίσω μέρος είναι «μονόμπρατσο» για εύκολη   δυναμισμό, στοιχεία απρόσμενα από ένα ηλεκτροκίνητο scooter.
              πρόσβαση και αφαίρεση του τροχού, ένα μονό αμορτισέρ φροντίζει   Προσφέρει λύσεις χωρίς συμβιβασμούς και κατεβάζει το κόστος με-
              για την απόσβεση των κραδασμών. Καθώς ο ηλεκτροκινητήρας   τακίνησης έως και στα 0,7 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Με πιο έντονη
              βρίσκεται στην πλήμνη τού πίσω τροχού, οι απαιτήσεις από το αμορ-  χρήση, ακόμη και στο 1 ευρώ/100 χλμ., παραμένει τέσσερις φορές
              τισέρ είναι αυξημένες και αυτός είναι ένας τομέας που μια βελτίωση   πιο οικονομικό από το οικονομικότερο συμβατικό scooter 125 κ.εκ.
              θα ήταν ευπρόσδεκτη. Η εργονομία είναι από τα ατού του ΜΟ, με   Τιμές: Oxygen White 6.790 ευρώ, Daring Red & Dark Aluminum
              άνετη σέλα, επαρκείς χώρους για τον οδηγό, ίσιο πάτωμα για εύκολη   6.890 ευρώ.
              πρόσβαση αλλά και μεταφορά μικρών αποσκευών. Αν και θα ήταν
              χρήσιμο ένα ντουλαπάκι στην ποδιά, είναι εντυπωσιακός ο χώρος
              κάτω από τη σέλα, καθώς επαρκεί να φιλοξενήσει και δύο Jet κράνη.
              Η Α/Μ LCD οθόνη παρέχει τις απαραίτητες ενδείξεις και φυσικά αυ-
              τές που αρμόζουν σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα. Φόρτιση μπαταρίας
              σε ποσοστό πλήρωσης, βαθμός ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρι-
              σμα, ακόμη και θερμοκρασία της μπαταρίας!
              Επιπλέον μπορεί να συνδεθεί με το κινητό και όλες οι πληροφορίες
              να λαμβάνονται εκεί, καθώς και για τη θέση του οχήματος. Παρέχει
              ειδοποίηση στο κινητό σε περίπτωση κλοπής, προειδοποίηση χαμη-
              λής μπαταρίας, προειδοποίηση θερμοκρασίας μπαταρίας κατά τη
              φόρτιση και ειδοποίηση συντήρησης.
              Η εντοπιότητα έφερε τη Seat να συνεργαστεί με τη Silence, που
              σχεδίασε και κατασκευάζει το ΜΟ, καθώς και οι δύο δραστηριοποι-
              ούνται στη Βαρκελώνη. Προσφέρει εγγύηση δύο ετών για το όχημα
              και τεσσάρων ετών για την μπαταρία, αρκεί να δέχεται τουλάχιστον
              μία φόρτιση κάθε μήνα.
              Πλέον με την αλλαγή της νομοθεσίας, το ΜΟ μπορεί να οδηγείται
              με το δίπλωμα του αυτοκινήτου χωρίς εξετάσεις. Απλώς με τις προϋ-
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32