Όπως κάθε χρονιά η Ελληνική Αστυνομία προχώρησε στη δημοσίευση των στατιστικών στοιχείων που είναι σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα που έγιναν στη χώρα μας το προηγούμενο έτος. Ο απολογισμός για το 2019 παρουσιάζει μια σχετική σταθερότητα σε σχέση με το 2018. Αυτό στα δικά μας τα μάτια είναι απογοητευτικό αφού δυστυχώς δεν υπήρξε ουσιαστική μείωση στον αριθμό των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο, τη στιγμή που ο συνολικός αριθμός των ατυχημάτων αυξήθηκε οριακά. Πάμε να τα δούμε τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. πιο αναλυτικά.
Στη δημοσίευση του απολογισμού των τροχαίων ατυχημάτων για τη χρονιά που μας πέρασε η Ελληνική Αστυνομία ανακοίνωσε ότι το σύνολο των τροχαίων ατυχημάτων το 2019 παρουσίασε μικρή αύξηση στα 10.740 έναντι 10.633 το προηγούμενο έτος.
Από αυτά τα 665 ήταν θανατηφόρα (655 το 2018), τα 550 σοβαρά (601 το 2018) και 9.525 (9.377) κατατάχθηκαν στην κατηγορία των ελαφριών ατυχημάτων.
Τη χρονιά που μας πέρασε το σύνολο των παθόντων ανήλθε στους 13.369 έναντι 13.483 το 2018 παρουσιάζοντας έτσι οριακή μείωση. Τα επί μέρους στοιχεία μας δείχνουν πως οι θάνατοι από τα τροχαία ήταν 701 έναντι 709 το προηγούμενο έτος, οι βαριά τραυματίες ανήλθαν στους 642 (701 το 2018) και αυτοί που τραυματίστηκαν ελαφριά ήταν 12.026 έναντι 12.073 παθόντων το 2018.
Ειδικά για τα θανατηφόρα τροχαία, για μία ακόμη χρονιά, οι επικίνδυνες παραβάσεις αποτελούν την κύρια αιτία πρόκλησης τους και σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. έχουν ως εξής:
-44 σχετίζονται με πεζούς
-39 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
-31 την απόσπαση προσοχής
-26 την υπερβολική ταχύτητα
-24 την παραβίαση προτεραιότητας
-13 την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
-1 το αντικανονικό προσπέρασμα
-487 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη, σύνεση-προσοχή, κ.λπ.)
Επίσης, από την ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, προκύπτει ότι οφείλονται (κατά είδος) :
-214 σε σύγκρουση
-217 σε εκτροπή
-155 σε παράσυρση πεζού
-58 σε πρόσκρουση
-21 σε ανατροπή
Ενδιαφέρον έχουν και τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. ως προς το μέρος αλλά και την ώρα που έγιναν τα θανατηφόρα τροχαία με τη συντριπτική πλειοψηφία τους να αφορά συμβάντα σε κατοικημένες περιοχές και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο και όχι στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.
Ειδικότερα 238 θανατηφόρα τροχαία συνέβησαν εντός κατοικημένων περιοχών, 386 στο λοιπό οδικό δίκτυο, 19 στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών– Θεσσαλονίκης, 16 στην Εγνατία Οδό και 6 στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών.
Από αυτά, σύμφωνα με τα στοιχεία, τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα συνέβησαν μεταξύ 12 το βράδυ και επτά το πρωί (155) με το χρονικό διάστημα 9 το πρωί με μία το μεσημέρι (13.00) να ακολουθεί (147) και το διάστημα από τις μία έως και τις πέντε το απόγευμα να έπεται (119). Η ΕΛ.ΑΣ., ωστόσο, δεν ανακοινώνει στοιχεία για το διάστημα από τις πέντε το απόγευμα έως και τις 12 το βράδυ με 244 ατυχήματα να παραμένουν “ορφανά” ως προς τον χρόνο που συνέβησαν.
Όπως και να έχει τα παραπάνω στοιχεία μας δείχνουν μια εικόνα επιεικώς απογοητευτική ως προς τη συμμόρφωση των οδηγών στον Κ.Ο.Κ. αλλά και την… λογική.