Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αποδείξει στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP ότι παρέχουν στην πλειονότητά τους κορυφαία προστασία. Μία νέα μελέτη, όμως, δείχνει ότι υπάρχει ένα άλλο πρόβλημα στην εμπλοκή τους σε τροχαία ατυχήματα και σχετίζεται με το κόστος της επισκευής.
Σύμφωνα με την μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας τεχνολογίας “CCC Intelligent Solutions” που έχει έδρα το Σικάγο των ΗΠΑ, το μέσο κόστος επισκευής για ένα μικρό ηλεκτρικό είναι έως και 26,6% υψηλότερο συγκριτικά με ένα όχημα με θερμικό μοτέρ. Το κόστος αυξάνεται κατά 53,3% όταν πρόκειται για μεγαλύτερης κατηγορίας όχημα.
Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που οδηγεί σε κάτι τέτοιο είναι το υψηλό κόστος ανταλλακτικών συγκριτικά με τα θερμικά. Μάλιστα, η έρευνα αναφέρει ότι το 50% των αυτοκινήτων που είχαν πρόβλημα στην μπαταρία έπειτα από τροχαίο θεωρήθηκαν από τις ασφαλιστικές ως συνολική απώλεια του αυτοκινήτου. Επίσης, άλλος ένας λόγος του αυξημένου κόστους επισκευής είναι οι υψηλότερες απολαβές προσωπικού που έχει ειδικές γνώσεις.
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που η ασφάλιση των ηλεκτρικών είναι συνήθως υψηλότερη. Μάλιστα, η η LeasePlan προτείνει 12% υψηλότερη τιμή ασφάλισης σε σχέση με τα οχήματα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.