Πιο συχνή η εμφάνιση “μικρών” μοντέλων σε θανατηφόρα τροχαία

Νέα έρευνα στις Η.Π.Α. αναφέρει ότι τα μικρά σε μέγεθος μοντέλα κάνουν την εμφάνιση τους συχνότερα σε θανατηφόρα τροχαία έναντι των υπόλοιπων.

Βρείτε μας στο
2020 έρευνα IIHS θανατηφόρα τροχαία

Ο Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) είναι ένας από τους ανεξάρτητους οργανισμούς στις Η.Π.Α. που πραγματοποιεί τις δικές του δοκιμές πρόσκρουσης ενώ διεξάγει ανά τακτά χρονικά διαστήματα και έρευνες που σχετίζονται με τροχαία ατυχήματα.

Κάθε τρία χρόνιο ο IIHS πραγματοποιεί έρευνα στην οποία συγκρίνει τα θανατηφόρα τροχαία στους δρόμους των Η.Π.Α. σε σχέση με τον αριθμό των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν αυτή την περίοδο αλλά και τα χιλιόμετρα που διανύονται. Στην τελευταία σχετική έρευνα του αμερικάνικου οργανισμού με δεδομένα από τις χρονιές 2015-2018, τα αυτοκίνητα μικρού σχετικά μεγέθους (μίνι, σούπερμίινι, μικρά και μικρομεσαία για εμάς τους Ευρωπαίους) έχουν πιο συχνή συμμετοχή σε θανατηφόρα τροχαία έναντι των μεγαλύτερων.

Συγκεκριμένα ο IIHS αναφέρει πως ανά εκατομμύριο ταξινομημένων μοντέλων αυτής της κατηγορίας μεγέθους καταγράφονται κατά μέσο όρο 108 θανατηφόρα τροχαία, τη στιγμή που στα μεγαλύτερου μέγεθος αυτοκίνητα ο μέσος όρος θανατηφόρων τροχαίων είναι 52. Παράλληλα και σε σχέση με τα διανυθέντα χιλιόμετρα τα σχετικά μικρού μεγέθους μοντέλα βρίσκονται πάλι ψηλά στον σχετικό πίνακα, αφού τους αντιστοιχούν 78 θάνατοι από τροχαία ανά 16 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα, ενώ στα μεγαλύτερου μεγέθους αντιστοιχούν 36 θάνατοι ανά 16 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα.

Σίγουρα τα στοιχεία που παρουσιάζει ο αμερικάνικος οργανισμός έχουν ενδιαφέρον, ωστόσο, όπως φαίνεται και από την έρευνα που εξετάζει τα ατυχήματα από συγκεκριμένη σκοπιά, δεν λαμβάνονται υπόψη πολλές σημαντικές παράμετροι. Ο οργανισμός αναφέρει ότι στα δεδομένα που παρουσιάζονται έχουν υπολογιστεί η ηλικία και το φύλλο. Όμως παράμετροι όπως η μέση ταχύτητα κίνησης, τα χιλιόμετρα που διανύονται καθημερινά αλλά και οι δρόμοι που χρησιμοποιούνται δεν έχουν ληφθεί υπόψη. Παράλληλα και με τα σχετικά μικρού μεγέθους μοντέλα να απευθύνονται κυρίως σε ένα πιο μικρό ηλικιακά κοινό ειδικά στις Η.Π.Α. (π.χ. φοιτητές), τα στοιχεία που παρουσιάζονται στην αμερικάνικη έρευνα δείχνουν λογικά.

O οργανισμός αναφέρει ότι τα 15 από τα 20 μοντέλα με την υψηλότερη αναλογία στα θανατηφόρα τροχαία για το 2017 είναι μικρού μεγέθους μοντέλα. Επίσης σχεδόν τα εννέα (9) από τα 20 που εμφανίζονται με την χαμηλότερη αναλογία ανήκουν στην κατηγορία των πολυτελών SUVs.

Παράλληλα, τα πολύ μεγάλα SUVs έχουν την μικρότερη αναλογία με 15 θανάτους ανά εκατομμύριο ταξινομημένων μοντέλων, ενώ τα μοντέλα της mini για τους Αμερικάνους κατηγορίας έχουν την υψηλότερη με 82 θανάτους ανά εκατομμύριο ταξινομήσεων.

Η έρευνα του οργανισμού αναδεικνύει παράλληλα και την αυξητική τάση που παρατηρείται στα θανατηφόρα τροχαία συνολικά στις Η.Π.Α. την τελευταία 4ετία και σε σχέση με την προηγούμενη. Η έρευνα αναφέρει 147.324 θανάτους από τροχαία για την περίοδο 2015-2018 σε σχέση με τους 134.905 θανάτους της προηγούμενης περιόδου 2012-2015.

Ο οργανισμός καταλήγει ότι παρά τις προσπάθειες των κατασκευαστών για να κάνουν τα μοντέλα τους πιο ασφαλή, ο κίνδυνος θανατηφόρου τροχαίου είναι υψηλότερος γι αυτά έναντι τον μεγαλύτερων σε μέγεθος. Βέβαια σύμφωνα και με τον IIHS υπάρχουν και μοντέλα που… “αμφισβητούν” ευθέως αυτό το συμπέρασμα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα Volkswagen Golf και Nissan LEAF με το πρώτο να έχει… μηδενική συμμετοχή σε θανατηφόρα τροχαία ανά εκατομμύριο ταξινομήσεων και το το δεύτερο μόλις 5. Να σημειωθεί πως το αμερικάνικο 4θυρο Ford Fiesta του 2017, έχει το υψηλότερο ποσοστό συμμετοχής σε θανατηφόρα τροχαία σύμφωνα με τον IIHS με 141 θανάτους ανά εκατομμύριο ταξινομήσεων.

Μπορείτε να δείτε όλη την έρευνα του IIHS σε αυτόν εδώ τον σύνδεσμο.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr