Ποιος όμιλος προηγείται στις παγκόσμιες πωλήσεις για το 2019;

Πλησιάζουμε αισίως στα μισά της χρονιάς και ήδη, τα πρώτα στατιστικά καταδεικνύουν τις τάσεις της παγκόσμιας αγοράς για το 2019. Ποιος όμιλος προηγείται και ποιοι τον ακολουθούν;



Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία περνάει περίοδο αναδιαμόρφωσης, με βάση τα νέα δεδομένα που προκύπτουν από την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Αυτό όμως δε αναιρεί την κύρια προτεραιότητα κάθε εταιρείας, που είναι οι πωλήσεις. Καθώς πλησιάζουμε στα μισά της χρονιάς, η πρώτη εικόνα για τις παγκόσμιες πωλήσεις των ομίλων της αυτοκίνησης, έχει σχηματιστεί. Για να μην υπάρξει παρεξήγηση, όταν γράφουμε “όμιλοι”, εννοούμε το σύνολο από μάρκες που βρίσκονται υπό τη σκέπη της εκάστοτε “μαμάς εταιρείας”.

Σύμφωνα με το έγκυρο Focus2Move, οι συνολικές πωλήσεις καταγράφουν πτώση της τάξης του 7,9%, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και του μήνα Απριλίου, καθώς καταγράφηκαν 6.694.638 πωλήσεις νέων οχημάτων, που συνιστά μείωση κατά 7,2% σε σύγκριση με το 2018. Πώς κυμαίνεται όμως η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων μέχρι στιγμής;

Η κατάσταση στις πρώτες θέσεις παραμένει αμετάβλητη σε σύγκριση με πέρυσι. Το Volkswagen Group (VW, Audi, Skoda, Seat, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Bentley) παραμένει στην κορυφή, κατέχοντας το 12% των πωλήσεων, που απεικονίζεται σε 3.296.440 πωλήσεις. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Toyota Motor Corporation (Toyota, Daihatsu, Lexus, Scion) με 11,3% και συνολικές πωλήσεις 3.115.343 νέων αυτοκινήτων, παρουσιάζοντας μικρή αύξηση κατά 1,3%. Στο βάθρο των παγκόσμιων πωλήσεων βρίσκεται και η Renault Nissan Alliance (Renault, Nissan, Mitsubishi, Dacia, Lada, Infiniti, Datsun, Renault Samsung, CMC, ZNA), με 10,9%, που σημαίνει 2.992.471 πωλήσεις.

Μια θέση πιο πίσω βρίσκεται η General Motors (Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Holden, Ravon, Wuling, Baojun) με 9% και 2.463.971 πωλήσεις. Όπως γίνεται αντιληπτό, η GM έχει ως κύρια αγορά τις Η.Π.Α. και δευτερευόντως την Κίνα, οπότε η σχέση της με την Ευρώπη είναι ελάχιστη. Η πρώτη εξάδα διαμορφώνεται από δύο πιο “οικείες” στο ευρωπαϊκό κοινό εταιρείες. Ο λόγος για το Hyundai Group (Hyundai, Kia, Genesis) -που κατέχει το 8,3%, καταγράφοντας 2.292.599 πωλήσεις– και την Ford Motor Company (Ford, Lincoln), με 5,9% και πωλήσεις 1.622.419 νέων οχημάτων.

Από την πρώτη δεκάδα, τη μεγαλύτερη βελτίωση έχει πετύχει ως τώρα η Honda Motor Group (Honda, Acura), καθώς το 5,7% και οι 1.573.457 πωλήσεις, αποτελούν βελτίωση κατά 3% σε σύγκριση με πέρυσι. Με αυτόν τον τρόπο, η ιαπωνική φίρμα βρίσκεται στην 7η θέση των παγκόσμιων πωλήσεων.

Την πρώτη δεκάδα, συμπληρώνουν 3 όμιλοι εταιρειών με ευρεία δράση και στην αγορά της Ευρώπης. Ο λόγος για τις F.C.A. (Fiat, Chrysler, Alfa Romeo, Jeep, Lancia, Dodge, Ram, Maserati, Ferrari, Abarth, Iveco), P.S.A. (Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall, DS) και Suzuki Corporation (Suzuki, Maruti), που κατέχουν το 5,1% (1.406.670 πωλήσεις), 4,2% (1.154.494 πωλήσεις) και 3,1% (862.400 πωλήσεις) των παγκόσμιων πωλήσεων αντίστοιχα.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr