Ποιο είναι το αγαπημένο Abarth του… Mr. Abarth;

Οι δημιουργίες του Carlo Abarth ξεχωρίζουν ακόμη και σήμερα. Ωστόσο από τα μοντέλα του παρελθόντος, υπάρχει ένα που είναι το αγαπημένο του.
Abarth 2400 Coupe Allemano

Δίπλα στα θρυλικά αγωνιστικά του αυτοκίνητα που κατέκτησαν εκατοντάδες νίκες και ρεκόρ, ο Carlo Abarth δημιούργησε και μια σειρά εξαιρετικά κομψών GT (Gran Tourismo), τα οποία αποτελούσαν βελτιωμένες εκδοχές μοντέλων παραγωγής με το μοναδικό άγγιγμα του “Σκορπιού”. Όλα τους αποτελούν σχεδιαστικά αριστουργήματα, ένα όμως από αυτά ταίριαξε απόλυτα στον ιδιοφυή, αλλά και δύσκολο χαρακτήρα του Abarth. Ας δούμε την ιστορία του μέσα από τα μάτια της Fiat.

“Το 1959, ο Karl (Carlo) Abarth, αποφάσισε πως είχε έρθει η κατάλληλη ώρα να λανσάρει μια σειρά μοντέλων GT που θα ξεχώριζαν για την κομψότητα και τη φινέτσα τους, αλλά παράλληλα θα είχαν την γνωστή, υψηλή απόδοση του ονόματος Abarth. Η ίδια η έννοια του “Gran Turismo” κρύβει μέσα της την ταχύτητα και την σπορ αίσθηση που όμως συνδυάζεται με το στιλ και τη φινέτσα, στοιχεία που διαχρονικά χαρακτηρίζουν τις δημιουργίες της Abarth.

Αφετηρία για το νέο εγχείρημα του Abarth αποτέλεσαν και πάλι τα μοντέλα της Fiat. Αρχικά δημιούργησε τέσσερις κομψές εκδόσεις βασισμένες στη ναυαρχίδα της μάρκας, το Fiat 2100. Τα 850 Coupé Scorpione, 850 Spider Riviera και τα 2200 Coupé και Cabriolet βασίζονταν σε μηχανικό επίπεδο στο 6κυλινδρο Fiat, αλλά για το σχεδιασμό του αμαξώματος, ο Abarth επέλεξε τον θρυλικό Giovanni Michelotti και για την παραγωγή το studio Allemano.

Το 1961, η Fiat, παρουσίασε το νέο 2300 και ο Abarth δεν έχασε την ευκαιρία να αναβαθμίσει τη σειρά των GT αυτοκινήτων του δημιουργώντας το Abarth 2400 Coupe Allemano. Η αύξηση της χωρητικότητας του 6κυλινδρου κινητήρα στα 2.323 κ.εκ., η τοποθέτηση ενός εντελώς ανασχεδιασμένου συστήματος εξαγωγής και η εφαρμογή τριών διπλών καρμπυρατέρ της Weber ανέβασαν την ιπποδύναμη στους 142 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. χαρίζοντας τελική ταχύτητα άνω των 200χλμ./ώρα στο κομψό κουπέ που σχεδίασε επίσης ο Michelotti.

Κανείς δεν γνωρίζει πόσα ακριβώς Abarth 2400 Coupe Allemano κατασκευάστηκαν, πάντως ο αριθμός είναι σίγουρα διψήφιος. Ένα από αυτά, ο Carlo Abarth το κράτησε για προσωπική του χρήση και αποτέλεσε το αγαπημένο αυτοκίνητο παραγωγής του ιδρυτή της θρυλικής μάρκας. Το χρησιμοποιούσε για τις καθημερινές του μετακινήσεις στο Τορίνο, αλλά και για όταν πήγαινε διακοπές –με την τρίτη σύζυγο του Anneliese, στη γενέτειρα του Αυστρία. Η αγάπη του δύστροπου Abarth για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν τόσο μεγάλη που αποφάσισε να το εκθέσει στο περίπτερο της μάρκας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1964, δύο χρόνια αφού είχε ολοκληρωθεί η παραγωγή του μοντέλου.”

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το μποτιλιάρισμα είναι το "τέρας" των πόλεων που τρώει ένα μεγάλο μέρος από τον πολύτιμο χρόνο μας. Μπορούμε να το μειώσουμε κάνοντας τα παρακάτω....
Όλα έχουν μια αρχή και εκείνη για το Nissan GT-R έγινε πριν από 51 χρόνια με τον "παππού" του σύγχρονου coupe επιδόσεων των Ιαπώνων, το...
Abarth και diesel. Δύο υποθετικά αταίριαστα μεταξύ τους "στοιχεία" που στην πράξη απέδωσαν πολύ περισσότερα από όσο θα περίμενε κανείς!...
Αποκαλύφθηκε το πιο ισχυρό Abarth στην ιστορία! Γνωρίστε το πιο αναλυτικά και δείτε πότε το αναμένουμε στην ελληνική αγορά......
Η Porsche 911 Turbo "993" σηματοδότησε το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για το εμβληματικό μοντέλο των Γερμανών και την την αρχή μιας άλλης....
Δεν το είδαμε ποτέ στην Ευρώπη, αλλά είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο στην ιστορία της φίρμας. Γνωρίστε το «σκληρό» Skoda Trekka, τον πρόγονο των SUV......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής