Πωλήσεις Audi και ο κομβικός ρόλος της Κίνας

Η Audi δημοσιοποίησε τις παγκόσμιες πωλήσεις της για τον Ιανουάριο, με τα στατιστικά να καταδεικνύουν την πρωταρχική σημασία που έχει πλέον η Κίνα για την παγκόσμια αγορά

Βρείτε μας στο

Η μηνιαία αξιολόγηση και ερμηνεία του αριθμού πωλήσεων οχημάτων μιας μάρκας σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι πάντοτε μια περίπλοκη διαδικασία. Τέτοια περίπτωση είναι οι παγκόσμιες πωλήσεις Ιανουαρίου για την Audi, που έφτασαν στα 144.650 αυτοκίνητα. Αν και σημειώθηκε μικρή συνολική μείωση της τάξης του 3%, υπάρχουν επιμέρους παράμετροι που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και κάνουν τους Γερμανούς να χαμογελούν.

Η κυριότερη αφορά στην Κίνα, που είναι με διαφορά πλέον, η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Το γεγονός ότι η Audi πέτυχε τον μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων που έχει σημειώσει ποτέ – αύξηση κατά 5,1% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2018,- αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα αν διαβάσουμε το συνολικό αριθμό πωλήσεων, που έφτασε τα 64.000 αυτοκίνητα. Δηλαδή, σχεδόν τα μισά (44,2%) οχήματα που ταξινομήθηκαν από μία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Audi, είχαν ως παραλήπτη την κινεζική αγορά. Αν σε αυτό προσθέσουμε και το γεγονός ότι στην ίδια χρονική περίοδο (Ιανουάριος 2019), στην Ευρώπη πουλήθηκαν 55.300 οχήματα, γίνεται αντιληπτό πως η αγορά της Κίνας και του Hong Kong, είχε περισσότερες πωλήσεις από όλη την Ευρώπη μαζί. Μεγάλο ενδιαφέρον έδειξαν οι αγοραστές για τα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, όπως τα Audi A3, Audi A4 L, Audi Q2 και Audi A6 L.

Επιστρέφοντας στην Ευρώπη, οι πωλήσεις της Audi παρουσίασαν πτώση κατά 8,5%, γεγονός που πάντως δε δείχνει να τρομάζει τους ανθρώπους της μάρκας. Αυτό συνέβη κυρίως λόγω της αλλαγής στον κύκλο δοκιμών WLTP, που ήταν υποχρεωτικός για όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς  και είχε επιπτώσεις στον χρόνο παράδοσής τους. Η Audi παρουσίασε μεγάλη αύξηση πωλήσεων στη Ρωσία (24%) και μικρότερη αύξηση στη Γερμανία (1,5%), τη στιγμή που οι πωλήσεις σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία, είχαν πτώση 27,5% και 14,6% αντίστοιχα.

Κατά το 2019 κυριαρχεί η αλλαγή στον κύκλο δοκιμών WLTP, οι προετοιμασίες για το επόμενο στάδιο της διαδικασίας καθώς και η παρουσίαση αρκετών συναρπαστικών νέων μοντέλων από τη μάρκα μας,” δήλωσε ο Martin Sander, υπεύθυνος marketing και πωλήσεων της Audi. “Το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης έχει κεντρικό ρόλο για την Audi. Θα παρουσιάσουμε 3 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και θα επεκτείνουμε τη γκάμα μας στα PHEV.”

Εκτός από το Audi etron, μέσα στη χρονιά θα παρουσιαστούν ακόμη το Audi etron Sportback και το Audi Q2 L etron, το οποίο θα αποτείνεται αποκλειστικά στην αγορά της Κίνας. Η παρουσίαση νέων υβριδικών μοντέλων από την Audi θα γίνει στο επερχόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (7-17 Μαρτίου).

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr