Η Lancia Stratos ήταν ένα αυστηρά διθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, που μεσουράνησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, κατά τη δεκαετία του ’70. Στο παλμαρέ του ιταλικού αυτοκινήτου έχουν καταγραφεί 3 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (1974, 1975, 1976) με 18 νίκες, 3 Πανευρωπαϊκά Πρωταθλήματα (1976, 1977, 1978) και αναρίθμητοι τίτλοι σε εθνικά πρωταθλήματα.
Το αυτοκίνητο είχε μήκος 3,71 μέτρων, βάρος 980 κιλών, ενώ κινούνταν χάρη σε κινητήρα V6 2,5 λίτρων, που χρησιμοποιούσε και η Ferrari Dino. Η ισχύς της έφτανε στους 270 ίππους, ενώ η μετάδοση κίνησης γινόταν στους πίσω τροχούς και το κιβώτιο ταχυτήτων, διέθετε 5 σχέσεις!
Όμως, η Lancia εκτός από τα αγωνιστικά μοντέλα, είχε κατασκευάσει όχι τις 500 που απαιτούνταν για το ομολογκάρισμα, αλλά 492 πολιτικές εκδόσεις, της Stradale (αγωνιστικές δεν είχαν φτιαχτεί περισσότερες από 50), από τις οποίες παραμένει άγνωστο πόσες υπάρχουν σήμερα αλλά και σε ποια κατάσταση βρίσκονται. Πρόκειται επομένως για ένα εξαιρετικά σπάνιο αυτοκίνητο, στο οποίο ο οίκος Girard & Co. έβαλε πωλητήριο.
Η συγκεκριμένη Lancia Stratos είναι του 1977 και ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Αυστρία, ενώ αρκετά αργότερα και συγκεκριμένα το 2001, πέρασε σε βρετανικό έδαφος. Το αυτοκίνητο είναι εντελώς εργοστασιακό, είναι βαμμένο στο γνήσιο χρώμα Rosso Stratos (η βαφή έγινε το 2014), ενώ στο εσωτερικό του έχει τα καθίσματα Havana.
Είναι πλήρως ελεγμένο και έχουν γίνει όλες οι εργασίες που κρίθηκαν απαραίτητες για την άψογη και εύρυθμη λειτουργία του, το 2017, με το συνολικό κόστος αυτών να έχει ξεπεράσει τα 15.000 ευρώ.
Όσον αφορά την τιμή του αυτοκινήτου, δυστυχώς δεν είναι ανακοινώσιμη, καθώς ο οίκος δημοπρασιών απαιτεί να γίνει αίτημα από τον υποψήφιο αγοραστή για να του κοινοποιήσει την τιμή του (δείτε εδώ την σχετική αγγελία).
Πιο κάτω, μπορείτε να δείτε το video που ετοιμάσαμε για τη θρυλική Lancia Stratos του Σιρόκο, την οποία μας παρουσιάζουν οι Κώστας και Μάνος Στεφανής, ενώ εδώ μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό θέμα.