Είναι ένα ερώτημα που έχει διατυπωθεί αρκετές φορές στο παρελθόν και, στα πλαίσια του 6ου Συνεδρίου για την Ηλεκτροκίνηση, δόθηκε επίσημη απάντηση από τον διευθύνων σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ, Αναστάσιο Μάνο. Αντέχει το ελληνικό δίκτυο να φορτίζει τα συνεχώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διαρκώς πληθαίνουν στους δρόμους της χώρας μας; Πάμε να δούμε την απάντηση!
Διαβάστε επίσης: Αθήνα-Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό – Ταξιδέψαμε και… ευπειθώς αναφέρουμε!
Σύμφωνα με τον Αναστάσιο Μάνο, λοιπόν, δεν υφίσταται θέμα επάρκειας του δικτύου διανομής. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι το σύστημα μπορεί να εξυπηρετήσει τον στόχο του ΕΣΕΚ (Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα) που κάνει λόγο για 800.000 ηλεκτρικά οχήματα. Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι το δίκτυο μπορεί να “σηκώσει” ακόμα και μεγαλύτερο αριθμό, ενώ γίνονται συνεχώς νέες επενδύσεις ώστε ο ΔΕΔΔΗΕ να είναι μπροστά από τις εξελίξεις. Αξίζει κάπου εδώ να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε ο οργανισμός ACEA για το 2022, ο αριθμός όλων των αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή στην χώρα μας είναι 5.408.149 (όλων των αυτοκινήτων συνολικά, όχι μόνο των ηλεκτρικών).
Το παρόν στο συνέδριο έδωσε και ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Πατούλης, ο οποίος ανέπτυξε το πλαίσιο της στρατηγικής που εφαρμόζει στους τομείς της βιώσιμης κινητικότητας. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην διαμόρφωση ενός σύγχρονου δικτύου φορτιστών στο κεντρικό οδικό δίκτυο της Αττικής και σε υπηρεσίες που βρίσκονται σε κομβικά σημεία με εύκολη πρόσβαση για τους πολίτες της Αττικής.
Επιπλέον, τόνισε ότι σχεδιάζεται και η υιοθέτηση ηλεκτροκίνητων απορριμματοφόρων. “Η Αττική έχει έναν από τους πλέον γερασμένους στόλους απορριμματοφόρων και με μια πρώτη εκτίμηση πάνω από 2.000 οχήματα χρήζουν αντικατάστασης, με τα περισσότερα να χρησιμοποιούνται ήδη πάνω από 20 έτη. Ήδη δρομολογείται η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης και στον τομέα της συλλογής αποβλήτων, ανακυκλώσιμων και βιοαποβλήτων”, συμπλήρωσε!
Πηγές: patt.gov.gr, ienergeia.gr