Πρόωρο “αντίο” για το Suzuki Jimny στην Ευρώπη ελέω CO2;

Οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων που θα ισχύουν πλήρως στην Ε.Ε. από το 2021 μάλλον θα δώσουν τέλος στην εισαγωγή του Suzuki Jimny, σύμφωνα με αναφορές.
Suzuki Jimny

Η είδηση για το επικείμενο τέλος της εισαγωγής του Suzuki Jimny στην Ευρώπη λόγω των νέων αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων μας έρχεται από το ινδικό Autocar, το οποίο κάνει λόγο για παύση της πώλησης του λιλιπούτειου σκληροτράχηλου off-roader και μάλιστα σύντομα.

Οι Ινδοί μάλιστα αναφέρουν πως η ιαπωνική εταιρία έχει ξεκινήσει ήδη να επικοινωνεί την απόφαση της στο ευρωπαϊκό της δίκτυο δίνοντας παράλληλα την εντολή να σταματήσουν άμεσα να λαμβάνουν νέες παραγγελίες.

Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη σχετική ενημέρωση από την ιαπωνική εταιρία και την ελληνική αντιπροσωπεία. Παράλληλα, και σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, αυτό δεν θα είναι και το τέλος του Jimny στην Ευρώπη που γνωρίζει ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Το Autocar αναφέρει ότι υπάρχει περίπτωση να επιστρέψει το 2021 με τον χαρακτηρισμό “επαγγελματικό όχημα” (δεν υπόκειται δηλαδή στους ίδιους αυστηρούς κανονισμούς) ή ακόμη και με νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης και ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Ο 4κύλινδρος κινητήρας των 1.467 κ.εκ. και 102 ίππων του Jimny που γνωρίζουμε, εκπέμπει 154 γρ. CO2/χλμ., σύμφωνα με την Suzuki. Η συγκεκριμένη τιμή δεν είναι σε θέση να “βοηθήσει” τους Ιάπωνες να “πέσουν” στον μέσο όρο των 95 γρ. CO2/χλμ. που επιβάλλουν οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για το σύνολο του στόλου που προσφέρει ένας κατασκευαστής στις ευρωπαϊκές αγορές. Παράλληλα, τα πρόστιμα για τους κατασκευαστές είναι ιδιαίτερα τσουχτερά, για κάθε γραμμάριο που υπερβαίνει αυτό το νούμερο.

Οι νέοι κανονισμοί ισχύουν από φέτος με τους κατασκευαστές να απολαμβάνουν το 2020 ως περίοδο χάριτος και τους κανονισμούς να μπαίνουν σε πλήρη ισχύ το 2021, συνοδευόμενοι και από τα ανάλογα πρόστιμα.

Από του χρόνου λοιπόν και για κάθε γραμμάριο που θα υπερβαίνει ως μέσο όρο ο προσφερόμενος στόλος του εκάστοτε κατασκευαστή, το πρόστιμο θα ανέρχεται στα 95 ευρώ. Αυτό το ποσό θα πολλαπλασιάζεται με κάθε αυτοκίνητο που θα ταξινομείται από τον κατασκευαστή στις ευρωπαϊκές αγορές. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι μιλάμε για δεκάδες ή ακόμη και εκατοντάδες εκατ. ευρώ για τους μεγάλους κατασκευαστές!

Για παράδειγμα αν ένας κατασκευαστής ταξινομεί στην Ευρώπη 300.000 αυτοκίνητα ετησίως και ο μέσος όρος του διαθέσιμου στόλου του υπερβαίνει το όριο των 95 γρ./χλμ κατά 3 μονάδες τότε θα πληρώσει σε πρόστιμα το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 85,5 εκατ. ευρώ.

Φυσικά ο υπολογισμός θα πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψη το νέο αυστηρότερο πρότυπο WLTP (έναντι του προηγούμενου και απαρχαιωμένου NEDC) αναφορικά με τις μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Δείτε σε αυτόν εδώ το σύνδεσμο ποια μάρκα αυτοκινήτου έχει τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σύμφωνα με έρευνα της JATO.

Διαβάστε επίσης τη δοκιμή του νέου Suzuki Jimny σε αυτόν εδώ τον σύνδεσμο.

Πηγή: Autocar India

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα μοντέλο ξεχώρισε από την οργάνωση Automotive Researchers and Journalists Conference of Japan και πήρε το Ειδικό Βραβείο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”....
Δείτε τα τρία B-SUV που ξεχωρίζουν για την μεγάλη εγγύηση, αλλά και πόσο κοστίζουν στην Ελλάδα! Τα δύο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή......
Η ελληνική αντιπροσωπεία της ιαπωνικής εταιρείας ανακοίνωσε το πρόγραμμα Drive ‘N Smile δωρεάν χειμερινού ελέγχου αυτοκινήτου και εκπτώσεις σε ανταλλακτικά....
Και το 2025 παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή B-SUV της ελληνικής αγοράς! Δείτε τις εντυπώσεις μας από το τετρακίνητο Suzuki Vitara......
Είναι η δεύτερη πιο εμπορική κατηγορία στην Ελλάδα! Δείτε ποια είναι τα δημοφιλέστερα supermini στο 10μηνο του 2025......
Ο Όμιλος Σφακιανάκη παρουσιάζει το νέο πρόγραμμα Suzuki Leasing σχεδιασμένο για να προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε οδηγού....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα