Πρώτη επαφή: Porsche 718 Boxster PDK

Οδηγούμε για πρώτη φορά την Porsche 718 Boxster με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK και σου μεταφέρουμε την εμπειρία μας πίσω από το τιμόνι της.

Βρείτε μας στο


H ανάγκη της Porsche για downsizing δημιούργησε την 718 Boxster, ένα μοντέλο το οποίο ήρθε να διαδεχθεί την γνωστή και μη εξαιρετέα Boxster, με τρόπο που ήταν… πολιτικά ορθός. Τι σημαίνει αυτό στην εποχή μας; Με λιγότερους κυλίνδρους και φυσικά μειωμένες εκπομπές ρύπων. Και κάπως έτσι η 718 (στο video πιο κάτω μπορείτε να δείτε και την ιστορία των Porsche 718) Boxster ήρθε να αποτελέσει το entry level μοντέλο στην γκάμα της γερμανικής μάρκας. Στην πλάτη του οδηγού πλέον δεν έχουμε εξακύλινδρο μοτέρ αλλά τετρακύλινδρο, δίλιτρο boxer, το οποίο πάντως σε εντυπωσιάζει με το που γυρίσεις το κλειδί (που παραπέμπει σε μινιατούρα αυτοκινήτου) στον διακόπτη στο ταμπλό αριστερά (και όχι δεξιά) από το τιμόνι, όπως συμβαίνει στις περισσότερες Porsche (δείτε εδώ γιατί οι περισσότερες Porsche έχουν αριστερά τον διακόπτη εκκίνησης του κινητήρα). Και αυτό γιατί ο ήχος του και η χροιά του μόνο σε 2λιτρο, τετρακύλινδρο δεν παραπέμπουν, αλλά σε μεγαλύτερο μοτέρ και μάλιστα αερόψυκτο.

Και αν η εμφάνιση είναι ο τρόπος με τον οποίο σου συστήνεται το αυτοκίνητο, τότε η αυτή ακριβώς η εμπειρία του ήχου και της λειτουργίας του μοτέρ είναι η… πρώτη χειραψία! Λένε πως η πρώτη εικόνα είναι πάντοτε σημαντική και η πρώτη φορά είναι μόνο… μία! Και όσο “κακοπροαίρετος” μπορεί να είσαι με το αυτοκίνητο (λόγω της entry level φύσης του), δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς πως η Porsche 718 Boxster κερδίζει τις εντυπώσεις και σε πείθει πως εδώ όλα γίνονται με τον τρόπο της, με την ιδιαιτερότητά της. Με όλα αυτά που χαρακτηρίζουν ένα μοντέλο της γερμανικής μάρκας που ικανοποιεί τις αισθήσεις σου. Είναι εξάλλου και αυτοί οι αεραγωγοί στο πλάι εμπρός από τους θόλους των πίσω τροχών που σου θυμίζουν πως εδώ το μοτέρ δεν είναι εμπρός αλλά πίσω, που σε κάνει να ανυπομονείς να την οδηγήσεις.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές του www.traction.gr

Η Porsche ανέκαθεν ήταν μια μάρκα η οποία ακροβατούσε σε ένα τεντωμένο σχοινί (πολύ ψηλά από το έδαφος, όπου έδαφος βάλε ανταγωνισμό), το οποίο ένωνε ιστορία και μέλλον. Δεν είναι τυχαίο πως μοντέλα της έχουν προκαλέσει το κοινό της κατά καιρούς, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα φυσικά την Cayenne. Τα χτυπήματα όμως ήταν… πολλαπλά για τους οπαδούς της. Μετά το SUV, ήρθε η 4θυρη Panamera, μετά η Diesel Cayenne και τώρα η Taycan (το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο) να σπείρει πάλι διχόνοια στις τάξεις των φίλων της. Στην περίπτωση της 718 Boxster οι θιασώτες της Porsche δεν είδαν με καλό μάτι το τετρακύλινδρο σύνολο (4κύλινδρο μοτέρ έχουν και τα αυτοκίνητα πόλης έλεγαν κάποιοι…) όμως εδώ τα νούμερα θα έρθουν να τους αποστομώσουν! 300 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ. και 380 Nm ροπής από τις 2.150 σ.α.λ. έως και τις 4.500 σ.α.λ. κάνουν το αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με το PDK (αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων με κυριολεκτικά ακαριαίες αλλαγές όταν οι συνθήκες και ο οδηγός το απαιτούν) να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα (4,7 δλ. στην περίπτωσή μας με το Sport Chrono Package), ενώ του χαρίζουν τελική ταχύτητα 275 χλμ./ώρα. Για το 0-160 χλμ./ώρα χρειάζεται 10,8 δλ. και για το 0-200 χλμ./ώρα 17,8 δλ. Τιμές που πριν καμιά 15αριά – 20 χρόνια, παρέπεμπαν σε supercars!

Στην πράξη τώρα, η Porsche 718 Boxster μετά τις πρώτες συστάσεις στις οποίες αναφερθήκαμε πιο πάνω, σε ανταμείβει αν έχεις το θάρρος να της… μιλήσεις και να (την) πας, όπως (της) πρέπει! Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι διακριτικά και αποτελεσματικά και σε βοηθάνε να μην χάσεις τον έλεγχο, χωρίς να νιώθεις ότι λογοκρίνεσαι, ενώ πλαίσιο και ανάρτηση σου θυμίζουν πως αυτά είναι οι πρωταγωνιστές σε ένα αυτοκίνητο και όχι τα κάθε λογής βοηθήματα. Αυτά και εσύ φυσικά, που έχεις στα χέρια σου ένα γρήγορο σύστημα διεύθυνσης και ένα μπροστινό σύστημα που… ξυρίζει. Στα κάτω άκρα σου από την άλλη, το δεξί πεντάλ είναι έτοιμο να σε υπακούσει ανά πάσα στιγμή, με το αριστερό να είναι εκεί για να φρενάρει δίχως έλεος. Και πόσο καίει, είναι η ερώτηση που ακούμε να έρχεται… Η Porsche λοιπόν ανακοινώνει μέση κατανάλωση 8,1 λίτρα/100 χλμ. ενώ εμείς σε πραγματικές συνθήκες, ήμασταν 1,5 λίτρα/100 χλμ. επάνω από την εργοστασιακή τιμή, χωρίς βέβαια να το “φυλάμε” το γκάζι…

H Porsche 718 Boxster που είχαμε στην διάθεσή μας, διαθέτει το έξτρα πακέτο Sport Chronο. Αυτό προσφέρει τις βασικές λειτουργίες Normal και Sport καθώς και τις Sport+ και Individual (επιλέγεις εσύ ξεχωριστά την κάθε παράμετρο). Σε συνδυασμό και με την ενεργή ανάρτηση PASM και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK το αυτοκίνητο πραγματικά αλλάζει χαρακτήρα σε κάθε επιλογή. Σε συνδυασμό με το μπλοκέ διαφορικό η δύναμη φτάνει πάντα στο οδόστρωμα και χάρη στους μεγάλους τροχούς 235/40 R19 το αυτοκίνητο μοιάζει ακλόνητο. Αν πάντως επιλέξεις πιο… ήπιες ρυθμίσεις, τότε μπορείς να πας την βόλτα σου ήρεμα κι ωραία, χωρίς να κουραστείς και να ξυπνήσεις το θηρίο από την Στουτγκάρδη, αλλά και το… οδηγικό θηρίο μέσα σου.

Και κάπως έτσι, αφήνοντας τα “μαχητικά” λόγια, γινόμαστε… τουρίστες! Και πως να μην γίνουμε άλλωστε, αφού το γερμανικό roadster έχει χώρο αποσκευών 272 λίτρα (150 κάτω από το εμπρός καπό και 122 κάτω από το πίσω καπό) και μια ποιοτική καμπίνα με αρκετό χώρο για δύο άτομα και θήκες για να βολέψουν ποτήρια, κινητά, πορτοφόλια και λοιπά μικρά αντικείμενα. Η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, αν και θα θέλαμε λίγο πιο φαρδιά την πλάτη του μπάκετ καθίσματος, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος. Η μαλακή κουκούλα προσφέρει καλή ηχομόνωση, ενώ όταν είναι ανοικτή χάρη και στον ανεμοθραύστη οι στροβιλισμοί του αέρα δεν ενοχλούν τους επιβάτες (ανοίγει/κλείνει ηλεκτρικά ακόμη και με το αυτοκίνητο σε κίνηση με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα). Η εργονομία απαιτεί κάποια εξοικείωση, κυρίως λόγω των πολλών διακοπτών στο κέντρο του ταμπλό, ενώ το σύστημα πολυμέσων δεν θα δυσκολέψει τους εξοικειωμένους με την τεχνολογία. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και κλασσικής εμφάνισης για Porsche (στο κέντρο του δεσπόζει το αναλογικό στροφόμετρο και αριστερά το ταχύμετρο), με το δεξί κυκλικό πεδίο πληροφοριών να είναι πλέον ψηφιακό.

Εν κατακλείδι, αυτή η Porsche, η βασική, η πιο μικρή, η πιο φθηνή ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε την για να την… μειώσετε αν είστε hater, στέκεται περήφανα στον δρόμο, τιμά το παρελθόν της οδηγικά, εμφανισιακά και μηχανολογικά. Από την άλλη ακόμη και αν είσαι ένθερμος οπαδός της μάρκας και της παράδοσής της, σίγουρα θα της υποκλιθείς! Για την ιστορία να πούμε πως η τιμή της ξεκινά από τα 82.700 ευρώ.

Δείτε πιο κάτω το video της Porsche για την ιστορία των 718.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr