Ράλι Αργεντινής: Εκδήλωση αισιοδοξίας…

Βρείτε μας στο

Την εποχή που η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία… ένιωθε «κοινωνικές συμπιέσεις», είτε ως απόρροια κακοδιαχειρίσεων στα οικονομικά της είτε λόγω των εξαντλητικών πολέμων, «ανέβαζε» στην επιφάνεια το μέτρο «άρτος και θεάματα». Που εν ολίγοις διαχρονικά «μεταφράστηκε» σε μία πρακτική που αποσκοπεί στο να μετριαστεί η αγανάκτηση του κόσμου όταν τα πράγματα –οικονομικά κυρίως – δεν πάνε καλά…

Τι σχέση έχει ο πρόλογός μας με τη φωτογραφία, αλλά και το εν γένει ανάγνωσμα; Έχει. Και μεγάλη μάλιστα. Πριν από καμιά δεκαριά χρόνια, όταν η Αργεντινή βρισκόταν ένα βήμα πριν από την απόλυτη οικονομική εξαθλίωση στο σύνολο του πληθυσμού και με 20.000.000 κόσμο να «ζει» αρκετά κάτω από το όριο φτώχειας, το Ράλι Αργεντινής διασώθηκε.

Με τεράστιες θυσίες, ακόμα και από το υστέρημα των κυβερνητικών αλλά και λοιπών φορέων, με ανοχή του τραπεζικού συστήματος και την ουσιαστική βοήθεια από τις όποιες ιδιωτικές εταιρείες δεν είχαν επηρεαστεί από την κρίση σε μεγάλο βαθμό, ο αγώνας δεν σταμάτησε να διοργανώνεται, ακόμα και όταν η κρίση ήταν η δαμόκλειος σπάθη στην καθημερινότητα των Αργεντίνων…

Τα χρόνια πέρασαν και η Αργεντινή μία βγαίνει από την οικονομική στενωπό, μία ξαναβυθίζεται… Μόλις πριν από τον φετινό αγώνα, διαβάζαμε στον Τύπο ότι Αργεντινή και ΔΝΤ βρίσκονται και πάλι σε συζητήσεις για μία νέα από κοινού κατάληξη σε οικονομικό πρόγραμμα διάσωσης…

Εν μέσω αμφισβητήσεων των επενδυτών για τη δυνατότητα της κυβέρνησης να μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμα και να αναχαιτίσει τη λαίλαπα του πληθωρισμού που μαστίζει τη χώρα, αγγίζοντας το 24%, και με το φάντασμα της πτώχευσης του 2001, η κεντρική τράπεζα της Αργεντινής κάνει ό,τι μπορεί για να διασώσει το πέσο.

Την ώρα που οι ειδήσεις αυτές έφταναν σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, αν χτυπούσες «Argentina» στα ψαχτήρια του διαδικτύου, θα ανακάλυπτες ότι οι Εσθονοί Ott TanakMartin Jarveoja με Toyota Yaris WRC κέρδιζαν τον πέμπτο γύρο του WRC που γινόταν στην πολύπαθη χώρα. Οι ορδές των χιλιάδων θεατών που γέμισαν για μία ακόμα χρονιά τις Ειδικές Διαδρομές στην περιοχή της Cordoba αποτελούν την καλύτερη αιτία για να μην σταματήσει με οποιονδήποτε τρόπο η διεξαγωγή του αγώνα. Όπως μου είχε πει πριν από χρόνια ένας αγαπητός φίλος από την Αργεντινή: «Το ράλι μας αποτελεί εκδήλωση αισιοδοξίας. Στα χρόνια της πτώχευσης, η από κοινού συνάντηση των θεατών στα βουνά μόνο αισιοδοξία ανέδιδε».

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr