Ράλι Σουηδίας: Ελπίζει σε πολύ χιόνι η M-Sport Ford

Σε έναν αγώνα που οι καιρικές συνθήκες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, η M-Sport Ford WRT ευελπιστεί τα πληρώματά της να βρεθούν στο κατάλληλο σημείο, ώστε να πλασαριστούν όσο ψηλότερα γίνεται στην τελική κατάταξη.

Βρείτε μας στο

Το Ράλι Σουηδίας είναι ένας αγώνας γνωστός για το θέαμα, αλλά και τις πολύ γρήγορες ειδικές διαδρομές του. Καθώς η παραμικρή λεπτομέρεια παίζει το ρόλο της, οι άνθρωποι της M-Sport Ford WRT ευελπιστούν ο καιρός να είναι με το μέρος τους. Τι σημαίνει αυτό; Καθώς τα 3 πληρώματα των Ford Fiesta RS WRC, Elfyn Evans-Scott Martin (#33), Teemu Suninen-Marko Salminen (#3) και Pontus Tidemand-Ola Floene (#7) θα ξεκινούν αρκετά πίσω, όσο περισσότερο είναι το χιόνι στις ειδικές διαδρομές, τόσο το καλύτερο για εκείνους.

Ο λόγος είναι ότι η ιδανική αγωνιστική γραμμή θα καθαρίζεται ολοένα και περισσότερο μετά από κάθε πέρασμα, οπότε εκείνοι θα βρουν, αφενός τις ιδανικές γραμμές και αφετέρου, σημαντικά καλύτερη πρόσφυση από όσους θα περάσουν νωρίτερα από την κάθε ειδική διαδρομή…

Photo : @World

Ο αγώνας

Το Ράλι Σουηδίας, που θα διεξαχθεί στις 14-17 Φεβρουαρίου, είναι ένας από τους παραδοσιακούς αγώνες στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) και ο μοναδικός που διεξάγεται σε αμιγώς χιονισμένες επιφάνειες. Οι γρήγορες ειδικές διαδρομές αποτελούν πόλο έλξης για τους θεατές, που θαυμάζουν τα αγωνιστικά να κινούνται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς στον πάγο, χρησιμοποιώντας ελαστικά με καρφιά. Επίκεντρο θα είναι ξανά το Torsby, ενώ όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, η πρώτη μεγάλη ημέρα -την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου– θα εξελιχθεί σχεδόν ολοκληρωτικά ειδικές διαδρομές στη Νορβηγία. Highlight αποτελεί παραδοσιακά η ειδική διαδρομή Vargasen, που θα διεξαχθεί δύο φορές το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου και περιλαμβάνει το περίφημο Colin’s Crest”, όπου μετριέται η συνολική απόσταση του άλματος που θα κάνει το εκάστοτε αυτοκίνητο. Συνολικά, ο αγώνας δεν έχει μεγάλες αλλαγές σε σύγκριση με πέρυσι και αποτελείται από 19 ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 316,80 χιλιομέτρων.

Η σύνθεση της M-Sport Ford WRT

Με 3 πληρώματα θα αγωνιστεί η βρετανική ομάδα στα δάση της Σουηδίας. Αν και πρόκειται για την πιο νεανική και κατά συνέπεια, άπειρη ομάδα του θεσμού, ειδικά στη Σουηδία αυτό το μειονέκτημα δε θα είναι τόσο μεγάλο. Πέραν των Evans-Martin, οι οποίοι διαθέτουν σημαντική πλέον εμπειρία στο θεσμό, την ομάδα θα εκπροσωπήσουν οι Φινλανδοί Suninen- Salminen και ο Σουηδός Pontus Tidemand, που θα έχει ως συνοδηγό τον πολύπειρο Νορβηγό Ola Floene. Κατά συνέπεια, τα δύο σκανδιναβικά πληρώματα θα αισθάνονται σαφώς πιο άνετα, οπότε σε συνδυασμό με το γεγονός ότι θα ξεκινούν πιο πίσω κατά την πρώτη ημέρα του αγώνα, είναι ικανά για την έκπληξη. Ο μεν Suninen, συμμετέχει για 2η φορά στο συγκεκριμένο αγώνα με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, ο δε Tidemand χρησιμοποίησε ουσιαστικά το Ράλι Μόντε Κάρλο ως αγώνα εκμάθησης, ώστε να κάνει το καλύτερο δυνατό στον αγώνα της πατρίδας του, όπου όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα πάνω του. Να σημειωθεί, ότι στο Ράλι Σουηδίας θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά 5 Ford Fiesta RS WRC τελευταίας γενιάς. Τα 3 “επίσημα” πληρώματα της M-Sport, θα πλαισιώσουν οι Ιταλοί Lorenzo Bertelli-Simone Scattolin και οι Φινλανδοί Janne Tuohino-Mikko Markkula, οι οποίοι θα αποτελέσουν ιδιωτικές συμμετοχές.

Δηλώσεις πριν τον αγώνα

PHOTO : @World

#3 Elfyn Evans – Scott Martin (Καλύτερο αποτέλεσμα: 6η θέση – 2015,2017)
Ως ο μοναδικός χειμερινός αγώνας της χρονιάς, το Ράλι Σουηδίας είναι πολύ ιδιαίτερο. Είναι ένα ράλι με μεγάλες ταχύτητες και η αίσθηση είναι εκπληκτική. Ελπίζουμε οι συνθήκες να δουλέψουν υπέρ μας και να είναι ένα κλασικό Ράλι Σουηδίας με πολύ χιόνι. Στο Μόντε Κάρλο τα πράγματα δεν πήγαν όπως θέλαμε, όμως πρέπει να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι. Γνωρίζουμε πως έχουμε ένα πακέτο που μπορεί να οδηγήσει σε καλό αποτέλεσμα και τόσο εγώ όσο και ο Scott έχουμε σημειώσει καλά αποτελέσματα σε αυτόν τον αγώνα. Αν όλα είναι υπέρ μας, δε βλέπω το λόγο να μην διεκδικήσουμε ένα καλό αποτέλεσμα και θα δουλέψουμε προς αυτή την κατεύθυνση.

PHOTO : @World

#7 Pontus Tidemand – Ola Floene (Καλύτερο αποτέλεσμα: 8η θέση – 2014)
Το Ράλι Σουηδίας είναι το highlight της σεζόν μου, ο αγώνας για τον οποίο πάντοτε ανυπομονώ και, ως αγώνας της πατρίδας μου, είμαι έτοιμος να δώσω το 100%. Είναι ακόμη καλύτερο το γεγονός, ότι φέτος θα οδηγήσω το πιο εντυπωσιακό αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει ποτέ. Να κινείσαι στα χιονισμένα δάση, βλέποντας τους θεατές, τις φωτιές και τις σουηδικές σημαίες είναι το καλύτερο συναίσθημα. Έχω αρχίσει να αισθάνομαι πολύ άνετα με το αυτοκίνητο και την ομάδα. Έχω πει ότι στο Ράλι Σουηδίας θέλω να είμαι ανταγωνιστικός, καθώς είναι ένας αγώνας που γνωρίζω καλά. Φυσικά θα είναι πολύ απαιτητικό, οπότε θα προσπαθήσουμε να βρούμε άμεσα καλό ρυθμό που θα διατηρήσουμε σε όλο το τριήμερο.

PHOTO : @World

#33 Teemu Suninen – Marko Salminen (Καλύτερο αποτέλεσμα: 8η θέση – 2018)
Την περασμένη εβδομάδα κάναμε πάνω από 200 χιλιόμετρα στη Φινλανδία. Δουλέψαμε σε διαφορετικά setup και αισθάνομαι ότι κάναμε ένα βήμα εμπρός. Ο βαθμός ανταγωνιστικότητάς μας στη Σουηδία θα κριθεί ως ένα βαθμό από τον καιρό, καθώς υπάρχει πάντα πιθανότητα να μειωθεί ο χρόνος που χάνεις, όταν κάποιος σου ανοίγει το δρόμο. Το κλειδί είναι να μείνεις στην καθαρή γραμμή όσο γίνεται περισσότερο. Ο ανταγωνισμός βέβαια θα είναι πολύ μεγάλος, οπότε θα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά ώστε να παραμείνουμε στο κυνήγι μιας καλής θέσης.

Richard Millener (επικεφαλής M-Sport Ford WRT):Ανασυγκροτηθήκαμε μετά το Μόντε Κάρλο και είμαστε αποφασισμένοι να πάμε καλύτερα στη Σουηδία. Αν οι συνθήκες είναι καλές, όλοι οι οδηγοί μας μπορούν, χάρη στην καλή σειρά εκκίνησης, να το εκμεταλλευτούν. Ο Elfyn (Evans) έχει κερδίσει το WRC 2 (2016) στον αγώνα. Ο Teemu μπορεί να μην έχει την εμπειρία που οι περισσότεροι νομίζουν, όμως μαθαίνει γρήγορα και θέλει να δείξει τι μπορεί να κάνει. Και φυσικά, είναι ο Pontus, ο τοπικός ήρωας που μεγάλωσε σε αυτές τις διαδρομές. Είναι σημαντικό να μην βάλει πολύ πίεση στον εαυτό του, καθώς είναι μόλις ο δεύτερος αγώνας του με τέτοιο αυτοκίνητο, όμως γνωρίζουμε τις δυνατότητές του και το ότι έχει μάθει πολλά, οπότε δε θα εκπλαγώ αν δω κάποιους καλούς χρόνους από εκείνον.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr