Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Στην κορυφή οι Ott Tanak-Martin Jarveoja με Hyundai

Έπειτα από μία επιβλητική εμφάνιση και παρά τα εμπόδια που συνάντησαν, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja τερμάτισαν πρώτοι στο Ράλλυ Ακρόπολις 2025!

Με τέσσερις ειδικές διαδρομές τόσο σε νέο όσο και σε γνωστό φόντο ολοκληρώθηκε το Ράλλυ Ακρόπολις 2025, με τον Εσθονό οδηγό της Hyundai, Ott Tanak, να οδηγεί την κορεατική ομάδα στην πρώτη φετινή της επικράτηση, τη δεύτερη συνεχόμενη επί ελληνικού εδάφους, και τον ίδιο να στέφεται για πρώτη φορά νικητής στο «Ράλλυ των Θεών»!

Η ολοκαίνουργια ειδική διαδρομή «Σμόκοβο» στη Θεσσαλία και ο εμβληματικός «Ταρζάν», που στο δεύτερο πέρασμα λειτούργησε ως Power Stage, διαμόρφωσαν το σκηνικό της τελικής πράξης του αγώνα, που φέτος επανήλθε σε θερινή ημερομηνία, φέρνοντας πίσω και τον αυθεντικό του χαρακτήρα.

Οι εξοντωτικές θερμοκρασίες, το σκληρό οδόστρωμα και η καταπόνηση ανθρώπων και μηχανών δεν άφησαν περιθώρια για εφησυχασμό. Από την πρώτη ημέρα, το Ράλλυ Ακρόπολις λειτούργησε σαν φίλτρο. Ξεχώρισε όσους μπορούσαν να συνδυάσουν ταχύτητα, ανάγνωση των συνθηκών, αλλά ενδεχομένως και τύχη. Όλα τους, στοιχεία που στα ελληνικά βουνά αποτελούν προαπαιτούμενα. Αρχικά για επιβίωση και στη συνέχεια για διάκριση. Η στρατηγική αποδείχθηκε καθοριστική, τα λάθη δεν συγχωρήθηκαν, και κάθε δευτερόλεπτο αποκτήθηκε με κόστος.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Ott Tanak υπήρξε σταθερός, γρήγορος και ουσιαστικός, χαράσσοντας μόνος του το μονοπάτι που τον οδήγησε σε μια σπουδαία νίκη. Από το Σάββατο πήρε στα χέρια του τον έλεγχο του αγώνα και την Κυριακή απλώς επιβεβαίωσε την ανωτερότητά του. Ο Εσθονός σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 7 από τις συνολικά 17 ε.δ. του Ράλλυ Ακρόπολις, μια επίδοση που δεν επιτυγχάνεται από σύμπτωση. Ο Ott Tanak μπήκε στην τελευταία ημέρα του αγώνα με διαφορά ασφαλείας και καθαρό μυαλό, και φρόντισε να μην αφήσει τίποτα στην τύχη. Συνεχίζοντας από εκεί που το άφησε το Σάββατο, επικράτησε με το i20 N Rally1 στις 2 από τις 4 ειδικές της ημέρας και απέσπασε συνολικά 30 βαθμούς, πιστοποιώντας την κυριαρχία του στον ελληνικό αγώνα και χαρίζοντας στην ομάδα του την πρώτη της νίκη για το 2025!

Ο Sebastien Ogier κράτησε ψηλά τη σημαία για την Toyota Gazoo Racing, καταφέρνοντας με το GR Yaris Rally1 να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής διατήρησε σήμερα τη θέση του αποφεύγοντας να πάρει ρίσκα που θα μπορούσαν να καταστρέψουν τον αγώνα του, με εξαίρεση την Power Stage, όπου σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο. Γενικότερα, δεν είχε λόγο να πιέσει, αφού ο Tanak έμοιαζε να βρίσκεται σε δικό του αγώνα, την ώρα που ο ίδιος απολάμβανε μια διαφορά ασφαλείας από τον Adrien Fourmaux. Ο Γάλλος οδηγός της Hyundai κατάφερε να διατηρηθεί στην 3η θέση της γενικής, ανεβαίνοντας για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο. Μάλιστα, μετά το πρώτο πέρασμα από την ε.δ. Ταρζάν, είδε τη διαφορά του από τον Elfyn Evans να ροκανίζεται σημαντικά, αλλά πολύ σύντομα φρόντισε να επαναφέρει την τάξη με έναν ταχύτατο χρόνο στο δεύτερο Σμόκοβο. Για τον Evans, η 4η θέση ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να αποκομίσει από το Ράλλυ Ακρόπολις, με δεδομένο ότι έχασε πολύτιμο χρόνο την πρώτη ημέρα, ανοίγοντας τον δρόμο για τους υπόλοιπους. Σε κάθε περίπτωση, ο Βρετανός οδηγός της Toyota κατάφερε να διατηρηθεί στην κορυφή της βαθμολογίας, έστω και με βραχεία κεφαλή.

Αν υπήρχε βραβείο ατυχίας, αυτό σίγουρα θα είχε απονεμηθεί στον Thierry Neuville. Μετά τα τρία κλαταρίσματα που του στέρησαν κάθε ελπίδα για νίκη, ο νυν Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξεκίνησε το σκέλος με στόχο να αποκομίσει ό,τι περισσότερο ήταν δυνατόν αναφορικά με την ανεξάρτητη βαθμολογία της Super Sunday. Όμως, ένα πρόβλημα στον κινητήρα του Hyundai i20 Ν έβαλε φρένο στην πορεία του και τελικά απλά περιορίστηκε στην 5η θέση.

Στην 6η θέση της γενικής ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Oliver Solberg με το Toyota GR Yaris Rally2, σημειώνοντας επιπλέον μία σημαντική νίκη σε επίπεδο WRC2, που τον φέρνει στην κορυφή της σχετικής βαθμολογίας. Έβδομος και δεύτερος στην κατηγορία Rally2 ολοκλήρωσε ο Gus Greensmith με Skoda Fabia RS Rally2, ο οποίος κατάφερε να αντισταθεί στην πίεση του Yohan Rossel με το Citroen C3 Rally2. Στο JWRC, ο Ali Turkkan έμεινε μακριά από προβλήματα και εξασφάλισε σήμερα την πρώτη του νίκη στην κατηγορία. Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα επικράτησαν οι Γιάννης Πλάγος-Χρήστος Κουζιώνης με ένα Skoda Fabia RS Rally2, καταφέρνοντας να επιβιώσουν σε έναν εξαιρετικά απαιτητικό αγώνα. Στο άτυπο ελληνικό βάθρο τούς ακολούθησαν οι Καρανικόλας-Κακαβάς και Χαλκιάς-Κομνός, με Ford Fiesta Rally2 και Renault Clio Rally3, αντίστοιχα.

Το Ράλλυ Ακρόπολις 2025 ολοκληρώθηκε αφήνοντας πίσω του ένα ισχυρό αγωνιστικό στίγμα. Η επιστροφή του σε θερινή ημερομηνία επανέφερε συνθήκες που δοκίμασαν σε βάθος την αντοχή ανθρώπων και μηχανών, επιβεβαιώνοντας τον ξεχωριστό χαρακτήρα του ελληνικού γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA. Σε κάθε επίπεδο, από τον ανταγωνισμό στις ειδικές διαδρομές έως το τελικό αποτέλεσμα, το φετινό Ακρόπολις υπηρέτησε την ουσία του: ήταν ακραία απαιτητικό, δίκαιο και απόλυτα συνδεδεμένο με το περιβάλλον που το φιλοξενεί και τις χιλιάδες θεατών που το ακολουθούν, τιμώντας έναν αγώνα που εξακολουθεί να ξεχωρίζει όχι για το παρελθόν του, αλλά για τη θέση που συνεχίζει να κερδίζει στο παρόν.

Ο επίλογος γράφτηκε με την τελετή λήξης εμπρός από την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, που φιλοξένησε για πέμπτη χρονιά το ServicePark. Παρόντες στην απονομή ήταν ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Αθλητισμού, Γιώργος Μαυρωτάς, καθώς και εκπρόσωποι της πολιτείας, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των χορηγών και των δυνάμεων που έκαναν πραγματικότητα τη διεξαγωγή του αγώνα (ΕΛ.ΑΣ., ΕΚΑΒ, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, Πυροσβεστική Υπηρεσία). Την τελετή λήξης παρακολούθησε πλήθος θεατών, που μάλιστα παρέμειναν στον χώρο για την έκπληξη της ημέρας, μια συναυλία του Σάκη Ρουβά προς τιμήν του Ράλλυ Ακρόπολις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Νώντα Καρανικόλας και Γιώργο Kακαβάς με Ford Fiesta Rally2, πέρασαν την ράμπα του τερματισμού στην Λαμία, στο Ράλλυ Ακρόπολις 2025....
Η Cyclon συμμετέχει στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, στηρίζοντας τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή WRC3 2024, Diego Dominguez, ο οποίος οδηγεί το Ford Fiesta Rally3 με το Νο....
Μια συνάντηση που μόνο χάρη στο TractioN θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί: Ένας από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς ράλι στην ιστορία των ελληνικών αγώνων, ο Τζίγγερ...

Με τον καλύτερο τρόπο ολοκληρώθηκε η περιπέτεια των Μάνου και Κώστα Στεφανή, οι οποίοι τερμάτισαν στην 35η θέση της γενικής κατάταξης του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις,...

Από την στιγμή που ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, 10ου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, άπαντες είχαν «κυκλώσει» τη δεύτερη ημέρα, η οποία...

Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, 10ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, έχει χαρακτηριστεί από ομάδες και πληρώματα, μεταξύ των οποίων και οι Μάνος και Κώστας Στεφανής,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής