Renault: Εγκρίθηκε το δάνειο, υποστήριξη από γαλλική κυβέρνηση

Η Renault έλαβε τελικά το πράσινο φως από το γαλλικό δημόσιο για το δάνειο των πέντε δισ. ευρώ που είχε ζητήσει λόγω και της πανδημίας.

Βρείτε μας στο
Renault δάνειο

Ειδικότερα και κατόπιν της συμφωνίας της Renault με την γαλλική κυβέρνηση το πιστωτικό όριο για τη γαλλική εταιρία έχει ταβάνι στα 5 δισ. ευρώ με την Renault να μπορεί να δανειστεί και λιγότερα εφόσον δεν χρειαστεί όλο το ποσό.

Οι Γάλλοι μπορούν να αξιοποιήσουν την πιστωτική γραμμή μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου του 2020 αντλώντας ολόκληρο το ποσό σε μία δόση ή τμηματικά.

Η περίοδος ωριμότητας του δανείου ανέρχεται στους 12 μήνες με οψιόν επέκτασης από την πλευρά της Renault για τρία ακόμη χρόνια. Παράλληλα το γαλλικό κράτος που κατέχει μερίδιο 15% στη Renault εγγυάται έως και το 90% του συνολικού ποσού.

Οι τράπεζες που συμμετέχουν στο δάνειο της γαλλικής εταιρίας είναι οι BNP Paribas, Crédit Agricole, HSBC France, Natixis και Société Générale.

Η Renault έχει ήδη ανακοινώσει τα μελλοντικά της σχέδια που περιλαμβάνουν μείωση στα πάγια κόστη της ύψους δύο δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστική, αυξάνοντας παράλληλα την κερδοφορία της. Σε αυτά τα σχέδια περιλαμβάνεται και η μείωση του εργατικού δυναμικού της κατά 15.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο με σχεδόν το ένα τρίτο (4.600) να αφορά τη Γαλλία.

Για το πράσινο φως του δανείου η γαλλική κυβέρνηση ζητούσε από τη Renault να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας και εργοστάσια τουλάχιστον επί γαλλικού εδάφους, με την έγκριση να έρχεται κατόπιν συμφωνίας και με τα εργατικά συνδικάτα αλλά και τη δέσμευση της Renault για διατήρηση των δραστηριοτήτων της στη Γαλλία, σε υψηλό επίπεδο και μετά το 2023.

Σύμφωνα πάντως με αναφορά του Reuters δεν υπήρξαν σημαντικές δεσμεύσεις από πλευράς Renault για την έγκριση του δανείου. Όπως και να έχει τα πέντε δισ. ευρώ θα βοηθήσουν την γαλλική εταιρία να δει το μέλλον από διαφορετική σκοπιά και λογικά να αναθεωρήσει κάποια από τα σχέδια της που αφορούν στη μείωση του πάγιου κόστους τους αλλά και στον αριθμό των απολύσεων που είχε ανακοινώσει πριν από την έγκριση της πιστωτικής γραμμής.

Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το πλάνο στη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr