Το Renault που πάει για ρεκόρ αυτονομίας – Επίδειξη τεχνολογιών από τους Γάλλους

Renault Filante Record 2025

Με βάρους μόλις 1.000 κιλών και μεγάλη συστοιχία μπαταριών ενεργειακής απόδοσης 87 kWh, το μονοθέσιο Renault Filante Record είναι ένα όχημα επίδειξης από τη γαλλική εταιρεία που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Ligier Automotive και ήρθε για να “διαφημίσει” τις τεχνολογίες που εξελίσσει η Renault προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον.

Διαβάστε επίσης: Η γαλλική εταιρεία με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο το 2024

Στόχος της Renault με το Filante Record 2025 είναι επίσης τα ρεκόρ, σε ό,τι αφορά τις τιμές της κατανάλωσης ενέργειας και της αυτονομίας στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δοκιμάζοντας παράλληλα νέες τεχνολογίες και υλικά με στόχο να περάσουν αυτά και στην παραγωγή κάποια στιγμή στο μέλλον.

Εμπνευσμένο από τα 40CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956), το μονοθέσιο των Γάλλων δίνει έμφαση στην κορυφαία αεροδυναμική απόδοση με στοιχεία από το αεροναυπηγικό design, αλλά και από την ιστορία της μάρκας. Χαρακτηριστική είναι η σχεδίαση της καλύπτρας της καμπίναςt, οι πλήρως αεροδυναμικά καλυμμένοι τροχοί που δεν κρύβονται κάτω από το αμάξωμα και η θέση καμπίνας στο πίσω μέρος.

Διαβάστε επίσης: Automotivo -Αποκτήστε ετοιμοπαράδοτα Renault με μοναδικά προνόμια

Το βάρος ήταν και αυτό με τη σειρά του μία από τις βασικές προτεραιότητες στη σχεδίαση του Renault Filante Record 2025, το οποί κρατήθηκε στον έναν τόνο παρά το γεγονός ότι το όχημα έχει μήκος 5,12 μέτρων.

Η ίδια προσέγγιση με το εξωτερικό, εφαρμόστηκε και στη σχεδίαση του cockpit που θυμίζει αεροσκάφος από το μέλλον. Η θέση οδήγησης αντλεί την έμπνευσή της από τον κόσμο της αεροπορίας και των διαστημικών ταξιδιών, όπου κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσει την απόδοση, την άνεση και τις επιδόσεις, ενώ και η επιλογή των υλικών ακολουθεί αυτή τη φιλοσοφία. Το κάθισμα του οδηγού, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καραβόπανο, που μοιάζει με αιώρα, για να είναι ελαφρύ και να προσφέρει βέλτιστη στήριξη.

Το κάθισμα προσαρμόζεται στο σωματότυπο του οδηγού για να νιώθει ένα με το όχημα, ενώ ενισχύεται με λεπτές “λεπίδες” από ανθρακονήματα με υφασμάτινη επένδυση, μια επιλογή εμπνευσμένη και πάλι από την αεροναυπηγική και την αεροδιαστημική.

Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής ελέγχου: οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες όπως το steer-by-wire και brake-by-wire, ενώ είναι διακριτικά ενσωματωμένες σε ένα σύνολο 3D εκτύπωσης από ένα υλικό που ονομάζεται Scalmolloy. Στο κέντρο του τιμονιού βλέπουμε μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων, όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης.

Παράλληλα η τεχνολογία cell-to-pack, που παρέχεται από την Ampere, μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση του οχήματος, ενώ, παράλληλα, εξοικονομεί χώρο και βάρος. Οι κυψέλες είναι ενσωματωμένες απευθείας στη μπαταρία χωρίς ενδιάμεσες μονάδες. Αυτή η τεχνική μειώνει το βάρος της μπαταρίας, βελτιστοποιώντας το σχήμα της μπαταρίας και τον διαθέσιμο χώρο. Αυτή ήταν μια μεγάλη πρόκληση για το Renault Filante Record 2025, το οποίο έχει πλάτος μόλις 1,71 μ.

Το όχημα επίδειξης της Renault εφοδιάζεται με ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Michelin σε ζάντες 19 ιντσών. Τα ελαστικά επηρεάζουν κατά 20% περίπου την αυτονομία, πράγμα που σημαίνει ότι διαδραματίζουν βασικό ρόλο σε αυτό το project. Στην αναζήτηση της αποδοτικότητας, αυτά τα ελαστικά ξεπερνούν και πάλι τα όρια της αντίστασης κύλισης. Ο συντελεστής τους είναι σχεδόν 40% χαμηλότερος, σε περίπου 4 kg/τόνο σε συνθήκες χρήσης, σε σύγκριση με περίπου 6,5 kg/τόνο ενός συμβατικού ελαστικού.

Το Renault Filante Record 2025 θα παρουσιαστεί επίσημα στο κοινό στην έκθεση Rétromobile του Παρισιού που θα ανοίξει τις πύλες της στις 5 Φεβρουαρίου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Η Deutz-Fahr αποκάλυψε τη νέα Σειρά 8 TTV, μια πρωτοποριακή γκάμα τρακτέρ που συνδυάζει τεχνολογία αιχμής, κορυφαία άνεση και εντελώς νέο σχεδιασμό....
To B-SUV των Γερμανών κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού και μέσα σε λίγους μήνες από τη αρχική του διάθεση έφτασε σε ορόσημο....
Η αντιπροσωπεία της Omoda & Jaecoo δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να δει από κοντά το plug-in υβριδικό Jaecoo 7 SHS-P χωρίς να επισκεφτεί κάποια...
Η Nissan ανακοίνωσε το πρόγραμμα All Clear Service προσφέροντας δωρεάν χειμερινό έλεγχο για τα μοντέλα της και εκπτώσεις σε ανταλλακτικά και αξεσουάρ....
Οι οδηγοί Ford μπορούν να βελτιώσουν το μοντέλο τους αισθητικά και χρηστικά μέσω της νέας ιστοσελίδας που παρουσίασε η ελληνική αντιπροσωπεία....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής