Ενώ η περισσότερη έρευνα και ανάπτυξη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει επικεντρωθεί στη μείωση των διαστάσεων των μπαταριών και τη μεγιστοποίηση της χωρητικότητας τους, ένας άλλος τομέας, αυτός του κινητήρα, εξελίσσεται με εξίσου έντονους ρυθμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο κινητήρας που φέρει το νέο Renault Megane E-Tech, ο οποίος παρουσιάζει υψηλά επίπεδα αποδοτικότητας και την ίδια στιγμή είναι πολύ πιο φιλικός προς το περιβάλλον χάρη στις τεχνολογίες και τα υλικά που χρησιμοποιούν οι Γάλλοι για την κατασκευή του.
Διαβάστε επίσης – Renault: Η νέα της πατέντα για κορυφαία ηχομόνωση
Η Renault αποφάσισε να σχεδιάσει τον ηλεκτροκινητήρα εξ ολοκλήρου μόνη της , στο εργοστάσιο της Cléon, με τη χρήση λιγότερων υλικών και με λιγότερη σπατάλη ενέργειας κατά τη διαδικασία, με το τμήμα R&D (Έρευνα και Εξέλιξη) να στεγάζεται στο Technocentre στην περιοχή Guyancourt.
Η νέα διαδικασία περιέλιξης του ρότορα στον ηλεκτροκινητήρα του νέου Megane E-TECH είναι αυτή που τον κάνει να ξεχωρίζει κυρίως καθώς ενσωματώνει ένα πλήθος από πλεονεκτήματα έναντι άλλων προτάσεων του ανταγωνισμού.
Ειδικότερα η νέα διαδικασία περιέλιξης του ρότορα είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, καθώς δεν περιέχει μαγνήτες και επομένως δεν χρησιμοποιεί μέταλλα σπάνιων γαιών που είναι δύσκολο να ανακυκλωθούν, όπως το νεοδύμιο, του οποίου η εξόρυξη και η επεξεργασία δημιουργούν τοξικά απόβλητα. Οι μαγνήτες έχουν αντικατασταθεί από χάλκινα πηνία για τα οποία έχει μελετηθεί η σειρά και η θέση της κάθε σπείρας, ώστε να αντέχουν τη δύναμη της φυγόκεντρου που προκαλείται από το ρότορα.
Διαβάστε επίσης – Renault Megane E-Tech: Με καινοτομίες που ξεκινούν από την πίσω πόρτα
Παράλληλα, η νέα διαδικασία έχει δημιουργήσει μια στιβαρή και αξιόπιστη κατασκευή και επιτυγχάνει βελτιστοποιημένη απόδοση μέσω του περιορισμού της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας (με τη διαμόρφωση της πολικότητας του φορτίου) και συνεπώς τη μείωση της σπατάλης της, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες ή στον αυτοκινητόδρομο.
Σημαντικό ατού του νέου κινητήρα είναι και το χαμηλότερο κόστος παραγωγής χάρη στην τεχνολογία που χρησιμοποιείται για τους κινητήρες των ZOE, Twingo Electric, Kangoo Electric και Master Electric, οι οποίοι κατασκευάζονται όλοι στην ίδια γραμμή παραγωγής, στην Cléon.
Εκτός από τα περιβαλλοντικά οφέλη, η τεχνολογία περιέλιξης του ρότορα, έχει ως αποτέλεσμα ο κινητήρας του Megane E-TECH Electric να αποδίδει πολύ καλά σε ένα ευρύτερο φάσμα ροπής και ταχύτητας. Σε αντίθεση με τους κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, οι μηχανικοί της Renault κατάφεραν να εκμεταλλευθούν την εφεύρεσή τους για να τροφοδοτήσουν με ρεύμα την περιέλιξη του ρότορα, αλλάζοντας έτσι το επίπεδο μαγνητικής διέγερσης. Ως εκ τούτου, όταν ο κινητήρας δεν χρησιμοποιείται με μεγάλες απαιτήσεις φορτίου, η διέγερση αυτή μπορεί να μειωθεί, γεγονός που με τη σειρά του απαιτεί λιγότερες μαγνητικές δυνάμεις, άρα και επιφέρει μικρότερες ενεργειακές απώλειες.
Για το νέο ηλεκτρικό κινητήρα της γαλλική εταιρείας ο Edourd Negre, επικεφαλής εξέλιξης του τμήματος συστημάτων κίνησης της Renault είπε: “Επινοήσαμε μια διαδικασία περιέλιξης του ρότορα, χωρίς μαγνήτες. Ο μαγνήτης έχει αντικατασταθεί από χαλκό, ο οποίος επιβαρύνει πολύ λιγότερο το περιβάλλον. Η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας διαδικασία, καθιστά επίσης δυνατή τη διαμόρφωση της πολικότητας του φορτίου που περνάει μέσω του ρότορα, έτσι ώστε να περιοριστεί η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει η μπαταρία, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες και στον αυτοκινητόδρομο.”