Renaulution: Το πλάνο της Renault στο δρόμο της μεταμόρφωσης

Ο όμιλος Renault αποκάλυψε το μεσοπρόθεσμο πλάνο "Renaulution", με το οποίο θα μεταμορφωθεί μπαίνοντας ξανά στο δρόμο της κερδοφόρας ανάπτυξης.

Βρείτε μας στο
Renaulution Renault Πλάνο

Το φιλόδοξο πλάνο Renaulution του γαλλικού ομίλου απαιτεί “πρωτοφανείς” αλλαγές για τη Renault και τις θυγατρικές της Dacia, Lada και Alpine, όπως τόνισε και ο CEO του γκρουπ Luca de Meo, κατά τη λεπτομερή παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου. Αλλαγές που θα μεταμορφώσουν τον όμιλο από έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων προηγμένης τεχνολογίας, σε μια εταιρία τεχνολογίας που θα προσφέρει και αυτοκίνητα.

Στο δρόμο της πλήρως αναδιάρθρωσης και μεταμόρφωσης του ο όμιλος της Renault, σε συνεργασία και με τα υπόλοιπα μέλη της συμμαχίας -Nissan και Mitsubishi- περνά σε μια νέα φάση τεχνητής “αναδίπλωσης” αναφορικά με τον όγκο των πωλήσεων του στο μεσοπρόθεσμο διάστημα. Έτσι θα κινηθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση τις επιθετικής πολιτικής που ακολούθησε τα προηγούμενα 10-15 χρόνια η οποία τελικά δεν έφερε και τα αναμενόμενα αποτελέσματα, δημιουργώντας παράλληλα για τη Renault προβλήματα ρευστότητας.

Διαβάστε επίσης: Έρχεται ηλεκτρική “αναγέννηση” για τα Renault 4 και 5!

Ο ρόλος της κάθε εταιρίας θα είναι πλέον πιο σαφής και τα μοντέλα τους δεν θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Η Dacia “θα παραμείνει Dacia” στοχεύοντας στο πιο οικονομικό και value for money φάσμα, ενώ η Lada θα έρθει “πιο κοντά” σε αυτή αναφορικά με την εξέλιξη των μοντέλων τους.

Η Renault θα προσφέρει πιο προηγμένα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, υπηρεσίες και τεχνολογία στοχεύοντας στον πυρήνα των κατηγοριών που θα δραστηριοποιείται, ενώ η Alpine θα μεταμορφωθεί από μια “νοσταλγική εταιρία” στην premium hi-tech μάρκα του ομίλου με αμιγώς ηλεκτρικές σπορ προτάσεις που θα εξελιχθούν σε συνεργασία με τη Lotus.

Ο όγκος πωλήσεων θα μειωθεί από τα τέσσερα περίπου εκατ. μονάδες που είδαμε το 2019 στα περίπου τρία εκατ. έως το 2025. Ο όμιλος έχει παρουσία αυτή τη στιγμή σε 130 χώρες σε όλο τον κόσμο, ωστόσο το 75% του τζίρου προέρχεται από τις αγορές της Ευρώπης, ενώ το 50% έρχεται μόλις από πέντε χώρες της Γηραιάς Ηπείρου. Παράλληλα ο όμιλος θα ενισχύσει την παρουσία του στη μικρομεσαία κατηγορία, εκεί όπου ήταν παραδοσιακά δυνατός τα προηγούμενα χρόνια και έχει μείνει “πίσω”, σύμφωνα και με τον de Meo. Έως το 2025 θα δούμε συνολικά 24 νέα μοντέλα με τα μισά από αυτά να ανήκουν στη μικρή και μικρομεσαία κατηγορία, ενώ περί τα δέκα από αυτά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά.

Με το πλάνο Renaulution ο γαλλικός όμιλος θα “χτίσει” ουσιαστικά μια πιο ορθολογική και σταθερή οικονομική βάση και θα εστιάσει στον εξηλεκτρισμό της γκάμας του και στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Εξίσου κρίσιμο για την ανάκαμψη της εταιρίας είναι και η αύξηση στο περιθώριο του κέρδους από τα μοντέλα που πουλά, ώστε να είναι σε θέση να αυξήσει ξανά τον όγκο των πωλήσεων του στο μέλλον, εφόσον όμως αυτό είναι κερδοφόρο.

Συνοπτικά για το μεσοπρόθεσμο στρατηγικό πλάνο του, ο όμιλος της Renault θα:

-κόψει τα “ακριβά” projects (τερμάτισε 7 που “έτρεχαν” ήδη)
-εστιάσει τις επενδύσεις του σε πιο επικερδή projects (ξεκίνησε 8 νέα projects)
-δυναμώσει την παρουσία του στην μικρομεσαία κατηγορία
-εστιάσει σε αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα στη μικρή και μικρομεσαία κατηγορία
-αυξήσει το περιθώριο του κέρδους στο 5% τα επόμενα χρόνια 5-6 χρόνια
-μειώσει το πάγιο ετήσια έξοδα κατά δύο δισ. ευρώ έως το τέλος του 2021
-εστιάσει στη σχέση τιμής/αξίας των μοντέλων του
-μειώσει τους διαθέσιμους πόρους για Έρευνα και Εξέλιξη, αφού τα projects που θα εξελίσσονται θα είναι πιο στοχευμένα
-μειώσει κατά 25% τον χρόνο εξέλιξης των μοντέλων που βασίζονται σε υπάρχουσες πλατφόρμες (τρία από τέσσερα χρόνια)
-εστιάσει στις διασυνδεδεμένες υπηρεσίες και την αυτόνομη οδήγηση
-βρίσκεται σε εγρήγορση για να εκμεταλλευτεί νέες ευκαιρίες που μπορεί να παρουσιαστούν και θα είναι ανοιχτός σε οποιασδήποτε μορφής συνεργασία με άλλες εταιρίες που μπορεί να είναι κερδοφόρα.

Εξορθολογισμός θα έρθει και στον τομέα των κινητήρων και συστημάτων κίνησης. Σε αυτό τον τομέα οι οχτώ σημερινές “οικογένειες” συνόλων θα μειωθούν στις τέσσερις το 2025 και αξιοποιούνται σε περισσότερα μοντέλα και κατηγορίες.

Ένα από τα highlights αυτή του Renaulution είναι και οι πρόθεση του γαλλικού ομίλου στον τομέα της βιωσιμότητας και της αύξησης της διάρκειας της ζωής όχι μόνο των νέων αλλά και των παλιότερων μοντέλων του ειδικότερα των επαγγελματικών. Οι Γάλλοι σκοπεύουν να δίνουν μια “δεύτερη ευκαιρία” σε παλιότερα μοντέλα αντικαθιστώντας σε εργοστάσιο τους τους κινητήρες τους με πιο σύγχρονες μονάδες ή να τα μετατρέπει εργοστασιακά σε αμιγώς ηλεκτρικά (διαβάστε αναλυτικά για το εργοστάσιο των Γάλλων που θα αναλάβει αυτόν το ρόλο εδώ). Αυτή είναι μάλλον η πρώτη φορά που ακούμε κάτι τέτοιο από έναν μεγάλο κατασκευαστή που έχει πρόθεση να το κάνει αυτό σε 100.000 οχήματα ετησίως. Παράλληλα θα δίνει τη δυνατότητα αλλαγής των μπαταριών των ηλεκτρικών της μοντέλων με νέες και θα βρίσκει τρόπους ώστε οι παλιότερες να συνεχίσουν να αξιοποιούνται.

Σύμφωνα και με αυτά που είδαμε στην παρουσίαση του Renaulution, περί το 2025 ο όμιλος θα παρουσιάσει και επαγγελματικό ηλεκτρικό μοντέλο με κυψέλες υδρογόνου, ενώ μέχρι τότε η μία σειρά κινητήρων πετρελαίου που θα έχει απομείνει θα χρησιμοποιείται μόνο στα επαγγελματικά του ομίλου και θα μπορεί να “αντιμετωπίσει” και τις μελλοντικές προδιαγραφές ρύπων. Το 2022 θα γίνει και το εμπορικό λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού μικρομεσαίου της Renault.

Το σχέδιο του γαλλικού ομίλου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη με την πρώτη φάση “Ανάστασης”, όπως την αποκαλούν οι Γάλλοι, να έχει ξεκινήσει από πέρσι και να στοχεύει στην αύξηση της ρευστότητας και του περιθωρίου του κέρδους έως το 2023.

Η 2η φάση “Αναγέννηση” θα λάβει μέρος το 2023-2025. Θα δει τον σημαντικό εξηλεκτρισμό των μοντέλων που θα προσφέρει το Groupe Renault, με την παρουσίαση ολοκαίνουριων μοντέλων που θα δυναμώσουν την κάθε μάρκα ξεχωριστά.

Έπειτα έρχεται η τρίτη φάση του Renaulution με την κωδικό ονομασία “Επανάσταση”. Από το 2025 και έπειτα η Renault ευελπιστεί πως θα βρίσκεται σε ηγετική θέση ως εταιρία κινητικότητας αλλά και τεχνολογίας.

Πολλά και σημαντικά τα σχέδια της Renault για το μέλλον της τα οποία θα μας ξεκινήσουν να μας αποκαλύπτονται στην πράξη από φέτος. Οψόμεθα.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr