Σαν σήμερα – Πέταλο Μαλιακού: Η τραγωδία που συγκλόνισε την Ελλάδα

Ήταν σαν σήμερα, 27 Σεπτεμβρίου του 2004, όταν 7 μαθητές έχασαν την ζωή τους στο Πέταλο του Μαλιακού. Μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες σε ελληνική άσφαλτο...
Πέταλο Μαλιακού

Το ημερολόγιο έγραφε 27 Σεπτεμβρίου 2004 και ήταν λίγο πριν τις 10 το πρωί, όταν συνέβη ένα από τα πιο τραγικά τροχαία δυστύχημα. Λεωφορείο που μετέφερε μαθητές συγκρούστηκε με νταλίκα και ο τραγικός απολογισμός ήταν 7 νεκροί μαθητές. Πάμε να θυμηθούμε την ημέρα που “πάγωσε” όλη την Ελλάδα.

Το χρονικό της τραγωδίας
Εκείνη την ημέρα ξεκίνησε η εκδρομή μαθητών της Α’ Λυκείου Φαρκαδόνας Τρικάλων προς την Αθήνα με σκοπό οι 37 μαθητές (τέσσερις συνοδοί καθηγητές) να παρακολουθήσουν τους Παραολυμπιακούς Αγώνες. Το τραγικό τροχαίο δυστύχημα έλαβε χώρα στο 176ο χλμ. της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας (πλέον είναι Παλαιά Εθνική Οδός). Ξαφνικά μία νταλίκα πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκε με το λεωφορείου του ΚΤΕΛ Τρικάλων στο οποίο επέβαιναν οι μαθητές. Από την σφοδρότητα της σύγκρουσης 7 μαθητές απεγκλωβίστηκαν νεκροί, τρεις τραυματίστηκαν σοβαρά (υπήρξε ένας ακρωτηριασμός χεριού), ενώ άλλοι 27 τραυματίστηκαν ελαφρά.

Οι 7 αδικοχαμένοι μαθητές ηλίκιας 15 ετών ήταν οι εξής: Καλύβα Στεφανία, Καματσέλος Ιωάννης, Λίτσιου Αικατερίνη, Μπουραζέλης Χρήστος, Οικονομούλας Απόστολος, Σαράφη Ευγενία και Τέλλιος Κωνσταντίνος.

Η επόμενη μέρα
Βαρύ ήταν το πένθος για όλη την Ελλάδα και κυρίως για τις περιοχές καταγωγής των παιδιών. Οι κηδείες τους έγιναν με δημόσια δαπάνη, ενώ το καλλιτεχνικό μέρος της Τελετής Λήξης των Παραολυμπιακών ματαιώθηκε. Ακολούθησαν ανακοινώσεις του τότε Πρωθυπουργού, Κώστα Καραμανλή, ο οποίος τόνισε ότι πρέπει να γίνει ταχεία ολοκλήρωση των οδικών έργων, τοποθέτηση καμερών και σκληρότερες ποινές για τους παραβάτες του ΚΟΚ. Αναφορικά με τις ποινές των εμπλεκομένων, ο οδηγός της νταλίκας οδηγήθηκε στην φυλακή, ενώ η ιδιοκτήτρια της νταλίκας και ο οδηγός του λεωφορείου αφέθηκαν ελεύθεροι με εξαγοράσιμες ποινές. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο οδηγός του λεωφορείου τιμωρήθηκε γιατί η ηλικία του (μόλις 21 ετών) καθιστούσε νόμιμα μόνο τα τοπικά δρομολόγια (δεν είχε το όριο ηλικίας που προβλέπεται για να οδηγήσει επαγγελματικό λεωφορείο εκτός νομού).

Πέταλο Μαλιακού – Η καρμανιόλα
Μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, το Πέταλο του Μαλιακού, δηλαδή ο δρόμος διπλής κατεύθυνσης που βρισκόταν γύρω από τον κόλπο της Λαμίας (ονομάζεται πέταλο λόγω του σχήματος), θεωρούνταν ως ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας. Συχνά αποκαλούνταν και ως το “φονικό πέταλο”, αφού πέρα από το τραγικό δυστύχημα με τους μαθητές, στην περιοχή πραγματοποιήθηκαν πολλά θανατηφόρα τροχαία. Η παλαιά εθνική οδός πλέον αποτελεί παρελθόν, αλλά η διαδικασία της δημιουργίας του σύγχρονου οδικού δικτύου με ευρωπαϊκές προδιαγραφές άργησε για πολλούς λόγους. Μερικοί εξ’ αυτών ήταν τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας που είχε αναλάβει το έργο, οι διαδοχικές εκλογές, αλλά και κάποια αρχαιολογικά ευρήματα. Τελικά, το έργο παραδόθηκε πλήρως (Άγιος Κωνσταντίνος – Ράχες) 10 ολόκληρα χρόνια μετά το τραγικό τροχαίο, εν έτει 2014.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα “lamiareport”

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι κάμερες άρχισαν να τοποθετούνται το βράδυ της Πέμπτης (18/12) σε δρόμους της Αττικής. Δείτε που μπήκαν οι πρώτες......
Μέσα από τέσσερα στάδια αξιολόγησης θα περνούν πλέον τα αυτοκίνητα! Δείτε τις αλλαγές που έρχονται στις δοκιμές του Euro NCAP από το 2026......
Φθαρμένα ελαστικά, υπέρβαση ανώτατου ορίου φόρτωσης και άλλες παραβάσεις! Δείτε τον απολογισμό από τους ελέγχους σε φορτηγά......
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...
Περισσότερη ασφάλεια στο δρόμο και αποφυγή πρόστιμων υπέρβασης του ορίου ταχύτητας με σύμμαχο το σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας......
Η διαγράμμιση των δρόμων μοιάζει αυτονόητη στις μέρες μας, δεν ήταν όμως έτσι ανέκαθεν. Ας δούμε λοιπόν πως προέκυψε, ποιος την σκέφτηκε και με ποια...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

"έξυπνες" κάμερες

Επίσημο: Οι πρώτες κάμερες της Περιφέρειας Αττικής – Σε ποια σημεία τοποθετήθηκαν

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ