Το Skoda 110 R είναι ένα από τα μοντέλα που έπαιξε σημαντικό ρόλο για τους Τσέχους όταν παρουσιάστηκε και από εμπορικής άποψης. Αν και στην αρχή οι πωλήσεις του ήταν ιδιαίτερα χαμηλές και συνοδεύονταν από μια τιμή υψηλή για τα οικονομικά δεδομένα που επικρατούσαν στην Τσεχία εκείνη την εποχή, το 110 R βρήκε την εμπορική επιτυχία που του άξιζε στο εξωτερικό με τις ευρωπαϊκές αγορές να απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής.
Η εξέλιξη για το 110 R, που βασιζόταν στο σεντάν 1000 MB με κινητήρα και κίνηση στο πίσω μέρος, ξεκίνησε το 1966. Δυόμιση περίπου χρόνια αργότερα το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο έκανε την εμφάνιση του. Μετά και την ολοκλήρωση της εξέλιξης του πρωτότυπου, το οποίο είχε “βαφτιστεί” με το παρατσούκλι Erko από τους ανθρώπους της Skoda, το μοντέλο παραγωγής έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στις 5 Σεπτεμβρίου του 1970, ενώ σύντομα μετά από αυτό ακολούθησαν οι παρουσιάσεις του στις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου της εποχής.
To 110 R είχε μήκος 4.155 χλστ., πλάτος 1.620 χλστ. και ύψος 1.340 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του έφτανε στα 2.400 χλστ. Ο εν σειρά υγρόψυκτος 4κύλινδρος κινητήρας των 1.107 χλστ. ενίσχυε την ψύξη του με ένα ψυγείο λαδιού και απέδιδε 52 ίππους στις 4.650 σ.α.λ. Για τα σημερινά δεδομένα η ιπποδύναμη χαρακτηρίζεται χαμηλή, ειδικά για ένα coupe με σπορ προεκτάσεις και το 110 R είχε μέτριες επιδόσεις παρά το χαμηλό βάρος του το οποίο έφτανε τα 880 κιλά. Για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνταν 19 δευτερόλεπτα και η τελική ανερχόταν στα 145 χλμ./ώρα.
Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες το μοτέρ είναι τοποθετημένο πίσω. Συνεργαζόταν με ένα κιβώτιο 4 σχέσεων, ενώ το ρεζερβουάρ που είχε τοποθετηθεί στο εμπρός μέρος, για καλύτερη κατανομή βάρους και είχε χωρητικότητα 32 λίτρα. Το εμπρός πορτμπαγκάζ είχε χωρητικότητα 250 λίτρα και το coupe της Skoda είχε έναν ακόμη χώρο 120 λίτρων για αποσκευές, πίσω από το πίσω κάθισμα.
Η παραγωγή του Skoda 110 R κράτησε για 10 χρόνια. Με 57.085 πωλήσεις συνολικά το τσέχικο coupe βελτιωνόταν διαρκώς κατά τη διάρκεια της εμπορικής του πορείας για να παραμείνει ανταγωνιστικό. Το μοντέλο αποτέλεσε επίσης και βάση για τα αγωνιστικά της Skoda, 180 και 200 RS αλλά και για το εμβληματικό 130 RS, ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά κάτω από 1,3 λίτρα των 70s και 80s. Αντικαταστάθηκε στη γκάμα της Skoda από το Garde.