Με παράδοση στην παραγωγή κινητήρων που μετρά 121 ολόκληρα χρόνια η τσέχικη εταιρία έφτασε ένα σημαντικό ορόσημο για την ίδια καθώς η παραγωγή της σειράς των σύγχρονων μοτέρ με κωδικό EA211.
Αυτές τις ημέρες και εξαιτίας του κορωνοϊού και των μέτρων που χρειάστηκε να πάρει το τσέχικο εργοστάσιο στη Mlada Boleslav για την ασφάλεια των εργατών του, η παραγωγή έχει “πέσει” στις 1.900. Προ κορωνοϊού η παραγωγή ανερχόταν στους 2.400 κινητήρες ημερησίως.
Με το αλουμινένιο μπλοκ να έχει παρόμοια χαρακτηριστικά, η Skoda παράγει αυτή τη στιγμή στο εργοστάσιο της στην Τσεχία τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις των κινητήρων της σειράς EA211 με τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους. Τον τρικύλινδρο MPI του ενός λίτρου με απόδοση 60 ίππων, τον επίσης 1000άρη MPI EVO των 80 ίππων και τον TSI του ενός λίτρου με 95, 110 και 115 ίππους. Αναφορικά με τους 4κύλινδρους της σειράς οι Τσέχοι παράγουν τον TSI των 1,4 λίτρων με απόδοση 128 και 150 ίππων στις δύο εκδοχές του αλλά και τον MPI των 1,6 λίτρων των 110 ίππων.
Η Skoda χρησιμοποιεί τα μοτέρ για τα δικά της μοντέλα ενώ ως θυγατρική του VW Group, προμηθεύει και την Volkswagen αλλά και τη Seat.
Το χρονικό της παραγωγής των κινητήρων με κωδικό EA211 που παράγονται στο εργοστάσιο των Τσέχων έχει ως εξής:
2012: Η παραγωγή της σειράς ξεκινά με τον ατμοσφαιρικό 1000άρη MPI
2014: Ξεκινά η παραγωγή του TSI των 1,4 λίτρων αλλά και του ατμοσφαιρικού MPI των 1,6 λίτρων
2015: Αυτή είναι η χρονιά που η συνολική παραγωγή των EA211 φτάνει το ορόσημο του μισού εκατομμυρίου μονάδων.
2016: Ξεκινά η παραγωγή και του TSI του ενός λίτρου, ενώ η Skoda ανακοινώνει παράλληλα πως η συνολική παραγωγή έφτασε στο ένα εκατ. μόλις μέσα σε ένα χρόνο.
2018: Ξεκινά η παραγωγή του MPI EVO του ενός λίτρου που αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου.
2019: Με την παραγωγή σε φουλ ρυθμούς η Skoda φτάνει τη συνολική παραγωγή των EA211 στα 2,5 εκατ. μονάδες!
2020: Με τη χρονιά να μην έχει τελειώσει ακόμη και παρά τον αντίκτυπο του κορωνοϊού η Skoda φτάνει σε νέο ορόσημο με τρία εκατ. μονάδες για τους κινητήρες της σειράς EA211.