Sol Pocket Rocket: Νέα κατηγορία ποδηλάτων πόλης

Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ ποδηλάτων και μοτοσυκλετών γίνεται όλο και πιο δυσδιάκριτη και το Sol Pocket Rocket έρχεται... να μπερδέψει ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Βρείτε μας στο

«Ποδήλατο είναι ό,τι έχει πετάλια». Αυτό ίσχυε μέχρι πριν από μερικά χρόνια. Στη συνέχεια, ως ποδήλατα χαρακτηρίζονταν και όσα διαθέτουν υποβοήθηση από ηλεκτροκινητήρα. Αν όμως κινούνται και αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, τα πετάλια γίνονται διακοσμητικά. Τότε ως ποδήλατα έμειναν να λογίζονται όσα έχουν μεν ηλεκτροκινητήρα αλλά η υποβοήθηση έρχεται μόνο όσο περιστρέφεται το πετάλι. Χμ, ακόμη κι αν δεν ασκεί την παραμικρή προσπάθεια ο ποδηλάτης; Μήπως τότε είναι κάτι άλλο;

Μια νέα κατηγορία – γέφυρα μεταξύ των δύο οχημάτων είναι πλέον πιεστική ανάγκη να ορισθεί, για πολλούς λόγους. Εμπορικούς, φορολογικούς, νομικούς, συγκοινωνιακούς, ασφαλιστικούς… και η λίστα δεν σταματά. Σ’ αυτή την ακόμη μη υπαρκτή, μελλοντική κατηγορία έρχεται το Sol Pocket Rocket να πει, «μην αγχώνεστε, ιδού ένα δίτροχο απλώς ηλεκτροκίνητο», ένα e-commuter.

Η δύναμή του Pocket Rocket («ρουκέτα τσέπης») είναι αρκετή ώστε να απέχει από τα ποδήλατα, αλλά είναι και αδύναμο για να το χαρακτηρίσεις ως μοτοσυκλέτα. Τελικά το νέο αυτό είδος οχήματος είναι ένα αστικό δίκυκλο, απελευθερωμένο από τους περιορισμούς τόσο του ποδηλάτου όσο και της μοτοσυκλέτας. Η κατασκευή είναι όσο πιο λιτή θα μπορούσε να είναι, χρησιμοποιώντας τα ελάχιστα δυνατά εξαρτήματα. Ένας θηριώδης κορμός φιλοξενεί τη μπαταρία, έναν προβολέα στο εμπρός άκρο, ένα φως στο πίσω μέρος κι από πάνω τη σέλα…

Από εκεί και πέρα, ένας κουρμπαρισμένος σωλήνας συμπληρώνει το πλαίσιο και τέλος. Εκεί στηρίζεται ένα ψαλίδι με ανάρτηση για τον πίσω τροχό που περιέχει και τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ εμπρός ένα συμβατικό πιρούνι προσφέρει ανάρτηση στον εμπρός τροχό. Πετάλια δεν υπάρχουν, παρά δύο μικρά μαρσπιέ, όπως στις μοτοσυκλέτες.

Για την κίνηση υπάρχουν δύο επιλογές ηλεκτροκινητήρα, μία με απόδοση 6 ίππων (4,5 kW) που δίνει τελική 50 χλμ. / ώρα και μία των 8,5 ίππων (6,3 kW) και τελική 80 χλμ. / ώρα. Η αυτονομία αρκεί για 50-80 χλμ. ανά φόρτιση, νούμερο αρκετά ικανοποιητικό.

Υπάρχουν επιλογές απόδοσης Eco και Sport, ενώ η «ρουκέτα τσέπης» προσφέρει και ειδική εφαρμογή για να κάνει εύκολα… σούζες! Με το βάρος στα 55 κιλά απελευθερώνεται από συγκρίσεις με τα ποδήλατα, ενώ ως μοτοσυκλέτα θεωρείται πανάλαφρο. Ωστόσο λόγω απόδοσης απαιτεί δίπλωμα μοτοσυκλέτας και όσα αυτό συνεπάγεται (ασφάλιση κ.λπ.).

Με κόστος 6.000 δολάρια (περίπου 5.190 ευρώ) για το «μικρό» και 7.500 δολάρια (περίπου 6.600 ευρώ) για την έκδοση των 8,5 ίππων, δεν μπορεί να συγκριθεί ούτε με ποδήλατο ούτε με μοτοσυκλέτα. Απλώς δημιουργεί τη δική του κατηγορία, αυτή των φιλικών προς το περιβάλλον, απλών, διασκεδαστικών όσο και χρηστικών οχημάτων πόλης.

mm
Ο Θανάσης σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της μοτοσυκλέτας επί 23 έτη, κέρδισε 3 πρωταθλήματα και δεκάδες νίκες, σημείωσε διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είναι ο πρώτος Έλληνας που έλαβε μέρος στο υπερμαραθώνιο Rally Dakar. Από το 1997 ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια και το 1998, ίδρυσε τη δική του Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School). Παράλληλα, τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιεί Σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2012 δημιούργησε την Παιδική Ακαδημία, για παιδιά ηλικίας από 5 ετών. Από το 2017, είναι ο μοναδικός μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, προπονητής μηχανοκίνητου αθλητισμού, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Το "Riding School-Θανάσης Χούντρας" αποτελεί πρότυπο Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, με καθημερινή λειτουργία σε δικές του εγκαταστάσεις.

E-mail: tchountras@traction.gr