Η αλήθεια είναι πως έχουμε συνηθίσει να γράφουμε και να διαβάζουμε για την άφιξη νέων μοντέλων. Αυτή τη φορά όμως θα πάμε λίγο… ανάποδα. Θα γράψουμε για τα μοντέλα που μας αποχαιρετούν. Βλέπετε, οι καιροί αλλάζουν και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι εξαίρεση και πλέον καμία εταιρεία δεν έχει χώρο για κάποια αυτοκίνητα, ακόμη και αν αυτά στο παρελθόν της χάρισαν επιτυχίες! Πιο κάτω λοιπόν θα δούμε έξι σημαντικά μοντέλα τα οποία παύουν να διατίθενται μέσα στο έτος και δύο ακόμη που δεν πρωταγωνίστησαν ποτέ καθώς δραστηριοποιήθηκαν σε ιδιαίτερες κατηγορίες, όμως και αυτά έχουν την δική της ιστορία.
1. Alfa Romeo MiΤo
Το πρώτο μικρό μοντέλο της Alfa Romeo βασίστηκε στο Fiat Punto. Η εμπορική του διάθεση ξεκίνησε το 2008 και πλέον ήρθε η ώρα να μας αποχαιρετήσει. Το στυλ του αυτοκινήτου, το σήμα και η οδική συμπεριφορά δεν μπόρεσαν να υπερνικήσουν την απουσία μιας έκδοσης με 5 πόρτες, καθώς και την έλλειψη οποιασδήποτε επένδυσης στην ουσιαστική αναβάθμισή του.
2. Citroen C4
Η δεύτερη γενιά του διαδόχου της Xsara εισήχθη το Σεπτέμβριο του 2010. Παρόλα αυτά η αλλαγή στην τάση της αγοράς, έκανε την γαλλική εταιρεία να επικεντρωθεί στα SUV και το C4 Cactus τοποθετήθηκε αρκετά κοντά του προϊοντικά. Το C4 έκτοτε δεν μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις της μάρκας.
3. Fiat Punto
Το πασίγνωστο Fiat Punto ήρθε η ώρα να μας πει “αντίο”. Ήταν ένα από τα κορυφαία μοντέλα της Ευρώπης σε πωλήσεις. Η πρώτη γενιά Fiat Punto παρουσιάστηκε το 1993 και η τελευταία κυκλοφόρησε το 2005, έχοντας την ίδια πλατφόρμα με το Opel Corsa. Παρά τις μικρές ανανεώσεις το 2009 και το 2012, το Punto δεν μπορούσε πλέον να τα βάλει με τα σύγχρονα μοντέλα της κατηγορίας.
4. Nissan Pulsar
Ανακοινώθηκε από τον Carlos Ghosn ως ο μεγάλος ανταγωνιστής του Volkswagen Golf. Παρόλα αυτά το Pulsar ποτέ δεν έκανε τις πωλήσεις που η κοινοπραξία θα επιθυμούσε. Ο λόγος; Η δημοτικότητα του Qashqai, που ποτέ δεν επέτρεψε στο Pulsar να βρει τη δική του θέση στην αγορά.
5. Toyota Avensis
Η Toyota πήρε την μεγάλη απόφαση και αντί να εξελίξει μία νέα γενιά του Avensis, αποφάσισε να φέρει το Camry στην Ευρώπη. Προφανώς και η μειωμένη ζήτηση για sedan δεν δικαιολογούσε το κόστος για την εξέλιξη ενός νέου Avensis και έτσι οι Ιάπωνες σκέφτηκαν λογικά, αφήνοντας το συναίσθημα στην άκρη.
6. Volkswagen Beetle
Τι να γράψουμε τώρα για το εμβληματικό μοντέλο της VW; Ποιος δεν γνωρίζει το “σκαθάρι”; Παρόλα αυτά, βλέπει και αυτό την πόρτα της εξόδου, καθώς οι Γερμανοί δεν κατάφεραν ποτέ να αναβιώσουν το μοντέλο τους με την επιτυχία που θα ήθελαν. Σε αντίθεση με το Fiat 500 και το σύγχρονο MINI, το Beetle ποτέ δεν κατάφερε να γίνει ελκυστικό… Στις 13 Σεπτεμβρίου 2018, η Volkswagen ανακοίνωσε το τέλος του και η παραγωγή του σταμάτησε πριν λίγους μήνες.
6+1. Seat Toledo
Το Toledo δραστηριοποιείται σε μία κατηγορία η οποία εμπορικά έχει πέσει πολύ και δεν υπάρχουν ενδείξεις από την ισπανική μάρκα πως θα ασχοληθεί με την δημιουργία μιας νέας γενιάς του. Φαίνεται πως ο εσωτερικός ανταγωνισμός στον όμιλο VW, από την Skoda, που ξέρει καλά το παιχνίδι στα sedan, έπαιξε το ρόλο του σε συνδυασμό φυσικά με το γεγονός πως η Seat έχει εστιάσει αλλού την προσοχή της (στα SUV και στη νεοσύστατη μάρκα Cupra).
6+2. Mitsubishi Pajero
Αφήσαμε για το τέλος ένα ιδιαίτερο μοντέλο με μεγάλη ιστορία. Το Pajero είναι ένα από τα πιο διάσημα μοντέλα της Mitsubishi που έχουν παρουσιαστεί ποτέ παγκοσμίως. Μπορεί να τα καταφέρνει εξαιρετικά σε κάθε έδαφος, χάρη στις εκτός δρόμου ικανότητές του, αλλά η Ευρώπη αποδείχτηκε αφιλόξενη για αυτό, εμπορικά μιλώντας πάντα. Λόγοι όπως το μέγεθός του, η υψηλή τιμή του και το γεγονότος ότι δεν βοηθά καθόλου τη μάρκα στη μείωση του μέσου CO2 της γκάμας της, ήταν καθοριστικοί στην απόφαση της Mitsubishi.
Πηγή: JATO Dynamics