Η αγορά των ηλεκτρικών σε παγκόσμιο επίπεδο κινείται σταθερά ανοδικά. Ωστόσο η πανδημία, η οικονομική κρίση που ακολουθεί ως συνέπεια αλλά και η χαμηλή τιμή της βενζίνης σε όλο τον κόσμο έχουν δημιουργήσει ανησυχία για την υιοθέτηση τους από το κοινό, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.
Ειδικά η χαμηλή τιμή της βενζίνης αυτή την περίοδο θα μπορούσε να οδηγήσει τον κόσμο που εξέταζε την αγορά ενός ηλεκτρικού ή εξηλεκτρισμένου μοντέλου μακριά από αυτή τη σκέψη, όταν η αγορά ενός συμβατικού μοντέλου με παρόμοιες προδιαγραφές μοιάζει πολύ πιο ελκυστική, λόγω και της χαμηλότερης τιμής του.
Η χαμηλή τιμή της βενζίνης που δείχνει να απασχολεί κάποιους από τους αναλυτές της αγοράς των ηλεκτρικών δεν φαίνεται ανησυχεί ιδιαίτερα τη Ford που παρουσίασε σχετικά πρόσφατα και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, το SUV Mustang Mach-E.
H Ford που έχει δεσμευτεί να φέρει στην αγορά μια νέα γενιά από ηλεκτρικά μοντέλα τα επόμενα χρόνια πιστεύει ότι η χαμηλή τιμή της βενζίνης δεν μπορεί να επηρεάσει την ζήτηση για ηλεκτρικά.
Αυτό ωστόσο που μπορεί να την επηρεάσει είναι, σύμφωνα με τον Mark Kaufman, που ηγείται του εξηλεκτρισμού της γκάμας της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο, το πόσο ελκυστικά είναι τα ηλεκτρικά μοντέλα έναντι των συμβατικών. Αναφερόμενος και στις επιπτώσεις της πανδημίας ο Kaufman δήλωσε σε σχετική ερώτηση της ιστοσελίδας greencarreports: “Όπως μπορείτε να φανταστείτε έχουμε αρκετές εσωτερικές συζητήσεις τέτοιου είδους στην εταιρία, όταν κοιτάζουμε μια καμπύλη “S” (σ.σ. για τις οικονομικές επιπτώσεις του κορωνοϊού) ή μια καμπύλη που αφορά την υιοθέτηση μας τεχνολογίας (σ.σ. από το κοινό). Είναι μεγάλη πρόκληση να κατανοήσουμε αυτή την καμπύλη”, δηλώνει ο Kaufman αναφερόμενος στα ηλεκτρικά αλλά και το πώς θα εξελιχθεί η αγορά στο μέλλον προσθέτοντας ότι δεν υπάρχουν ούτε σχετικά ιστορικά δεδομένα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν.
Ωστόσο σύμφωνα και με δηλώσεις του που δείχνουν να υποστηρίζονται και από έρευνα της Bloomberg New Energy Finance, έως το 2030 περί το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων θα μπορούσαν να αφορούν ηλεκτρικά μοντέλα, τη στιγμή που το 2020 αντιστοιχούν μόλις στο 2,7% επί του συνόλου. Παρόμοιο μερίδιο αγοράς αναμένεται και στις Η.Π.Α. για να φτάσει από το σημερινό 2% στο προβλεπόμενο 26% έως το 2030.
Ο Kaufman δεν ανησυχεί καθώς προς αυτό το δρόμο οδεύουν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών εξαιτίας και των ολοένα και αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οπότε και σε συνδυασμό με ένα πραγματικά καλό και ελκυστικό προϊόν, τα ηλεκτρικά, σύμφωνα με το Kaufman δεν έχουν να φοβηθούν για το μέλλον τους από την χαμηλή τιμή της βενζίνης σήμερα, με την τιμή του πετρελαίου να έχει αρχίσει να παίρνει ξανά την ανηφόρα τις τελευταίες ημέρες.