Τα ηλεκτρικά προσπερνούν τα diesel στην Ευρώπη

Για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή ιστορία τα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα ξεπέρασαν σε ταξινομήσεις τα μοντέλα με diesel κινητήρες.

Βρείτε μας στο
Mercedes A250e A-Class

Παρά το δύσκολο οικονομικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί σε όλη την Ευρώπη εξαιτίας της πανδημίας, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων πέρασαν μπροστά, έστω και οριακά, από εκείνες τον οχημάτων με κινητήρες πετρελαίου. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία με τα άλλοτε αγαπημένα της Ευρώπης diesel να χάνουν την “εύνοια” του κοινού, λόγω και των κινήτρων και επιδοτήσεων που δίνουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού ή εξηλεκτρισμένου οχήματος.

Έτσι και παρά τη συνολική πτώση κατά 29% στις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις στο εννεάμηνο του 2020 έναντι του ίδιου διαστήματος το 2019, τα ηλεκτρικά, υβριδικά και plug-in υβριδικά συνέχισαν να αυξάνουν το μερίδιο τους στην αγορά για το Σεπτέμβριο περνώντας μπροστά από τα μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες πετρελαίου. Με την αύξηση στις ταξινομήσεις τους να αγγίζει το 139% έναντι του ίδιου μήνα του 2019, τα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα έσπασαν παράλληλα το φράγμα των 300.000 μονάδων για πρώτη φορά σε ένα μήνα, ενώ είναι η δεύτερη φορά που οι ταξινομήσεις τους αναλογούν σε περισσότερο από το 20% επί του συνόλου.

Jato ηλεκτρικά ταξινομήσεις Ευρώπη Σεπτέμβριος 2020

Τα diesel πριν από μια 10ετία (και για αρκετά χρόνια) ήταν η κυρίαρχη δύναμη στις ταξινομήσεις κατέχοντας σχεδόν μέχρι και το 60% της ευρωπαϊκής αγοράς με το μερίδιο τους να έχει πέσει τώρα στο 24,8% που αποτελεί και νέο αρνητικό ρεκόρ.

Τον ένατο μήνα του έτους είδαμε μάλιστα για πρώτη φορά φέτος αύξηση ταξινομήσεων έναντι του ίδιου μήνα της προηγούμενης χρονιάς (+1,3%) στις 1,3 εκατ. μονάδες έναντι 1,28 εκατ. πέρσι, για τις συνολικές ταξινομήσεις.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο τα υβριδικά και τα ήπια υβριδικά μοντέλα αποτέλεσαν το 53% των ταξινομήσεων των ηλεκτρικών στην Ευρώπη των 27 με τον όγκο των ταξινομήσεων να εκτοξεύεται παράλληλα εντυπωσιακά κατά 124%.

Πρώτο υβριδικό μοντέλο για το Σεπτέμβριο η Toyota Corolla με 15.093 ταξινομήσεις ακολουθούμενη από το Ford Puma με 12.251 που έχει κάνει εντυπωσιακή είσοδο στις ευρωπαϊκές αγορές. Την τρίτη θέση κατέλαβε το Toyota C-HR (10.588 ταξινομήσεις), στην τέταρτη θέση βρέθηκε το Yaris (10.588 μονάδες) ενώ την πρώτη πεντάδα έκλεισε το Fiat 500 με 9.670 ταξινομήσεις. Ακολουθούν τα Toyota RAV4 (7.942), Fiat Panda (6.948), Suzuki Swift (6.947), Suzuki Ignis (5.904) και Kia Nero (4.845).

Στα plug-in υβριδικά, στην κορυφή των ταξινομήσεων για το Σεπτέμβρη βρέθηκε η Mercedes A-Class με το γερμανικό μοντέλο να σημειώνει 4.782 ταξινομήσεις και να ακολουθείται από το Volo XC40 των 4.036 μονάδων. Τρίτο το Audi Q5 με 2.998 ταξινομήσεις, τέταρτο το Volkswagen Passat με 2.421 μονάδες και στην 5η θέση, το άλλοτε best seller της κατηγορίας Mitsubishi Outlander με 2.395 ταξινομήσεις. Τα μοντέλα που κατέλαβαν τις θέσεις από 6 έως και 10 είναι τα Ford Kuga (2.158), Mercedes GLC (2.151), BMW Σειρά 3 (1.855), Volvo XC60 (1.849) και Toyota RAV4 (1.835)

Στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τον χορό εξακολουθεί να σέρνει η Tesla με το Model 3 να σημειώνει 15.702 ταξινομήσεις. Στη δεύτερη θέση η Renault με το Zoe και 11.023 ταξινομήσεις, ενώ στην τρίτη βλέπουμε το νέο Volkswagen ID.3 που βάζει σιγά-σιγά τις δικές του βάσεις για κυριαρχία στην κατηγορία με 7.897 ταξινομήσεις. Το Hyundai Kona κατέλαβε την τέταρτη θέση το Σεπτέμβρη που μας πέρασε με 6.055 ταξινομήσεις, ενώ το Kia Nero έκλεισε την πεντάδα με 4.911 μονάδες. Ακολουθούν τα Nissan LEAF (3.211), BMW i3 (2.937), Peugeot 208 (2.911), Opel Corsa (2.694) και VW Golf (2.562).

Πηγή: JATO

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr