Τα υβριδικά συστήματα έρχονται και στο WRC

Με την αυτοκίνηση να κινείται σε ρυθμούς υβριδικών τεχνολογιών ή ηλεκτροκίνησης, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι δε θα μπορούσε να μείνει εκτός της νέας πραγματικότητας.

Βρείτε μας στο
Photo: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Αυτό αναφέρουν τα πρώτα ρεπορτάζ σχετικά με το μέλλον του θεσμού, σύμφωνα με τα οποία η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ετοιμάζει ήδη ένα πλαίσιο κανονισμών που θα περιλαμβάνει τεχνολογία υβριδικών κινητήρων, αρχής γενομένης από το 2022.

Όπως έδειξαν και οι πρόσφατες εξελίξεις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross, όπου η αβεβαιότητα σε επίπεδο κανονισμών οδήγησε στην απόσυρση των εργοστασιακών ομάδων από το θεσμό, ο σωστός προγραμματισμός είναι πολύ σημαντικός και για το WRC. Για αυτό, θεωρείται δεδομένο πως οι νέοι κανονισμοί θα ανακοινωθούν εντός της σεζόν που διανύουμε.

Photo: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Οι αγώνες αυτοκινήτου αποτελούν μια εξαιρετική πλατφόρμα για το marketing των αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ είναι ταυτόχρονα και πεδίο δοκιμών για της τεχνολογική τους εξέλιξη. Είναι λογικό λοιπόν, οι κατασκευαστές να επιδιώκουν την εισαγωγή νέων τεχνολογιών και στο WRC, όπως έχει ήδη συμβεί με θεσμούς όπως Formula 1, Formula E, Le Mans κ.α. Αν και η ακριβής μορφή των νέων κανονισμών δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη, ως πιθανότερο σενάριο φαντάζει η χρήση υβριδικών συστημάτων, ίσως με χρήση μορφών ανάκτησης ενέργειας, τα οποία θα λειτουργούν κατά κύριο λόγο στις απλές διαδρομές των αγώνων ράλι.

Photo: Ivo Kivistik / Red Bull Content Pool

Ο Πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν του ήταν ευχάριστο, να επισκέπτεται όλες τις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου και ενώ  ήταν φανερό πως όλοι οι κατασκευαστές στρέφονται στις νέες τεχνολογίες, το WRC να απέχει. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι ο λόγος που οι νέες τεχνολογίες δεν έχουν ήδη εισαχθεί στο θεσμό οφείλεται σε παλαιότερη άρνηση των εμπλεκόμενων ομάδων, οι οποίες πλέον είναι ανοιχτές σε υβριδικές μορφές κίνησης.  Από την πλευρά του, o Διευθυντής Ράλι της FIA, Yves Matton, τόνισε πως οι κανονισμοί για το 2022 θα ανακοινωθούν εντός του έτους, ώστε οι ενδιαφερόμενοι κατασκευαστές να έχουν αρκετό χρόνο προετοιμασίας.

Photo: Ivo Kivistik / Red Bull Content Pool

Οι ομάδες που συμμετέχουν αυτή τη στιγμή στο WRC (Toyota, Hyundai, Citroen, M-Sport Ford) δεν έχουν ξεκαθαρίσει επίσημα τις προθέσεις τους μετά το 2021. Όμως, πληροφορίες θέλουν τις Hyundai και Toyota όχι απλά να είναι θετικές, αλλά να πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση, την ώρα που η M-Sport Ford αντιμετωπίζει επίσης με καλό μάτι την αλλαγή, η οποία ενδεχομένως να πείσει τη Ford να επενδύσει περαιτέρω στο θεσμό. Επιπλέον, δεδομένη θεωρείται η επιστροφή της Mitsubishi στο θεσμό, ενώ φήμες θέλουν ακόμη έναν κατασκευαστή να εξετάζει σοβαρά την εμπλοκή στο WRC.

Οι εξελίξεις αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι διάγει την καλύτερη περίοδό του εδώ και δεκαετίες, αφού τα εξελιγμένα αυτοκίνητα, το θέαμα και ο έντονος συναγωνισμός έχουν φέρει ξανά τον κόσμο στις ειδικές διαδρομές ή στις… οθόνες του υπολογιστή του!

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr