Τελικά τι είναι σωστό κατά το παρκάρισμα; Φλας ή Αλάρμ;

Συνήθως όταν θέλουμε να παρκάρουμε χρησιμοποιούμε τα φώτα έκτακτης ανάγκης. Τι πρέπει να κάνουμε όμως για να είμαστε σωστοί και βάσει νόμου;
Αλάρμ και η χρήση τους

Κινούμαστε ψάχνοντας να βρούμε θέση πάρκινγκ στους δρόμους της πόλης. Ξάφνου μια μεγάλη θέση, ότι πρέπει για το αυτοκίνητο μας, κάνει την εμφάνιση της και εμείς σταματάμε άμεσα θέτοντας ταυτόχρονα σε λειτουργία και τα αλάρμ για να την καπαρώσουμε, πιστεύοντας ότι κάνουμε αυτό που χρειάζεται. Σωστό; Λάθος… Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ.

Διαβάστε επίσης: Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας; Ο ειδικός μας απαντάει

Όσο και αν η χρήση των αλάρμ, ή φώτων έκτακτης ανάγκης όπως ονομάζονται, είναι αυτό που οι περισσότεροι κάνουμε σχεδόν ενστικτωδώς και μας φαίνεται παράλληλα απόλυτα φυσιολογικό, τόσο λάθος είναι. Επίσης σκεφτείτε ότι αν κάνατε κάτι ανάλογο την ώρα που δίνατε εξετάσεις για να πάρετε το δίπλωμα σας, οι εξεταστές θα σας έκοβαν χωρίς δεύτερη κουβέντα.

Δείτε επίσης: Τι είναι ο αισθητήρας Λάμδα;

Βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το παρκάρισμα συγκαταλέγεται στους ελιγμούς και ο ΚΟΚ αναφέρει ρητά ότι κατά τη διάρκεια ελιγμών και άρα αλλαγής κατεύθυνσης ο νόμος ορίζει ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται οι δείκτες κατεύθυνσης, δηλαδή τα φλας. Αυτό το κάνουμε όχι μόνο για να δείξουμε την πρόθεση μας να σταματήσουμε και να παρκάρουμε αλλά για να δείξουμε παράλληλα σε αυτούς που ακολουθούν σε ποιο κομμάτι του δρόμου (δεξιά ή αριστερά) επιθυμούμε να παρκάρουμε, κάτι βέβαια που κάνουμε με το δέοντα σεβασμό και προσοχή απέναντι στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Και κάτι που προϋποθέτει πως ο πίσω μας σέβεται το γεγονός πως ψάχνουμε να παρκάρουμε (άρα πηγαίνουμε σιγά) και κρατά απόσταση. Ενδεικτικό είναι και το γεγονός πως τα αυτοκίνητα με το αυτόματο παρκάρισμα χρειάζονται ενεργοποίηση του φλας για να ξεκινήσουν την διαδικασία παρκαρίσματος και όχι “αλάρμ”.

Ειδικότερα, το άρθρο 21 του ΚΟΚ, περί κανόνων για τους ελιγμούς των οχημάτων αναφέρει χαρακτηριστικά:

1. Ο οδηγός που προτίθεται να εκτελέσει ελιγμό, οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών της οδού, οι οποίοι κινούνται πίσω, μπροστά ή πλάι του, ή ετοιμάζονται, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητά τους.
2. Πριν από κάθε ελιγμό, ο οδηγός υποχρεούται να καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του αυτή, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτόν τους δείκτες κατεύθυνσης, αν δε αυτοί δεν λειτουργούν, υποχρεούται να δώσει τα ακόλουθα σήματα με το χέρι:

α) έκταση του βραχίονα για στροφή προς την κατεύθυνση αυτού,
β) Κάμψη του βραχίονα προς τα πάνω για στροφή προς την αντίθετη πλευρά αυτού,
γ) Κάμψη του βραχίονα προς τα κάτω, για τον ελιγμό στάθμευσης.

3. Η προειδοποίηση που δίνεται με τους δείκτες κατεύθυνσης επιβάλλεται να συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια του ελιγμού και να παύει όταν ολοκληρωθεί ο ελιγμός.

Άρα τα φώτα έκτακτης ανάγκης όχι μόνο δεν χρησιμοποιούνται στην αρχή της εκτέλεσης του ελιγμού για να παρκάρουμε αλλά δεν χρησιμοποιούνται σε κανένα μέρος της διαδικασίας.

Ο νόμος είναι παράλληλα σαφής και αυστηρός με τους παραβάτες με τον πέλεκυ να πέφτει βαρύς σε εκείνους που δεν τον τηρούν.

Ειδικότερα, ο ΚΟΚ αναφέρει πως “Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ. Αυτός που επιχειρεί στην οδό συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίνδυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700,00) ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103…”

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα θελήσετε να παρκάρετε, φροντίστε να ενημερώσετε εγκαίρως τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου με τους δείκτες κατεύθυνσης και αφήστε τα αλάρμ για τις καταστάσεις που πραγματικά επιτρέπεται η χρήση τους.

Σύμφωνα με το νόμο η χρήση των αλάρμ στο αυτοκίνητο μας επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση ακινησίας του οχήματος και μόνο όταν η θέση του επί του δρόμου θέτει σε κίνδυνο τις ζωές τρίτων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει