Δεν έχει περάσει μεγάλο διάστημα από τότε που είχαμε δοκιμάσει την τετρακίνητη, πετρελαιοκίνητη έκδοση της Alfa Romeo Stelvio, η οποία μας εντυπωσίασε με την ποιότητα, τις επιδόσεις και φυσικά την κατανάλωσή της (διαβάστε εδώ την δοκιμή). Αυτή ακριβώς την έκδοση επέλεξε και η ισπανική τροχαία, μιας και το εν λόγω μοντέλο διακρίθηκε στον δημόσιο διαγωνισμό με τα τεχνικά και οικονομικά κριτήρια που είχαν τεθεί.
Σήμα Alfa Romeo: Τι κρύβεται στις λεπτομέρειες που δεν πρόσεξες ποτέ!
Οι 301 ολοκαίνουριες Alfa Romeo Stelvio εντάχθηκαν στο δυναμικό της Ισπανικής Τροχαίας (Agrupación de Tráfico de la Guardia Civil) και θα υπηρετήσουν με κύριο πεδίο δράσης τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας της χώρας. Εφοδιάζονται με έναν turbo κινητήρα πετρελαίου, ο οποίος αποδίδει 190 ίππους και 450Nm ροπής. Η κίνηση περνά ασφαλώς και στους τέσσερις τροχούς (σύστημα Q4) μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι υπό κανονικές συνθήκες το Q4 μεταφέρει το σύνολο της ροπής στους πίσω τροχούς για μέγιστη ευελιξία και οικονομία καυσίμου. Το ενεργό κιβώτιο μεταφοράς ροπής, όμως, καταγράφει και αναλύει σε πραγματικό χρόνο τις συνθήκες οδήγησης και εξασφαλίζει τη μέγιστη απόδοση έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στον εμπρόσθιο άξονα μέσα σε λιγότερο από 150χλστ. του δευτερολέπτου.
Τα σώματα ασφαλείας της Ισπανίας διατηρούν μια διαχρονική σχέση με τα μοντέλα της Alfa Romeo και ιδιαίτερα τις τετρακίνητες εκδόσεις τους, αφού πριν τις νέες Stelvio Q4, τις υπηρεσίες τους έχουν προσφέρει αρχικά η 156 Crosswagon Q4 και στη συνέχεια και η 159 Q4.