Ο σχηματισμός υγρασίας στα τζάμια του αυτοκινήτου έχει πολλές αιτίες. Ειδικά όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος μειώνεται, η διαφορά θερμοκρασιακών τιμών μέσα και έξω από το αυτοκίνητο είναι πιο έντονη και αυτή είναι και η βασικότερη αιτία.
Δείτε εδώ το ολοκαίνουργιο Toyota Aygo X σε εικόνες και video!
Δείτε επίσης: Χρησιμοποιούμε κλιματιστικό στο αυτοκίνητό μας τον χειμώνα;
Ακόμη μία αιτία μπορεί να είναι η ύπαρξη στο εσωτερικό πολλών επιβατών, με αποτέλεσμα η ζεστή αναπνοή των ανθρώπων να δημιουργεί το ίδιο φαινόμενο, σε συνδυασμό φυσικά με τα κλειστά παράθυρα και την διαφορά θερμοκρασίας καμπίνας και περιβάλλοντος.
Επίσης, η αυξημένη ατμοσφαιρική υγρασία παίζει φυσικά τον ρόλο της, ενώ μπορεί η αιτία να βρίσκεται ακόμη και στα νωπά πατάκια του αυτοκινήτου μας (πατάμε συχνά με βρεγμένες σόλες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου τον χειμώνα) ή ακόμη χειρότερα στην στεγανότητα των θυρών ή των παραθύρων του αυτοκινήτου μας.
Σε κάθε περίπτωση, όλοι όσοι οδηγούμε γνωρίζουμε καλά πως το να μπαίνεις σε ένα αυτοκίνητο με τις γυάλινες επιφάνειες, ακόμη και τους εξωτερικούς καθρέφτες, θολές από την υγρασία, είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, καθώς περιορίζει δραματικά την περιμετρική μας ορατότητα.
Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε για να καταπολεμήσουμε αυτό το ανεπιθύμητο φαινόμενο.
Προφανώς και η πιο απλή λύση είναι να καθαρίσουμε με ένα πανάκι τους εξωτερικούς καθρέφτες του αυτοκινήτου μας, να ανοίξουμε (αν το επιτρέπει ο καιρός) όλα τα παράθυρα για να καθαρίσουν και να σκουπίσουμε με ότι έχουμε πρόχειρο ή συγκεκριμένα για αυτή την περίσταση (πανάκι, πετσέτα, χαρτομάντιλο κλπ.) το εμπρός παρμπρίζ και να ενεργοποιήσουμε τις αντιστάσεις στο πίσω παρμπρίζ (βλέπε εικόνα πάνω στο κουμπί με αναμμένο το λαμπάκι).
Αυτοί οι τρόποι φυσικά είναι των… παλιών ή όσων δεν έχουν σύγχρονο αυτοκίνητο, καθώς πλέον τα αυτοκίνητα έχουν εξοπλισμό ο οποίος επιτρέπει το ξεθάμπωμα των γυάλινων επιφανειών εύκολα, γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία.
Αυτοκίνητα με κλιματισμό:
Στα αυτοκίνητα με κλιματισμό τα πράγματα είναι απλά. Ενεργοποιούμε τη λειτουργία MAX (μέσω του ειδικού κουμπιού που απεικονίζει το εμπρός παρμπρίζ και τη ροή αέρα προς αυτό, βλέπε εικόνα πιο πανω) και το σύστημα κλιματισμού αναλαμβάνει να στείλει τον αέρα στη σωστή θερμοκρασία στο εμπρός παρμπρίζ, ξεθαμπώνοντάς το. Εμείς πρέπει να φροντίσουμε οι πλευρικοί αεραγωγοί του ταμπλό να είναι στραμμένοι προς τα παράθυρα των θυρών οδηγού/συνοδηγού, προκειμένου να ξεθαμπώσουν και αυτά. Φυσικά πρέπει να ενεργοποιήσουμε και τη λειτουργία θέρμανσης των εξωτερικών καθρεφτών, αλλά και τις πίσω αντιστάσεις για να ξεθαμπώσει και το πίσω παρμπρίζ.
Αυτοκίνητα με απλό αιρκοντίσιον:
Εδώ δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο κουμπί και πρέπει να ρυθμίσουμε μόνοι μας το αιρκοντίσιον. Ενεργοποιούμε λοιπόν το αιρκοντίσιον (μέσω του ειδικού κουμπιού Α/C), ανοίγουμε τον ανεμιστήρα στην μέγιστη έντασή του και βάζουμε την θερμοκρασία του αέρα στο πιο ζεστό (έτσι γίνεται πιο γρήγορα η αφύγρανση του αέρα). Επιλέγουμε ροή αέρα από τους επάνω αεραγωγούς και προς το εμπρός παρμπρίζ και απενεργοποιούμε την ανακύκλωση (η ένδειξη στο κουμπί της εικόνας επάνω), για ακόμη πιο γρήγορα αποτελέσματα. Και πάλι ενεργοποιούμε τις πίσω αντιστάσεις, προκειμένου να ξεθαμπώσει και το πίσω παρμπρίζ.
Καιρού επιτρέποντος, είναι πάντα καλό να ανοίγουμε λίγο το/τα παράθυρο/παράθυρα για ταχύτερα αποτελέσματα. Φυσικά αν έχουμε αιρκοντίσιον/κλιματισμό, η ενεργοποίησή του κατά τις μετακινήσεις μας είναι ο καλύτερος τρόπος για να μην θολώσουν τα τζάμια του αυτοκινήτου κατά την οδήγηση.
Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να προλαμβάνουμε τέτοιες καταστάσεις περνώντας τις γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου μας εσωτερικά, με ειδικό αντιθαμβωτικό υγρό που δεν επιτρέπει το “χτίσιμο” της υγρασίας. Επίσης, πλέον έχουν κυκλοφορήσει στο εμπόριο και αφυγραντήρες καμπίνας αυτοκινήτου, οι οποίοι απορροφούν την υγρασία πριν αυτή θαμπώσει τα τζάμια του αυτοκινήτου μας. Όποιον τρόπο και αν επιλέξουμε, από το… παραδοσιακό μανίκι για το καθάρισμα των τζαμιών έως και τον κλιματισμό του αυτοκινήτου μας, ποτέ δεν ξεκινάμε με τζάμια και τους καθρέφτες του αυτοκινήτου μας θολωμένα, γιατί η μειωμένη περιμετρική ορατότητα αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος.