Νέο Audi A3 Sportback: Αυτοί είναι οι κινητήρες του

Πρωτοεμφανίστηκε το 1996 και η νέα, τέταρτη γενιά, συνεχίζει να καινοτομεί σε επίπεδο κινητήρων. Γνωρίστε τα μηχανικά σύνολα του νέου Audi A3 Sportback...

Βρείτε μας στο

Η γερμανική φίρμα παρουσίασε πρόσφατα το νέο Audi A3 Sportback. Βελτιώσεις έγιναν σε όλους τους τομείς και προστέθηκαν νέες τεχνολογίες. Ασφαλώς, εξαίρεση δεν αποτελούν και τα μηχανικά μέρη της τέταρτης γενιάς.

Πλέον έχει γνωστοποιηθεί ότι θα υπάρξουν αρχικά τέσσερις εκδόσεις κινητήρων: ο 1.0 TFSI, ο 1.5 TFSI και ο 2.0 TDI σε δύο επίπεδα ισχύος. Σύντομα θα υπάρχουν περισσότερες εκδόσεις TDI και TFSI, ενώ θα συνδυαστούν με  σύστημα τετρακίνησης Quattro και φυσικό αέριο (CNG).

Νέο Audi A3: Αυτή είναι η νέα, τέταρτη γενιά του (+video)

Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο 1.0 TFSI και στην περίπτωση του Audi A3 Sportback η έκδοση του ονομάζεται 30 TFSI. Είναι ένας τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, ο οποίος ζυγίζει μόλις 88 κιλά και συνεργάζεται με νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Λειτουργεί με κύκλο Miller και είναι εξαιρετικά πολιτισμένος, με αποτέλεσμα να μην απαιτείται άξονα εξισορρόπησης. Αποδίδει 110 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 200 Nm έρχεται από τις 2.000 σ.α.λ.

Συνεχίζουμε με τον 1.5 TFSI, που τροφοδοτεί την έκδοση 35 TFSI. Είναι ένας τετρακύλινδρος, turbo κινητήρας βενζίνης που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (COD). Υπάρχει δυνατότητα προσωρινής απενεργοποίησης του δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου σε χαμηλά φορτία. Επιπλέον, ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο και η πολλαπλή εισαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Η μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 150 ίππους και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 250 Nm από τις μόλις 1.500 σ.α.λ.

Ασφαλώς, υπάρχει και η εξηλεκτρισμένη εκδοχή του ήπια υβριδικού 1.5 TFSI με 48-Volt. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι η μείωση της κατανάλωσης κατά 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού βρίσκεται μία μπαταρία ιόντων λιθίου για να τροφοδοτεί τον εκκινητήρα (BAS). Κατά την επιβράδυνση, το BAS ανακτά ενέργεια και φορτίζει τη μπαταρία. Παράλληλα, μπορεί να προσφέρει έως και 50 Nm ροπής στον κινητήρα, ενώ τον απαλλάσσει σε ταχύτητες κάτω των 22 χλμ/ώρα. Η έκδοση 35 TFSI MHEV συνδυάζεται με το αυτόματο S tronic 7 σχέσεων.

Σε επίπεδο diesel κινητήρων υπάρχει ο 2.0 TDI, με 116 και 150 ίππους. Σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, έχει γίνει ελαχιστοποίηση των τριβών και ο στροφαλοφόρος άξονας είναι 2,8 κιλά πιο ελαφρύς από αυτόν του προκάτοχου του. Το Audi A3 Sportback 30 TDI αποδίδει 116 ίππους και 300 Nm ροπής, ενώ η έκδοση 35 TDI αποδίδει 150 ίππους και 360 Nm. Η κατανάλωση είναι εξαιρετικά χαμηλή με 3,6 και 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Στην πρώτη περίπτωση υπάρχει το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ στη δεύτερη το 7τάχυτο S tronic.