Η έμπνευση έρχεται με όλες τις μορφές και όλες τις αισθήσεις. Όταν η Nissan αποκάλυψε την 7η γενιά του Z τον περασμένο Αύγουστο, ορισμένοι ένθερμοι θαυμαστές του coupe των Ιαπώνων επισήμαναν άμεσα μερικές από τις εμπνεύσεις που αξιοποίησαν οι σχεδιαστές της Nissan. Αλλά αυτό ήταν μόνο το μισό. Οι σχεδιαστές ανέτρεξαν στα τελευταία 50 χρόνια του Z για να αντλήσουν έμπνευση, έκαναν την υπέρβαση και “έκρυψαν” ακόμη και μερικά λεπτά στοιχεία φυσικής ομορφιάς για να πυροδοτήσουν… έναν έρωτα με την πρώτη ματιά, ένα πρώτο δέσιμο στην σχέση μεταξύ Z και θεατή. Πάμε να δούμε μαζί ποια είναι αυτά τα στοιχεία που κάνουν το νέο Nissan Z ξεχωριστό.
Διαβάστε επίσης: Δείτε πώς τα πήγε το Nissan Qashqai στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (+video)
Πλαϊνό προφίλ
Ίσως η πιο εμβληματική άποψη σπορ αυτοκινήτου Nissan, το νέο Z θυμίζει τη γνώριμη σιλουέτα της πρώτης γενιάς, με το πίσω τμήμα να “κάθεται” χαμηλότερα από το μπροστινό. Το μακρύ καπό και η σχετικά κοντή καμπίνα, που τονίζονται περαιτέρω από την κεκλιμένη γραμμή οροφής, ολοκληρώνουν την εμβληματική εμφάνιση.
Ύψος εμπρός και πίσω /στυλ αμαξώματος και εξωτερική πόρτα
Ο Χρυσός Αριθμός, είναι μια μαθηματική έκφραση που μπορεί να δει κανείς στη φύση, όπως σε ένα κέλυφος Ναυτίλου, αλλά και στην τέχνη ως Χρυσή Αναλογία, όπως στα αριστουργήματα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, στην αρχιτεκτονική, ακόμα και στην μουσική. Στο ολοκαίνουργιο Z, στοιχεία του μπροστινού και του πίσω μέρους, του ύψους του παραθύρου και του πάνελ της πόρτας εφαρμόζουν τη Χρυσή Αναλογία για να εντυπωσιάσουν το ευρύ κοινό, με μια φυσική ομορφιά και ευχάριστη αισθητική.
Ασημένιο “φιλέτο” οροφής
Εμπνευσμένο από το σχήμα και το χρώμα μιας λεπίδας katana, του σπαθιού των σαμουράι, αυτή το φιλέτο αναδεικνύει το κάτω τμήμα του αμαξώματος και τονίζει τη σιλουέτα της πλάγιας όψης, ειδικά όταν συνδυάζεται με μαύρη οροφή. Το φιλέτο ενσαρκώνει επίσης την ιαπωνική κληρονομιά του αυτοκινήτου, μαζί με το υψηλό επίπεδο δεξιοτεχνίας που συνεπάγεται η κατασκευή της θρυλικής λεπίδας.
Πίσω κρύσταλλο – φινιστρίνι
Το χαρακτηριστικό τριγωνικό κρύσταλλο – φινιστρίνι αντλεί την έμπνευσή του απευθείας από το Z πρώτης γενιάς. Αυτό το μοναδικό σχήμα χρησιμοποιήθηκε επίσης στο 370Z.
Καπό
Γνωστό στην γλώσσα σχεδιασμού της Nissan ως “Z Bulge”, το καπό έχει την ίδια προσέγγιση με το καπό στο αυθεντικό Nissan Z, με ένα ανασηκωμένο εξόγκωμα και με αιχμηρές πτυχές που τονίζουν το μάκρος του και υποδηλώνουν τη δύναμη που κρύβει μέσα του και περιμένει να “ελευθερωθεί”.
Μάσκα
Ο αιχμηρός ορθογώνιος σχεδιασμός της μάσκας του νέου Z επιτρέπει την άφθονη ροή αέρα για την τροφοδοσία του V6 κινητήρα ε τους δύο υπερσυμπιεστές, σε σχήμα παρόμοιο με του αρχικού Z και του 350Z. Κοιτάζοντας πιο προσεκτικά, η μάσκα του νέου Z αποτελείται από επιμήκη οβάλ σχήματα που αποτίνουν φόρο τιμής και στα πίσω φώτα του Z32.
Διαβάστε επίσης: Όταν η Nissan έκανε το LEAF… χριστουγεννιάτικο!
Προβολείς
Το σχήμα των προβολέων αντλεί το μοτίβο από το σχέδιο της πρώτης γενιάς Z. Ο χαρακτηριστικός φωτισμός, που αποτελείται από δύο “ημισελήνες” μπάρες LED, εμπνεύστηκε από τους γυάλινους προβολείς του 240ZG, γνωστούς και ως “G-nose” Z.
Λογότυπο Ζ στην τρίτη κολώνα
Το νέο Nissan Z υιοθετεί το σήμα “Z” που θυμίζει το S30 Z πρώτης γενιάς, ενώ έχει τοποθετηθεί στην ίδια θέση, μερικές ίντσες δίπλα από το φινιστρίνι του αυτοκινήτου.
Πίσω φώτα
Το στιλ στην πίσω πλευρά του νέου Z είναι απευθείας εμπνευσμένο από το Nissan 300ZX (Z32). Το κεντρικό τμήμα που εκτείνεται σε όλο το πίσω μέρος είναι επίσης ένα σχεδιαστικό θέμα που συναντάται στο αρχικό Z και το 300ZX (Z31).
Πίσω αεροτομή
Λειτουργική, όσο και οπτικά δυναμική, η πίσω αεροτομή τύπου ducktail ήταν μια δημοφιλής προσθήκη για τα Z πρώτης γενιάς. Το ολοκαίνουργιο Z αντλεί έμπνευση από αυτά, δίνοντας τη δική του ερμηνεία για την σπορ πίσω αεροτομή.
Ζάντες
Οι ζάντες 5 ακτίνων και 18 ιντσών είναι ένας σχεδιαστικός φόρος τιμής στη σχεδίαση των ζαντών 4 ακτίνων που συναντώνται στο Z πρώτης γενιάς, με παχιές γραμμές ακτίνων και τις οπές των μπουλονιών σε εσοχή στον “αρνητικό” χώρο του τροχού. Επίσης, οι επιμέρους ακτίνες των ζαντών διαμέτρου 19 ιντσών εμπνέονται από τη το katana, που χαρακτηρίζεται από τον έντονα γλυπτό σχεδιασμό και τη σφυρηλάτηση στο χέρι.
Πίσω παρμπρίζ
Με μια προσεκτική ματιά στο κάτω τμήμα του πίσω παρμπρίζ του Z, γίνεται αντιληπτό ένα χαραγμένο κρυφό μήνυμα, “Since 1969” (Από το 1969), που δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την κληρονομιά του αυτοκινήτου. Άλλωστε το πρώτο Z κυκλοφόρησε εκείνη την χρονιά.
Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Το ολοκαίνουργιο Z διαθέτει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων με σύστημα launch control. Διαθέτει επίσης ένα κρυφό λογότυπο Z στο πλάι της κάσας του κιβωτίου και φαίνεται από κάτω από το όχημα.
Κίτρινο εξωτερικό χρώμα
Το νέο εξωτερικό χρώμα του ολοκαίνουργιου Z, που ονομάζεται Ikazuchi Yellow, αποτίνει φόρο τιμής στα προηγούμενα αυτοκίνητα. Η αρχική κίτρινη βαφή του Z επιλέχθηκε από τον Yutaka Katayama (Mr. K.) για να κάνει αντίθεση με τον γαλάζιο ουρανό. Ο Katayama διηύθυνε τις επιχειρήσεις της Nissan στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1970 και είναι ευρέως γνωστός ως ο “πατέρας” του Datsun Z.
Ταμπλό
Η γενική διάταξη του ταμπλό του νέου Z είναι εμπνευσμένη από την απλή, αλλά λειτουργική, οριζόντια σχεδίαση που χαρακτήριζε το ταμπλό του πρώτου Z, με μια καλά καθορισμένη κεντρική κονσόλα, κοινή με όλα τα μοντέλα Z, που συμβολίζει τη δομή του σπορ αυτοκινήτου FR (κίνηση στους πίσω τροχούς με τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός).
Τρεις μετρητές στην κονσόλα
Οι τρείς μετρητές που τοποθετούνται στο κέντρο του ταμπλό ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα πολλών προηγούμενων Z, λειτουργώντας ως το πιο οπτικό στοιχείο εσωτερικού σχεδιασμού που συνδέει 50 χρόνια κληρονομιάς Z, με αυτό το τελευταίο Z έβδομης γενιάς. Η διάταξη του συνόλου των μετρητών είναι τοποθετημένη για να μειώνει την κόπωση από την κίνηση των ματιών και τους περισπασμούς κατά την οδήγηση.
Κεντρικοί αεραγωγοί
Ευρισκόμενοι στην κορυφή του κεντρικής κονσόλας, οι κεντρικοί αεραγωγοί έχουν γωνία προς την αντίθετη κατεύθυνση από το κάτω τμήμα του ταμπλό, σε αυτό που οι σχεδιαστές έχουν ονομάσει “αντίστροφη κλίση”, μια τεχνική που χρησιμοποιήθηκε επίσης και στο πρώτης γενιάς Z. Αυτή η προσέγγιση μειώνει τον θόρυβο στο πεδίο του οδηγού, με αποτέλεσμα ένα εσωτερικό όπου ο οδηγός νιώθει ασφάλεια και γαλήνη, ακόμα και όταν ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες.
Στροφόμετρο
Το νέο Z διαθέτει ενδείξεις αλλαγής ταχυτήτων, όπως σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ο μετρητής είναι τοποθετημένος με την κόκκινη γραμμή στραμμένη ευθεία προς τα πάνω (όπως στην ένδειξη δώδεκα η ώρα στο ρολόι), διευκολύνοντας την ορατότητα της βελόνας του στροφόμετρου όταν πλησιάζει σε αυτό το σημάδι. Αυτές οι προτάσεις έγιναν από τον επαγγελματία οδηγό αγώνων Tsugio Matsuda.