Tips για προστασία πεζών και δικυκλιστών

Πεζοί και δικυκλιστές αποτελούν τις πιο ευάλωτες ομάδες χρηστών στους δρόμους παγκοσμίως. Ο βρετανικός οργανισμός IAM RoadSmart εξέδωσε μια σειρά από tips για την προστασία τους, την οποία παρουσιάζουμε

Πεζοί και δικυκλιστές βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, ως οι πιο ευάλωτοι χρήστες των δρόμων. Ο IAM RoadSmart, που έχει ευρεία δραστηριότητα στη Μεγάλη Βρετανία στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, πρόσφατα εξέδωσε μια σειρά από tips, για την προστασία τους.

Όσο και αν μας φαίνεται περίεργο, ένας από τους σημαντικότερους ανασταλτικούς παράγοντες κατά την οδήγηση, ειδικά στην πόλη, είναι η συνήθεια. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουμε συνηθίσει σε τέτοιο βαθμό την παρουσία μοτοσικλετιστών, ποδηλατών ή πεζών στους δρόμους, που από ένα σημείο και έπειτα δεν εστιάζουμε όσο θα έπρεπε. Η αύξηση της προσοχής των οδηγών προς τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων, είναι απαραίτητη.

Παρακάτω, αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένες από αυτές τις -χρήσιμες ομολογουμένως- συμβουλές:

Πεζοί
Δεν είναι όλοι οι πεζοί ίδιοι. Αν για παράδειγμα διαπιστώσουμε πως ένας ηλικιωμένος περνάει το δρόμο, τότε θα πρέπει να μειώσουμε ταχύτητα, καθώς δε θα χρειαστεί τον ίδιο χρόνο με ένα νεότερο άτομο μέχρι να φτάσει απέναντι. Επίσης, τα παιδιά μπορεί να χάσουν τη συγκέντρωσή τους ενώ διασχίζουν το δρόμο και να κάνουν απρόβλεπτες κινήσεις, οπότε οι οδηγοί πρέπει να εστιάζουν σε αυτά και να τα βοηθούν ώστε να περάσουν με ασφάλεια το δρόμο.

Ποδηλάτες
Είναι σύνηθες φαινόμενο να βλέπουμε ποδηλάτες που κινούνται σε μεγάλες ομάδες. Οι οδηγοί πρέπει να φροντίσουν, καθώς το προσπέρασμα σε ομάδα ποδηλατών θα έχει μεγάλη διάρκεια, να δώσουν επαρκή χώρο. Οι ποδηλάτες μπορεί να αλλάξουν απότομα κατεύθυνση λόγω μιας λακκούβας ή κάποιου εμποδίου, γεγονός που θα οξυνθεί εφόσον είναι πολυάριθμοι. Για αυτό, πρέπει οι οδηγοί να αφήνουν πάντοτε επαρκή χώρο.

Μοτοσικλετιστές
Μια αντίστοιχη περίπτωση με τους πεζούς. Στους δρόμους κυκλοφορούν πολλές μοτοσικλέτες, μικρότερου ή μεγαλύτερου μεγέθους. Αυτό συνεπάγεται πως η κάθε μοτοσικλέτα, από scooter μέχρι μεγάλου κυβισμού, αναπτύσσει διαφορετική ταχύτητα. Και σε αυτή την περίπτωση, οι οδηγοί πρέπει να εστιάσουν στους μοτοσικλετιστές που προσπερνούν, καθώς υπάρχει περίπτωση για αναπάντεχες κινήσεις αν βρεθεί κάποια λακκούβα κλπ.

SMIDSY
Αποτελεί το ακρωνύμιο της φράσης “Sorry mate, I didn’t see you”, δηλαδή “Συγγνώμη φίλε, δε σε είδα”. Πρόκειται για μια κοινή περίπτωση κατά τις συγκρούσεις με μοτοσικλετιστές. Η εξήγηση έγκειται στη λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου. Οι άνθρωποι δε βλέπουν καθαρά όταν το κεφάλι ή τα μάτια τους κινούνται. Άρα δε μπορούν να δουν αντικείμενα που κινούνται προς εκείνους. Συμπέρασμα; Πάντα κοιτάζουμε καλά, ποτέ δε “ρίχνουμε μια ματιά”. Γιατί με “μια ματιά”, πιθανότατα δε θα δούμε κάτι που έρχεται. Ιδιαίτερα στην περίπτωση μοτοσικλετιστών και ποδηλατών, που κινούνται με οχήματα μικρότερης μάζας, αυτό είναι απαραίτητο.

Η μείωση της ταχύτητας, ειδικά εντός πόλης, και η αύξηση της προσοχής, πιθανώς να οδηγήσει σε καθυστερήσεις λίγων λεπτών. Τα οποία όμως σίγουρα, δε θα αλλάξουν δραματικά την καθημερινότητά μας. Στην περίπτωση ενός ατυχήματος, η ζωή μας θα αλλάξει προς το χειρότερο. Είτε είμαστε εμείς οι τραυματίες, είτε όχι…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φθαρμένα ελαστικά, υπέρβαση ανώτατου ορίου φόρτωσης και άλλες παραβάσεις! Δείτε τον απολογισμό από τους ελέγχους σε φορτηγά......
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...
Περισσότερη ασφάλεια στο δρόμο και αποφυγή πρόστιμων υπέρβασης του ορίου ταχύτητας με σύμμαχο το σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας......
Η διαγράμμιση των δρόμων μοιάζει αυτονόητη στις μέρες μας, δεν ήταν όμως έτσι ανέκαθεν. Ας δούμε λοιπόν πως προέκυψε, ποιος την σκέφτηκε και με ποια...
Ποια είναι η σωστή χρήση των φώτων ομίχλης και γιατί δεν πρέπει να τα ανάβουμε άσκοπα; Δείτε όσα πρέπει να γνωρίζετε για την χρήση των...
Το φθινόπωρο είναι μία εποχή κατά την οποία οι κίνδυνοι κατά την οδήγηση αυξάνονται. Πάμε να δούμε ποιοι είναι αυτοί και πως θα τους αντιμετωπίσουμε!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής