Για να τιμήσει τα 46α γενέθλια του εννέα φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Valentino Rossi, η BMW M GmbH παρουσίασε την BMW M4 CS Edition VR46. Σχεδιαστές και ειδικοί προϊόντων από την BMW M συνεργάστηκαν στενά με τον νυν εργοστασιακό οδηγό της BMW M για τη δημιουργία της αποκλειστικής έκδοσης με τον αριθμό 46 που είναι συνυφασμένος με τον Rossi.
Δείτε επίσης: Ταξίδι στο χρόνο με BMW Σειρά 3 (Ε36) του 1992 – Έχει “γράψει” λιγότερα από 5.000 χλμ.
Ο “Γιατρός” συμμετείχε προσωπικά στη διαδικασία σχεδιασμού για τις δύο διακριτές εκδόσεις Sport και Style, καθεμία από τις οποίες περιορίζεται σε 46 αντίτυπα. Συνεχίζοντας την παράδοση του πατέρα του, ο οποίος αγωνιζόταν με το #46, ο Valentino αποφάσισε να υιοθετήσει τον ίδιο αριθμό από την αρχή της καριέρας του και ποτέ δεν τον άλλαξε, ακόμη και όταν έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το Νο 1.
Η παραγωγή όλων των αντιτύπων της BMW M4 CS Edition VR46 ολοκληρώθηκε στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing το διάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαΐου και ήταν αποτέλεσμα ενός επιτυχημένου συνδυασμού διαδικασιών μεγάλης κλίμακας και εξειδικευμένης χειροποίητης εφαρμογής βαφής.
Ειδικές διαδικασίες παραγωγής στο εργοστάσιο
Η παραγωγή της BMW M4 CS Edition VR46 αναδεικνύει τα εντυπωσιακά επίπεδα ευελιξίας και δεξιοτεχνίας που υιοθετούνται για την κατασκευή αποκλειστικών οχημάτων περιορισμένης παραγωγής στο εργοστάσιο του Dingolfing. Τα μοντέλα της ειδικής έκδοσης Jeff Koons για την BMW Σειρά 8, καθώς και τα 50 συλλεκτικά αντίτυπα της BMW 3.0 CSL, κατασκευάστηκαν επίσης στο βαυαρικό εργοστάσιο, όπου η υψηλή τεχνολογία συνδυάζεται αρμονικά με την κατασκευαστική δεξιοτεχνία – ιδιαίτερα στο βαφείο.
Για την BMW M4 CS Edition VR46, εφαρμόστηκε αρχικά ένας βασικός χρωματικός τόνος ως αστάρι πριν τα αυτοκίνητα απομακρυνθούν από τη μαζική γραμμή παραγωγής. Στη συνέχεια, όλες οι βαμμένες επιφάνειες λειάνθηκαν προσεκτικά προκειμένου να βελτιωθεί η εφαρμογή των επόμενων στρώσεων βαφής. Οι υπεύθυνοι του τμήματος βαφής στο εργοστάσιο του Dingolfing τοποθέτησαν ειδικά κατασκευασμένα στένσιλ για να καλύψουν το “46” και άλλα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι έντονες κίτρινες γραμμές στο πίσω μέρος και στην κολώνα Α, πριν εφαρμόσουν το χρώμα αντίθεσης πάνω στην προστατευτική μεμβράνη.
20 ώρες εργασίας για την “επίλεκτη” ομάδα βαφέων
Όταν στέγνωσαν όλα τα στρώματα βαφής και αφαιρέθηκε η μεμβράνη, προστέθηκε με το χέρι ένα διαφανές βερνίκι, το οποίο, αφού στέγνωσε, λειάνθηκε για να εξασφαλιστούν τόσο οι ομαλές χρωματικές μεταβάσεις όσο η άψογη μορφή των επιφανειών. Τα αυτοκίνητα επέστρεψαν στη συνέχεια στη γραμμή παραγωγής, όπου εφαρμόστηκε ακόμη ένα στρώμα διαφανούς βερνικιού και τοποθετήθηκε η ανθρακονημάτινη οροφή που είχε κατασκευαστεί στο Landshut. Συνολικά, η διαδικασία για την εφαρμογή της αποκλειστικής βαφής BMW Individual στην BMW M4 CS Edition VR46 απαιτούσε 20 ώρες εργασίας από μια επίλεκτη τετραμελή ομάδα εξειδικευμένων βαφέων.