Μέσα στην προηγούμενη χρονιά, το Hyundai i30 απέδειξε την μεγάλη απήχηση που έχει στο ελληνικό κοινό! “Κατέκτησε” την πρώτη θέση στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών (C-Segment), με την κορεάτικη εταιρεία να παραδίδει 1.504 αντίτυπα. Πρόσφατα ανανεώθηκε και αυτή τη φορά το δοκιμάζουμε στην κορυφαία του έκδοση, αυτή με τον ήπια υβριδικό κινητήρα 140 ίππων και το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού “N Line”.
Δείτε επίσης: Tα δέκα δημοφιλέστερα SUV στην Ελλάδα – Τέσσερα από αυτά είναι της Toyota
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, εμπρός συναντάμε ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, με νέο περίβλημα για τους προβολείς, ενώ διακριτικές αλλαγές υπάρχουν και πίσω. Μάλιστα, αυτή τη φορά οι πίσω LED προβολείς διατίθενται στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ στη γκάμα έχουν προστεθεί και νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου μεγέθους 16 ιντσών. Το ανανεωμένο Hyundai i30 κυκλοφορεί με 12 χρώματα για το αμάξωμα, εκ των οποίων τα επτά είναι καινούρια. Στην περίπτωση της κορυφαίας έκδοσης N Line, το κορεάτικο μοντέλο ξεχωρίζει εξωτερικά με στοιχεία όπως οι εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, τα σηματάκια “N” και η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του Hyundai i30 αγγίζει τα 4.340 χλστ., το πλάτος τα 1.795 και το ύψος τα 1.455 χλστ.
Περνάμε στο εσωτερικό, με το facelift να φέρνει ήπιες αλλαγές και εκεί. Η καμπίνα μπορεί να συνδυαστεί με τέσσερις μοντέρνες επενδύσεις καθισμάτων: ύφασμα, ύφασμα δέρμα, δέρμα καθώς και ύφασμα suede και δέρμα. Αναφορικά με το “ψηφιακό” περιβάλλον του αυτοκινήτου, όλες οι εκδόσεις φέρουν μία κεντρική οθόνη μεγέθους 10,25 ιντσών, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει μία δεύτερη οθόνη 10,25 ιντσών. Η πρώτη έχει τον ρόλο του infotainment και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay. H δεύτερη οθόνη παρέχει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση. Επιπλέον, αξιοσημείωτο είναι να αναφέρουμε πως πλέον υπάρχουν συνολικά τρεις θύρες φόρτισης USB τύπου C μπροστά και πίσω. Εννοείται ότι τα “N Line” στοιχεία δεν απουσιάζουν και από το εσωτερικό, όπως για παράδειγμα τα καθίσματα με το σχετικό λογότυπο, οι κόκκινες λεπτομέρειες και τα αλουμινένια πεντάλ.
Πάμε και στους χώρους, οι οποίοι θα καλύψουν με το παραπάνω μία τετραμελής οικογένεια. Στην πίσω σειρά θα βολευτούν με μικρές παραχωρήσεις ακόμα και τρεις μικρόσωμοι ενήλικες, ενώ ικανοποιητικός χώρος υπάρχει για το κεφάλι και τα πόδια. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και ο εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών, ο οποίος βέβαια είναι μικρότερος λόγω της υβριδικής φύσης του μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι από τα 395 λτ. έχει μειωθεί στα 357 λτ., αλλά έχει βολικό σχήμα και έξυπνες λύσεις πρακτικότητας, όπως πχ οι γάντζοι για σακούλες.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά με μαλακές στην αφή επιφάνειες στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ στα γνωστά επίπεδα Hyundai βρίσκεται η συναρμογή και συναρμολόγηση, η οποία δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.
Κινητήρας: Ήπια υβριδικό μοτέρ και αυτόματο κιβώτιο
Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου Hyundai i30 αποτελείται από δύο επιλογές, μία με ατμοσφαιρικό μοτέρ και μία με ήπια υβριδικό. Η δοκιμή αφορά στο δεύτερο, το οποίο είναι τετρακύλινδρο με χωρητικότητα 1.482 κ.εκ. Συνδυαστικά με τον ήπια υβριδικό κινητήρα, η ισχύς αγγίζει τους 140 ίππους και η μέγιστη ροπή των 253 Nm έρχεται στο εύρος 1.500 έως 3.000 σ.α.λ. Η κίνηση περνά ασφαλώς στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου με 7 σχέσεις και διπλό συμπλέκτη (υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητου σασμάν). Συνεχίζουμε με τις επιδόσεις, όπου ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δλ. για το αμάξωμα που “φλερτάρει” με τα 1.400 κιλά και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 197 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, η επίσημη τιμή ορίζεται στα 5,7-6,4 λτ./100 χλμ. Εμείς, στη διάρκεια της δοκιμής κινηθήκαμε σε μεικτές συνθήκες και η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 7,6 λτ./100 χλμ., αριθμός που σίγουρα μπορεί να μειωθεί περαιτέρω με την χρήση του Eco προγράμματος οδήγησης (υπάρχει επίσης το Normal που χρησιμοποιήσαμε κυρίως, αλλά και το Sport).
Στην πράξη: Μία ολοκληρωμένη οικογενειακή πρόταση
H εμπορική επιτυχία του Hyyndai i30 μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί! Το ανανεωμένο μοντέλο απέδειξε ότι δεν υστερεί σε κανέναν τομέα. Σε οδηγικό επίπεδο, η άνεση από την ανάρτηση βρίσκεται σε καλά επίπεδα, είτε κινείστε στην πόλη, είτε έξω από αυτή, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι μηδενικές αν ο οδηγός δεν το παρακάνει. Το τιμόνι είναι άμεσο και η πληροφόρηση που παρέχει είναι καλή, χωρίς ωστόσο να χαρακτηρίζεται σπορ. Έτσι σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αλλά και τα δυνατά φρένα και να κινηθείς με γρήγορο ρυθμό σε δρόμο με στροφές. Η σταθερότητα του i30 στον αυτοκινητόδρομο είναι χαρακτηριστική και, σε συνδυασμό με την ήσυχη καμπίνα, τα ταξίδια βρίσκονται μέσα στο ρεπερτόριο του. Αξιοσημείωτη κάπου εδώ είναι και η απουσία αεροδυναμικών θορύβων, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσας περιορίζεται στο 0,30. Για το τέλος αφήσαμε το κιβώτιο, το οποίο ουσιαστικά μεταβάλλει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που θα επιλέξει ο οδηγός. Για παράδειγμα, στο ECO δίνεται έμφαση στην μείωση της κατανάλωσης, με τον κινητήρα να σβήνει όταν ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι (λειτουργία cousting την ονομάζει η Hyundai). Αντίθετα, στο SPORT, o κινητήρας διατηρεί πιο υψηλές στροφές και το κιβώτιο κάνει γρήγορα κατεβάσματα μόλις το δεξί πεντάλ βυθιστεί στο πάτωμα. Bonus αποτελούν και τα paddles πίσω από το τιμόνι για όσους επιθυμούν μια πιο “έντονη” συμμετοχή στα οδηγικά δρώμενα!
Στο ταμείο
Η τιμή του Hyundai i30 με τον ήπιο υβριδικό κινητήρα των 140 ίππων ξεκινά από τα 25.290 ευρώ. Για όσους επιθυμούν το αυτόματο κιβώτιο, η τιμή αυξάνεται στα 26.990 ευρώ, ενώ η κορυφαία N Line έκδοση της δοκιμής κοστίζει 29.590 ευρώ. Κλείνοντας, να τονίσουμε ότι το αυτοκίνητο συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων της Hyundai.