Οι εκπομπές CO2 που επιβαρύνουν το περιβάλλον δεν αφορούν μόνο εκείνες που παράγει ένα αυτοκίνητο όσο κινείται αλλά και εκείνες που δημιουργούνται σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, από τότε που ξεκινά να κατασκευάζεται έως και την απόσυρσή του.
Διαβάστε επίσης: To Renault 4 E-Tech αποκαλύπτεται. Οι πρώτες φωτογραφίες
Το Renault Group είναι φυσικά από εκείνους τους κατασκευαστές που δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην εξέλιξη των μοντέλων του με στόχο να μειωθούν συνολικά οι εκπεμπόμενοι ρύποι και η προσπάθεια που κάνουν οι Γάλλοι έχει πλέον νέο εκφραστή στο “πρόσωπο” του πρωτότυπου Embleme, το οποίο και θα παρουσιαστεί στο κοινό στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού στις 14 Οκτωβρίου.
Η κύρια πρόκληση αυτού του project, που αποτελεί ορόσημο για τη μάρκα, εστιάζει στο βαθμό στον οποίο έχει μεγιστοποιηθεί η πλήρης ουδετερότητα από τις εκπομπές άνθρακα σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του οχήματος, από την παραγωγή μέχρι την απόσυρσή του. Σε συνέχεια του concept Scenic Vision H2-Tech του 2022, το Renault Emblème προχωρά την προσέγγιση ένα βήμα παραπέρα, μειώνοντας κατά 90% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (ισοδ. CO2), σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο σύγχρονο όχημα, εκπέμποντας μόλις πέντε τόνους ισοδυνάμου CO2, από την παραγωγή μέχρι την απόσυρσή του.
Διαβάστε επίσης: Υγραεριοκίνητο B-SUV με 21.950 ευρώ – 40% πιο οικονομικό από τη βενζίνη
Το ηλεκτρικό Emblème συμβολίζει μια νέα ολιστική προσέγγιση στο πεδίο του σχεδιασμού ενός οχήματος για τους Γάλλους. Οι έντονες καμπύλες και το αμάξωμα σε στιλ shooting brake του Emblème, αναδεικνύονται από τη διχρωμία του πράσινου αμαξώματος, κάνοντας το χρώμα να φαίνεται διαφορετικό ανάλογα τη γωνία από την οποία το βλέπει κανείς. Το όχημα είναι ένας κομψός συνδυασμός station wagon, με μακρύ μεταξόνιο 2,90 μ. και χαμηλού κουπέ με ύψος 1,52 μ. και επικλινή γραμμή οροφής.
Το πρωτότυπο έχει μήκος 4,80 μ., καθιστώντας το ιδανικό για άνετα ταξίδια για μία οικογένεια με τις αποσκευές της. Στο πλαίσιο της προσέγγισής τους για οικολογική σχεδίαση, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της γαλλικής εταιρείας προσπάθησαν να αφαιρέσουν κάθε περιττό κιλό, με στόχο να φτάσουν το βάρος των 1.750 κιλών, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών. Έτσι, το Renault Emblème ζυγίζει λιγότερο από τα περισσότερα υβριδικά SUV ή ηλεκτρικά οχήματα παρόμοιου μεγέθους.
Το Emblème διαθέτει ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που τροφοδοτείται από δύο πηγές ενεργείας: μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία, που χρησιμοποιείται για τις καθημερινές μετακινήσεις, και από κυψέλες υδρογόνου για τα μεγαλύτερα ταξίδια.
Βασισμένη στην πλατφόρμα AmpR Medium, η αρχιτεκτονική της πίσω κίνησης φιλοξενεί τα διάφορα εξαρτήματα του συστήματος κίνησης (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία, κυψέλες καυσίμου και ρεζερβουάρ υδρογόνου), διατηρώντας παράλληλα χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή.
Ο ηλεκτροκινητήρας με το ρότορα των 208 ίππων του Emblème δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες. Τροφοδοτείται από μια “μικρή” μπαταρία NMC (40kWh), η οποία είναι ελαφρύτερη, φθηνότερη, λιγότερο ογκώδης και πιο φιλική προς το περιβάλλον από αυτή ενός ηλεκτρικού οικογενειακού οχήματος μεγάλης αυτονομίας. Οι κυψέλες καυσίμου PEMFC 30kW λειτουργούν με υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα, που αποθηκεύεται σε δεξαμενή χωρητικότητας 2,8 κιλών, παρέχοντας την απαιτούμενη ισχύ για μεγάλα ταξίδια, με μέγιστη απόδοση περίπου 60%.
Έτσι, το Embleme μπορεί να καλύψει απόσταση έως και 1.000 χιλιομέτρων τόσο γρήγορα όσο και ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, χωρίς φόρτιση αλλά με δύο μόλις στάσεις για ανεφοδιασμό με υδρογόνο – λιγότερο από πέντε λεπτά την κάθε φορά – για αυτονομία 350 χλμ. και να εκπέμπει μόνο νερό. Περισσότερα μετά την επίσημη παρουσίαση του Embleme στο Παρίσι.