Το “Γρήγορο Σκάφος του Μέλλοντος” (High-Speed Vessel of the Future το όνομα του προς το παρόν) είναι δημιουργία των TECO 2030, Umoe Mandal και BLOM Maritime και είναι ένα σκάφος μηδενικών ρύπων το οποίο λαμβάνει χρηματοδότηση και από τις νορβηγικές αρχές, με τη Νορβηγία να είναι μια από τις χώρες επί ευρωπαϊκού εδάφους που δείχνουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική ευαισθησία από το μέσο όρο.
Διαβάστε επίσης: Το απίθανο κιβώτιο της Toyota (+video)
Το νέο σκάφος προορίζεται για τη μαζική μεταφορά επιβατών στη θάλασσα και θα κινείται από ηλεκτρικά μοτέρ με την ενέργεια να έρχεται από κυψέλες υδρογόνου. Οι κυψέλες υδρογόνου θα αποτελούν δημιουργία της TECO 2030, της νορβηγικής εταιρείας που θέλει να πρωτοστατήσει στο μέλλον στις “καθαρές” θαλάσσιες μεταφορές και γι’ αυτό το λόγο φτιάχνει στη Νορβηγία και δικό της εργοστάσιο όπου θα παράγει κυψέλες υδρογόνου για σκάφη κάθε τύπου έως και το 2030.
Υπεύθυνη για το σχεδιασμό του ίδιου του σκάφους είναι η επίσης νορβηγική Umoe Mandal, η οποία, σε αντίθεση με τη νεοφυή TECO 2030, κατασκευάζει σκάφη από συνθετικά υλικά τα τελευταία 30 χρόνια και έχει πολύ μεγάλη εμπειρία στον συγκεκριμένο τομέα. Ωστόσο και η TECO 2030 είναι μια πολλά υποσχόμενη εταιρεία που υπέγραψε πρόσφατα συνεργασία και με την Shell Maritime για να εξοπλίσει ένα από τα τάνκερ της με το σύστημα κυψελών υδρογόνου που θέλει να κατασκευάζει!
Διαβάστε επίσης: Ε.Ε. – Αποκλειστικά μηδενικών ρύπων αυτοκίνητα από το 2035
Προς το παρόν δεν έχουν γίνει άλλες λεπτομέρειες γνωστές για το συγκεκριμένο project, πέρα από το γεγονός ότι το μεγάλο “καθαρό” σκάφος θα είναι ταχύπλοο και θα μπορεί να αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες που θα φτάνουν τους 35 κόμβους (σχεδόν 65 χλμ./ώρα). Εκτός από την ταχύτητα το σκάφος θα χαρακτηρίζεται και για τη δυνατότητα του να μεταφέρει 200-300 επιβάτες. Η κοινοπραξία θα εξελίξει το σκάφος της τα επόμενα δύο χρόνια και αν όλα πάνε βάσει προγραμματισμού, το πρώτο που θα κατασκευαστεί θα είναι λειτουργικό το 2025.