Το “κουμπί” κάτω από το πεντάλ γκαζιού του αυτοκινήτου και ποιος ο ρόλος του

Έχετε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο; Πατώντας τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, θα αισθανθείτε ένα "σκαλοπάτι". Ας γνωρίσουμε το "μυστικό" κουμπί κάτω από το γκάζι...
kickdown

Όσοι οδηγείται αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, πιθανόν να έχετε ήδη καταλάβει για ποιο πράγμα μιλάμε. Αν κάποια φορά πατήσατε βίαια τέρμα το γκάζι, πιθανόν να αισθανθήκατε ένα “σκαλοπάτι” στην διαδρομή του πεντάλ. Αυτό συνέβη γιατί κάτω από το γκάζι υπάρχει ένα εξάρτημα που μοιάζει με κουμπί και αποτελεί βασικό εξάρτημα του συστήματος “kickdown”.

Χρήσιμα: Για ποιον λόγο υπάρχει αυτό το πλαστικό στο παρμπρίζ;

Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το “kickdown” υπάρχει σαν λειτουργία μόνο στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων και όχι στα χειροκίνητα. Ουσιαστικά πρόκειται για την απότομη αλλαγή σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μόλις ο οδηγός επιλέξει να “βυθίσει” το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα.

Έστω, λοιπόν, ότι ο οδηγός ενός αυτοκινήτου κινείται στον αυτοκινητόδρομο με 100 χλμ./ώρα και 6η ταχύτητα στο αυτόματο σασμάν. Μόλις πατήσει τέρμα το γκάζι, το αυτοκίνητο θα κατεβάσει πάνω από μία σχέσεις ώστε να αποκτήσει τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση. Για παράδειγμα, από την 6η σχέση, μπορεί να κατεβάσει αυτόματα ακόμα και σε 3η σχέση. Αυτό ακριβώς είναι το “kickdown”.

Στα περισσότερα αυτοκίνητα, στο τέλος της πλήρους διαδρομής του πεντάλ γκαζιού, υπάρχει ένα “σκαλοπάτι”. Δημιουργεί μία αίσθηση σα να πατάμε κουμπί με το πεντάλ του γκαζιού. Αυτή είναι ουσιαστική η εντολή, ώστε να γίνει το “kickdown”. Εννοείται πως η συγκεκριμένη λειτουργία είναι διαθέσιμη στα αυτόματα κιβώτια, είτε o μοχλός βρίσκεται στη θέση D (Drive), είτε έχει επιλεχθεί το M (Manual).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Citroen Racing Formula E 2025 Brazilia

Formula E: Ντεμπούτο με βάθρο για αυτόν τον κατασκευαστή

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε