Προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας αλλά και ευρυχωρία υπόσχεται η νέα αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα της Kia, EV9. Έπειτα και από το ντεμπούτο του νέου μοντέλου πριν από λίγες ημέρες η κορεάτικη εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες για το EV9, οι οποίες και μας το αποκαλύπτουν.
Διαβάστε επίσης: Kia EV9: Αποκάλυψη για το κορυφαίο SUV των Κορεατών
Εκτός από αμιγώς ηλεκτρικό το Kia EV9 είναι ένα SUV που τοποθετείται στην κατηγορία των μεγάλων με το μεταξόνιο να φτάνει στα 3.100 χλστ. Το συνολικό μήκος είναι 5.010 χλστ., το πλάτος φτάνει στα 1.980 χλστ. και το ύψος στα 1.755 χλστ., διαστάσεις που συμβάλλουν στην επιβλητική εικόνα του EV9.
Έκπληξη αποτελεί ο αεροδυναμικός του συντελεστής που βρίσκεται στο εντυπωσιακά χαμηλό 0,28. Αυτό, σύμφωνα με την Kia έχει επιτευχθεί μέσω της εφαρμογής πολλών προηγμένων λειτουργιών που περιλαμβάνουν το πρώτο 3D σμιλεμένο κάτω κάλυμμα της Kia, το οποίο διαθέτει κυρτό σχήμα μπροστά και κοίλο πίσω, μαζί με αεροδυναμικούς τροχούς και καινοτόμους αεραγωγούς ενσωματωμένους στον μπροστινό προφυλακτήρα.
Διαβάστε επίσης: Δυναμική αρχή για τις παγκόσμιες πωλήσεις της Kia το 2023
Το Kia EV9 προσφέρει μια σειρά από επιλογές επταθέσιων και εξαθέσιων διαμορφώσεων και μια ποικιλία επιλογών καθισμάτων δεύτερης σειράς, κατάλληλα για διαφορετικές καταστάσεις όπως μετακίνηση, φόρτιση και ανάπαυση. Η πρώτη σειρά διαθέτει καθίσματα χαλάρωσης που εξασφαλίζουν μια άνετη στάση ανάπαυσης ενώ η δεύτερη σειρά προσφέρει τέσσερις επιλογές καθισμάτων, συμπεριλαμβανομένων 3θέσιων καθισμάτων, βασικού τύπου, χαλάρωσης καθώς και διθέσια ανεξάρτητα καθίσματα περιστρεφόμενου τύπου.
Το EV9 διαθέτει μια ευρεία επιλογή διαμορφώσεων ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης που βασίζονται στην Electric Global Modular Platform (E-GMP) και χρησιμοποιούν την τεχνολογία μπαταριών τέταρτης γενιάς της Kia. Μια μπαταρία 76,1 kWh προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση Rear Wheel Drive (RWD), ενώ μια μπαταρία 99,8 kWh τοποθετείται και στις δύο εκδόσεις RWD Long Range και All Wheel Drive (AWD).
Στην έκδοση RWD Long Range χρησιμοποιείται ένας ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων και 350 Nm, δίνοντας στο SUV την ικανότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα και μια πιο ισχυρή παραλλαγή της ίδιας έκδοσης με απόδοση 218 ίππων και 350 Nm, το EV9 μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα.
Η έκδοση AWD είναι εξοπλισμένη με δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν 385 ίππους και 600 Nm. Αυτός ο ισχυρός συνδυασμός επιτρέπει την επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις έξι δευτερόλεπτα ενώ είναι διαθέσιμη και μια προαιρετική λειτουργία Boost, για αύξηση των επιδόσεων η οποία θα είναι διαθέσιμη για αγορά αργότερα στο Kia Connect Store. Η συνδυασμένη ροπή αυξάνεται στα 700 Nm, επιτρέποντας στο EV9 να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα.
Το EV9 κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση με το σύστημα Highway Driving Pilot (HDP) της Kia. Το HDP παρέχει στο EV9 αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 – υπό όρους. Δεκαπέντε αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων δύο lidars, επιτρέπουν την ανίχνευση αντικειμένων σε ένα πλήρες οπτικό πεδίο 360 μοιρών για την άμεση αντίδραση στο δρόμο και σε άλλους χρήστες αποτρέποντας πιθανές συγκρούσεις.
Παρέχοντας έξυπνη, προληπτική βοήθεια σε πραγματικό χρόνο σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών, το HDP θα πληροί τα κριτήρια που απαιτούνται για την παροχή αυτονομίας Επιπέδου 3 σε ορισμένες περιοχές του κόσμου. Το αυτοκίνητο θα είναι σε θέση να αυτοματοποιεί την οδήγηση υπό όρους όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν, επιτρέποντας στον οδηγό να κάνει προσωρινά ένα διάλειμμα από τον έλεγχο του ηλεκτρικου SUV.
Τα πολυάριθμα επιπλέον χαρακτηριστικά του EV9 που διευκολύνονται από τα Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης Οδήγησης (ADAS) περιλαμβάνουν το Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2). Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στο EV9 να παρκάρει μόνο του χωρίς την ανάγκη παρέμβασης του οδηγού, είτε μέσα είτε έξω από το όχημα, με τον οδηγό να ξεκινά τη διαδικασία μέσω του έξυπνου κλειδιού Kia που ονομάζεται Digital Key 2.
Το EV9 διαθέτει επίσης Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) για την αποφυγή συγκρούσεων με οχήματα που βρίσκονται στο αντίθετο ρεύμα κατά τη χρήση όπισθεν. Το νέο μοντέλο των Κορεατών φέρει επίσης, μεταξύ άλλων, σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο (BCA), σύστημα υποστήριξης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LKA) και υποβοήθησης ορίου ταχύτητας (ISLA).
Το Smart Cruise Control (NSCC) που βασίζεται σε πλοήγηση διασφαλίζει την ασφαλή οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους ενώ το Highway Driving Assist 2 (HDA 2) επιτρέπει την αλλαγή λωρίδας και χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα hands-on ανίχνευσης (HOD) για τη διασφάλιση της εμπλοκής του οδηγού σε ατύχημα.