Βελτιωμένο σε κάθε τομέα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Peugeot 308 έρχεται για να συνεχίσει στην επιτυχημένη εμπορική πορεία του προκατόχου του και κάνει δυναμική είσοδο και στην ελληνική αγορά.
Το νέο μικρομεσαίο hatchback της γαλλικής εταιρείας θα είναι αρχικά διαθέσιμο στην Ελλάδα με μπόνους λανσαρίσματος με τις “entry level” τιμές για τις εκδόσεις του να διαμορφώνονται ως εξής:
Έκδοση – Τιμή (ευρώ)
1.2 PureTech 110 S&S: 19.900
1.2 PureTech 130 S&S: 22.300
1.2 PureTech 130 EAT8 24.800
1.5 BlueHDi 130 S&S: 23.300
1.5 BlueHDi 130 S&S: EAT8 25.700
Hybrid 180 e-EAT8: 39.500
Διαβάστε επίσης: Peugeot 9X8: Το αγωνιστικό με σχεδίαση… Top Model
Το νέο Peugeot 308 επαναπροσδιορίζει τη θέση του στην κατηγορία χάρη στην αλλαγή της εμφάνισής του αλλά και τις αυξημένες διαστάσεις του. Tο κατά 55 χλστ. αυξημένο μεταξόνιο (2,675 μ.) χαρίζει μεγαλύτερο μήκος (4,36 μ., +11 εκ.). Παράλληλα το ύψος έχει μειωθεί κατά 20 χλστ. φτάνοντας τώρα το 1.44 μ. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 412 λίτρα και ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από το δάπεδο τα 28 λίτρα. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.323 λίτρα.
Η νέα γενιά του γαλλικού hatchback είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το DNA της Peugeot και αποτελεί μέρος της συνολικής αναβάθμισης της μάρκας ακολουθώντας τις τελευταίες τάσεις στη σχεδιαστική φιλοσοφία της. Το νέο μοντέλο φέρει το νέο έμβλημα της μάρκας πάνω σε μία μάσκα που είναι κατασκευασμένη αποκλειστικά για αυτό. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα με την χαρακτηριστική “υπογραφή” χρησιμοποιούν τεχνολογία LED και συμβάλλουν στη δυναμική εμφάνιση του νέου 308. Αυτή η φωτιστική υπογραφή είναι παρούσα σε όλη την γκάμα των μοντέλων της γαλλικής μάρκας, καθιστώντας τα αναγνωρίσιμα από την πρώτη ματιά, τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα. Στο πίσω μέρος, τα φώτα είναι επίσης full LED με τις γνώριμες τρεις “νυχιές” να εξασφαλίζουν στο 308 την μοντέρνα και χαρακτηριστική φωτιστική ταυτότητα των Γάλλων. Παράλληλα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε και φτάνει τώρα στο 0,28 χαρίζοντας στο νέο μοντέλο των Γάλλων κορυφαία αεροδυναμική απόδοση.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 PS
Νέο Peugeot i-cockpit
Το Peugeot i-cockpit αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του DNA της μάρκας και το νέο 308 σηματοδοτεί μία ξεκάθαρη αλλαγή σε ότι αφορά την εργονομία, την ποιότητα του σχεδιασμού και την τεχνολογία χάρη στο εντελώς νέο σύστημα infotainment, i-Connect.
Το νέο σπορ τιμόνι περιλαμβάνει αισθητήρες (οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν το πιάσιμο της στεφάνης από τον οδηγό), καθώς και χειριστήρια ηχοσυστήματος, πολυμέσων, τηλεφώνου και συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Ο πίνακας οργάνων, τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, περιλαμβάνει μία ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών, ενώ είναι τρισδιάστατος στις εκδόσεις GT και GT Plus. Πλήρως διαμορφώσιμος και παραμετροποιήσιμος, αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ενσωματώνει διάφορες μορφές απεικόνισης (πλοήγηση TomTom, Radio/Media, οδηγικά βοηθήματα, ροή ενέργειας κλπ.).
Η κατασκευή του ταμπλό στο νέο Peugeot 308 βασίζεται στην αρχιτεκτονική των ψηλών αεραγωγών (“high-vent” architecture) που τους τοποθετεί ακριβώς μπροστά στο πρόσωπο των επιβατών, θέση που αποδεικνύεται ιδανική για την εξασφάλιση του μέγιστου επιπέδου άνεσης του οδηγού και του συνοδηγού.
Ξεκινώντας από την έκδοση Allure, το νέο 308 περιλαμβάνει πλήρως διαμορφώσιμους διακόπτες αφής (i-toggles) που αντικαθιστούν το συμβατικό πάνελ χειρισμού του συστήματος κλιματισμού. Τοποθετημένοι δίπλα ακριβώς στην κεντρική οθόνη διαθέτουν εμφάνιση και επίπεδο τεχνολογίας μοναδικά στην κατηγορία.
Κάθε i-toggle είναι ένας διακόπτης αφής που παρέχει τη δυνατότητα ρύθμισης του συστήματος κλιματισμού, των επαφών του τηλεφώνου και των σταθμών του ραδιοφώνου. Το νέο i-Cockpit του 308, εξακολουθεί βέβαια να βασίζεται στην αρχή της «οδηγοκεντρικής» οθόνης που βελτιστοποιεί την εργονομία, στο βαθμό που ο συνοδηγός δεν αισθάνεται αποξενωμένος.
Η αψίδα της κεντρικής κονσόλας εκτείνεται μέχρι την αποκλειστική θέση ασύρματης φόρτισης του τηλεφώνου. Οι υπόλοιποι χώροι της κονσόλας προορίζονται για τη φύλαξη και τη βολική τοποθέτηση αντικειμένων.
Ο σχεδιασμός του εσωτερικού τονίζει τη διαφορετικότητα και την ποιότητα των υλικών. Ο ατμοσφαιρικός LED φωτισμός δίνει την επιλογή 8 αποχρώσεων και ο κρυφός φωτισμός πίσω από την κεντρική οθόνη φωτίζει τη βασική διακόσμηση μέχρι τα πάνελ των θυρών, τα οποία ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, μπορεί να είναι από αφρώδες υλικό, ύφασμα ή Alcantara ή να διαθέτουν διακόσμηση αλουμινίου.
i-Connect και i-Connect Advanced
Το νέο σύστημα infotainment εξασφαλίζει στον καθένα τα καλύτερα από τον κόσμο των smartphones και τα καλύτερα από τον κόσμο της αυτοκίνησης. Εργονομικό και απόλυτα συμβατό με την καθημερινή χρήση, το νέο σύστημα πολυμέσων προσφέρει στον οδηγό την δυνατότητα να επιλέξει μέσα από 8 διαθέσιμα προφίλ τις ρυθμίσεις της προτίμησής του. Η λειτουργία mirroring γίνεται πλέον ασύρματα και δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης μέσω Bluetooth, δύο τηλεφώνων ταυτόχρονα.
Η κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 10 ιντσών είναι πλήρως διαμορφώσιμη και εύκολα παραμετροποιήσιμη, έχει τη δυνατότητα εμφάνισης πολλαπλών παραθύρων (multi-window) με “widgets” ή πλήκτρα συντομεύσεων και είναι εξαιρετικά εύκολη στη χρήση, όπως ένα tablet.
Το i-Connect Advanced προσφέρει μία ολοκληρωμένη τεχνολογική εμπειρία, χάρη στο κορυφαίας απόδοσης και αποτελεσματικότητας σύστημα δικτυωμένης πλοήγησης της TomTom. Για μέγιστη αναγνωσιμότητα, ο χάρτης που εμφανίζεται καταλαμβάνει όλο το πλάτος και ύψος της οθόνης των 10 ιντσών και μπορεί να αναβαθμιστεί «εξ αποστάσεως».
Η εντολή “OK Peugeot”, είναι ένας φυσικός τρόπος φωνητικής αναγνώρισης, και μπορεί να λειτουργήσει κατά την καθημερινή χρήση βελτιώνοντας το επίπεδο ασφάλειας της οδήγησης, εκτελώντας κάθε εντολή σχετική με τη λειτουργία του συστήματος infotainment.Προκειμένου να παρέχει καθοδήγηση σχετικά με τη σωστή χρήση και να δίνει απαντήσεις, το σύστημα περιλαμβάνει ενσωματωμένες οδηγίες χρήσης και εκμάθησης.
Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Το νέο 308 εξοπλίζεται με όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, που συμπληρώνουν τη γκάμα των ενσωματωμένων τεχνολογιών, και περιλαμβάνουν το υψηλότερο επίπεδο τεχνογνωσίας της μάρκας:
-Adaptive Cruise control με λειτουργία Stop and Go (στο αυτόματο κιβώτιο EAT8)
-Lane Positioning Assist (ενεργή υποβοήθηση διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας)
-Lane Change Assist (σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας εκτεταμένης εμβέλειας)
-Rear Cross Traffic Alert (σύστημα ελέγχου οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας)
-Connect SOS “κλήση έκτακτης ανάγκης” με πληροφορίες για την θέση του οχήματος
Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας με ενσωματωμένο σύστημα πλύσης, υποβοήθηση στάθμευσης με σάρωση 360° από 4 κάμερες (εμπρός, πίσω και πλευρικά), σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και εκκίνηση hands-free και θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού και εξωτερικούς καθρέπτες με ανάκλιση κατά την όπισθεν.
Το νέο 308 προσφέρει μία ολοκληρωμένη σειρά εξοπλισμού, ανάλογα με την έκδοση, σε τομείς όπως η υποβοήθηση οδήγησης, η ασφάλεια και η άνεση:
-Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (για πεζούς και ποδηλάτες, ημέρα και νύχτα, ενεργό από 7 έως 140 χλμ./ώρα ανάλογα με την έκδοση) και προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης
-Lane Keeping Assist (προειδοποίηση & διόρθωση σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας με αναγνώριση της άκρης του δρόμου)
-Driver Attention Alert (ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού)
-Αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων
-Εκτεταμένη αναγνώριση οδικής σήμανσης (stop, μονόδρομος, απαγόρευση προσπεράσματος, κλπ.)
-Αντικλεπτικό σύστημα με ογκομετρικό ραντάρ και υπερκλείδωμα
-Ηλεκτρικό χειρόφρενο σε όλες τις εκδόσεις
Το νέο μικρομεσαίο hatchback βασίζεται σε μία εξελιγμένη μορφή της πλατφόρμας EMP2 (Efficient Modular Platform), χάρη στην οποία είναι δυνατή η προσφορά αμιγώς εξηλεκτρισμένων εκδόσεων. Δύο Plug-in-Hybrid εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες από το λανσάρισμα του μοντέλου.
Το νέο Peugeot 308 εφοδιάζεται με ζάντες διαμέτρου από 16 έως 18 ίντσες και ελαστικά Class A και A+, για περιορισμό των αντιστάσεων κύλισης, και σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει η μάρκα με στόχο την κορυφαία οδική συμπεριφορά.
Προκειμένου να βελτιωθεί η άνεση και ο περιορισμός των κραδασμών, η ακαμψία του αμαξώματος έχει βελτιστοποιηθεί χάρη στην άριστη συναρμογή των δομικών στοιχείων. Η Γάλλοι κάνουν λόγο για αυξημένα επίπεδα οδηγικής απόλαυσης, κορυφαίο επίπεδο άνεσης, και μοναδική ευελιξία στην πόλη χάρη στην ακτίνα στροφής που δεν ξεπερνά τα 10,5 μ.
Με αναβαθμισμένη ποιότητα στο εσωτερικό
Ο σχεδιασμός των καθισμάτων του νέου 308 έγινε με γνώμονα την άνεση ενώ δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην υψηλή ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν. Τα εμπρός καθίσματα φέρουν πιστοποιητικό του οργανισμού AGR (Aktion für Gesunder Rücken) στο βασικό ή τον προαιρετικό εξοπλισμό και μπορούν να εφοδιαστούν και με ηλεκτρικό σύστημα 10 ρυθμίσεων με δύο θέσεις απομνημόνευσης. Τα εμπρός καθίσματα μπορούν επίσης να εξοπλιστούν προαιρετικά με σύστημα μασάζ 8 αεροθαλάμων που διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις και λειτουργία θέρμανσης.
Στη 2η σειρά, το αυξημένο μεταξόνιο εξασφαλίζει εμφανώς βελτιωμένο επίπεδο άνεσης, ενώ οι πίσω επιβάτες διαθέτουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Η συνδεσιμότητα είναι επίσης κορυφαία, από το επίπεδο Allure, με 2 θύρες USB C (φόρτιση και φόρτιση/μεταφορά δεδομένων) στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Ένα άνοιγμα στο κέντρο της έδρας του πίσω καθίσματος (2/3 -1/3), αποκαλύπτει ένα υποβραχιόνιο εξοπλισμένο με δύο ποτηροθήκες και μια βάση στήριξης τηλεφώνου.
Το σύστημα του κλιματισμού είναι επίσης καινούργιο και ενισχύει το αίσθημα της άνεσης, ενώ οι επιβάτες του πίσω καθίσματος διαθέτουν 2 αεραγωγούς στην πίσω πλευρά της βάσης της κεντρικής κονσόλας. Με σκοπό τη βελτίωση του αέρα στο εσωτερικό, το νέο 308 είναι εξοπλισμένο με Σύστημα Ποιότητας Αέρα (AQS) που παρακολουθεί συνεχώς τον αέρα που περνάει στην καμπίνα και είναι ικανό να ενεργοποιεί αυτόματα την ανακύκλωση του. Πλήρης ηρεμία από το επίπεδο GT και πάνω με το Clean Cabin, ένα σύστημα επεξεργασίας αέρα με κατακράτηση των ρυπογόνων αερίων και των σωματιδίων. Η ένδειξη της ποιότητας του αέρα εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη αφής.
Εξελιγμένο σε συνεργασία με τη Focal, μία γαλλική μάρκα που ειδικεύεται στα ηχοσυστήματα, το νέο 308 εφοδιάζεται με το αποκλειστικό ηχοσύστημα Focal Premium Hi-Fi, αποτέλεσμα πάνω από 3 ετών έρευνας και σχεδιασμού.
Οι κινητήρες του νέου Peugeot 308
Το νέο γαλλικό μικρομεσαίου προσφέρεται και με 2 επαναφορτιζόμενα υβριδικά κινητήρια σύνολα. To Hybrid 180 e-EAT8 με κίνηση στους εμπρός τροχούς και συνδυασμό βενζινοκινητήρα 150 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 81 kW συνδεδεμένο στο κιβώτιο e-EAT8. Το εν λόγω plug-in υβριδικό σύνολο προσφέρει έως και 70 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας και εκπομπές CO2 από 25 γρ./χλμ.
Κορυφαία έκδοση η Hybrid 225 e-EAT8 με τον βενζινοκινητήρα των180 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα των 81 kW, χωρίς αλλαγές στα επίπεδα ηλεκτρικής αυτονομίας και εκπομπών (26 γρ./χλμ. CO2)
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 12,4 kWh και διατίθεται με δύο τύπους ενσωματωμένου φορτιστή, που ικανοποιούν όλες τις χρήσεις και λύσεις επαναφόρτισης, με στάνταρ ένα μονοφασικό φορτιστή 3,7 kW και προαιρετικά ένα μονοφασικό φορτιστή 7,4 kW. Μέσω Wall Box (32 A) 7,4 kW, η πλήρης φόρτιση επιτυγχάνεται σε 1 ώρα και 55λεπτά. Με μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (7,4kW), μέσω ενισχυμένης παροχής (16 A), χρειάζονται 3 ώρες και 50λεπτά, ενώ με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (3,7kW), μέσω συμβατικής παροχής (8 A), 7ώρες και 5 λεπτά
Το νέο 308 διατίθεται επίσης με τους γνωστούς κινητήρες βενζίνης PureTech των 1,2 λίτρων με απόδοση από 110 ίππους και επιλογή για χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ή αυτόματο 8 σχέσεων. Ακολουθεί ο BLueHDi κινητήρας πετρελαίου των 1,5 λίτρων με απόδοση 130 ίππων και επιλογή ανάμεσα στα δύο παραπάνω κιβώτια.