Περισσότερες από δύο δεκαετίας μας χωρίζουν από την χρονιά που εμφανίστηκε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κεραμικά δισκόφρενα. Ήταν Μάιος του 2000, όταν αποκαλύφθηκε επισήμως η Mercedes-AMG CL55 F1 Limited Edition, το αυτοκίνητο που κατέκτησε αυτή την σημαντική πρωτιά.
Διαβάστε επίσης: Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με σύστημα πλοήγησης (+video)
Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση της Mercedes CL με την κωδική ονομασία C215, η οποία έμεινε στην παραγωγή από το 1999 έως το 2006. Η κορυφαία Mercedes-AMG CL55 F1 Limited Edition κατασκευάστηκε συνολικά σε μόλις 55 αντίτυπα, όλα στο ίδιο ασημί χρώμα που βλέπουμε στις φωτογραφίες.
Κάτω από το καπό του τεράστιου coupe βρίσκεται ένας θηριώδης V8 κινητήρας χωρητικότητας 5,5 λτ., ο οποίος αποδίδει 360 ίππους και 530 Nm ροπής. Βέβαια στην προκειμένη περίπτωση, τα φρένα ήταν αυτά που το έκαναν τόσο ξεχωριστό. Πίσω από τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, λοιπόν, υπήρχαν κεραμικά δισκόφρενα που ήταν κατασκευασμένα από την ίδια την γερμανική εταιρεία.
Συνδυάζονται με οκταπίστονες δαγκάνες που προέρχονται από την Brembo στον εμπρός άξονα και, σύμφωνα με την Mercedes-AMG, οι δίσκοι ήταν έως και 60% ελαφρύτεροι συγκριτικά με τους συμβατικούς χαλύβδινους δίσκους. Για την απόδοσή τους δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, αρκεί η δήλωση του Mika Häkkinen στην επίσημη αποκάλυψη του μοντέλου.
“Το πιο σημαντικό μέρος ενός σπορ αυτοκινήτου δεν είναι ο κινητήρας, αλλά τα φρένα. Και το συγκεκριμένο έχει πολύ καλά φρένα”, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο Φινλανδός πιλότος. Η παραγωγή της Mercedes-AMG CL55 F1 Limited Edition ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2000 και την ίδια χρονιά χρησιμοποιήθηκε ως Safety Car στο πρωτάθλημα της Formula 1.