To πρώτο Mazda ήταν… μοτοσυκλέτα!

Σε 100 χρόνια λειτουργίας η Mazda έχει δημιουργήσει κάποια από τα πιο γνωστά αυτοκίνητα. Το πρώτο της όμως ήταν μια μοτοσυκλέτα!

Βρείτε μας στο
Mazda μοτοσυκλέτα 1929

Ως Toyo Cork Kogyo η Mazda ξεκίνησε όπως γνωρίζουμε ως μια εταιρία παραγωγής προϊόντων που βασίζονταν στο φελό. Η ιαπωνική εταιρία άλλαξε ρότα όταν τέθηκε επικεφαλής ο Jujiro Matsuda, το… σωτήριο έτος 1921 και την μετέτρεψε αρχικά σε εταιρία παραγωγής εργαλείων. Από εκεί ακολουθεί η σχετικά γνωστή πορεία της Mazda στο τρίκυκλο Go του 1931 και έπειτα το 1960 στα αυτοκίνητα με το R360. Πριν όμως από αυτά προηγήθηκε μια μοτοσυκλέτα!

Οι αγώνες μοτοσυκλέτας είχαν αρχίσει να αποκτούν το δικό τους μεγάλο κοινό στην Ιαπωνία στα τέλη της 10ετίας του ’20. Με τον Matsuda στο τιμόνι της η Toyo Kogyo αποφάσισε να κατασκευάσει εγχώρια μια μοτοσυκλέτα για να συμμετέχει στους αγώνες και η εξέλιξη της ξεκίνησε το 1929.

Η “εργασία” των Ιαπώνων παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1930, μια μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιούσε έναν δίχρονο κινητήρα 250 κ.εκ., με ανάρτηση τύπου girder μπροστά, χωρίς ανάρτηση πίσω και τελική μετάδοση με αλυσίδα.

Με αυτή τη μοτοσυκλέτα η Toyo Kogyo, όπως ονομαζόταν τότε η Mazda, κέρδισε και τον πρώτο αγώνα στην ιστορία της, στην πρώτη της μάλιστα συμμετοχή. Μάλιστα βρέθηκε μπροστά από μία Ariel (αγνώστων λοιπόν στοιχείων) με τις μοτοσυκλέτες της βρετανικής εταιρίας να είναι εκείνη την περίοδο από τις γνωστότερες σε όλο τον κόσμο. Έτσι οι Ιάπωνες μπήκαν για πρώτη φορά και στους αγώνες με την πρώτη τους επιτυχία να είναι… δίκυκλη.

Η ιαπωνική εταιρία μετά και την αγωνιστική της επιτυχία προχώρησε στην παραγωγή 30 συνολικά μοτοσυκλετών το 1930, οι οποίες αποδείχθηκαν και οι πρώτες και οι τελευταίες μέχρι σήμερα μοτοσυκλέτες της Mazda. Στο ρεζερβουάρ της μοτοσυκλέτας των Ιαπώνων μπορείτε να διακρίνετε, εκτός από το όνομα της εταιρίας και το σήμα της Mitsubishi (!) καθώς μέχρι και το 1936 η διανομή των μοντέλων της πραγματοποιούνται μέσω του δικτύου εμπόρων της Mitsubishi.

Ο Matsuda σκεπτόμενος εμπορικά αποφάσισε τελικά να εστιάσει τις προσπάθειες της εταιρίας του στην εξέλιξη του τρίκυκλο Mazda Go, το οποίο “έφερε” αργότερα τους Ιάπωνες στους τέσσερις τροχούς με το R360.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr