Ως ένας από τους κολοσσούς των τεσσάρων τροχών, η Volkswagen έχει παρουσιάσει πολλά μοντέλα στο πέρασμα του χρόνου για τα οποία μπορεί να είναι περήφανη καθώς κατάφεραν να διακριθούν σε πολλά επίπεδα και φυσικά και στον εμπορικό στίβο.
Διαβάστε επίσης -Ευρώπη: Η γερμανική εταιρεία που άφησε πίσω την Toyota. Πάνω από ένα εκατ. πωλήσεις
Ωστόσο, δεν χωρά αμφιβολία για τη σημασία που έχει η πρώτη γενιά του Golf όχι μόνο για την ίδια τη γερμανική εταιρία αλλά και τον κόσμο των τεσσάρων τροχών γενικότερα. Ας τη γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.
Το Volkswagen Golf εξελίχθηκε και παρουσιάστηκε την εποχή που η γερμανική εταιρεία έψαχνε το αυτοκίνητο, το οποίο θα έπαιρνε τα ηνία και θα αποτελούσε τον διάδοχο ενός ακόμη θρύλου της αυτοκίνησης, του Beetle, του best seller όλων των εποχών εκείνο τον καιρό με συνολικές πωλήσεις άνω των 20 εκατ. μονάδων.
Διαβάστε επίσης – Χειμώνας: Χρήσιμες συμβουλές για οδήγηση και συντήρηση αυτοκινήτου (+videos)
Η αντικατάσταση του Beetle ήταν ένα δύσκολο όπως αποδείχτηκε έργο που είχε ξεκινήσει ήδη από τη 10ετία του ’50. Οι άνθρωποι της Volkswagen δημιουργούσαν, αξιολογούσαν και τελικά απέρριπταν δεκάδες πρωτότυπα, κάποια από τα οποία είδαν τελικά το φως της παραγωγής, ως άλλα μοντέλα της γκάμας της.
Μάλιστα, λίγο πριν από την παρουσίασή του Golf η Volkwagen βρισκόταν σε οικονομικό αδιέξοδο παρουσιάζοντας απώλειες εκατοντάδων εκατ. μάρκων με την ίδια της την ύπαρξη να απειλείται. Οπότε το μικρομεσαίο που ετοίμαζε η VW ήταν το στοίχημα που έπρεπε να κερδίσει για να επιβιώσει, την εποχή που άλλαζε παράλληλα ολόκληρη η φιλοσοφία της και τα πισωκίνητα μοντέλα έδιναν τη θέση τους σε προσθιοκίνητα -όπως το πρώτο Passat του 1973.
Την ίδια λογική έπρεπε να ακολουθήσει και το προσθιοκίνητο, υγρόψυκτο Golf που ερχόταν να πάρει τη θέση του πισωκίνητου αερόψυκτου Σκαραβαίου, με όλα τα οφέλη που φέρνει η συγκεκριμένη διάταξη σε ένα μικρών διαστάσεων μοντέλο, όπως είναι η καλύτερη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων και η μείωση στο κόστος παραγωγής.
Για τη σχεδίαση του νέου τότε μικρομεσαίου τους οι Γερμανοί στράφηκαν τελικά στον Giorgetto Giugiaro, ο οποίος συνέβαλε και στη γενικότερη εξέλιξη του Golf, με τον μεγάλο Ιταλό σχεδιαστή να έχει συνεργαστεί ξανά με τη VW για τη σχεδίαση των Passat και Scirroco.
Η παραγωγή του Golf ξεκίνησε στις 29 Μαρτίου του 1974 και το επίσημο λανσάρισμά του έγινε δύο μήνες αργότερα στο Μόναχο. Με το Golf η Volkswagen χτύπησε στην κυριολεξία φλέβα χρυσού αφού μοντέλο της είχε άμεση απήχηση στο κοινό με αποτέλεσμα να τη βοηθήσει να βρει και την οικονομική σταθερότητα που έψαχνε την πιο κατάλληλη στιγμή και να αναπτυχθεί.
Το Golf ήταν διαθέσιμο αρχικά ως τρίθυρο και πεντάθυρο, ενώ αργότερα προστέθηκε και η cabrio έκδοση με κινητήρες που ξεκινούσαν από τα 1.100 κ.εκ. και τους 50 ίππους και έφταναν έως τους 75 από 1,6 λίτρα. Αρχικά το μηχανικό κιβώτιο είναι τεσσάρι και το αυτόματο να είναι τριών σχέσεων.
Φυσικά τα πράγματα ήρθε να αλλάξει το εμβληματικό σήμερα GTI, το οποίο δημιούργησε επί της ουσίας την κατηγορία των “καυτών” hatchbacks. Τον Οκτώβριο του 1983 ήρθε και το τέλος για την πρώτη γενιά του Golf, με τη συνολική παραγωγή του να φτάνει στα 6,72 εκατ. μονάδες.