Το πρόβλημα της ρυμούλκησης αγωνιστικών και ιστορικών αυτοκινήτων, λύθηκε!

Ένα πάγιο αίτημα φαίνεται πως ικανοποιείται, καθώς το Υπουργείο Μεταφορών έδωσε οριστική λύση στη μεταφορά αγωνιστικών και ιστορικών αυτοκινήτων, με τρέιλερ



Όπως έγινε γνωστό μέσω επίσημης ανακοίνωσης του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, η οποία κοινοποιήθηκε από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (Ο.Μ.Α.Ε.), ένα πρόβλημα που διαρκούσε δεκαετίες, όλα δείχνουν ότι λύθηκε. Κατόπιν σχετικής Υπουργικής Απόφασης, ρυθμίζονται οριστικά θέματα που σχετίζονται με έλξη ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων της κατηγορίας Ο. Παράλληλα, για αυτά προβλέπεται χορήγηση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας, ώστε να μην τίθεται κανένα πρόβλημα κατά την κίνησή τους στους δρόμους της χώρας.

Πρόκειται σαφέστατα για μια θετική εξέλιξη, η οποία βάζει τέλος στα προβλήματα που αντιμετώπιζε μεγάλο μέρος ανθρώπων που σχετίζονται με την αυτοκίνηση. Ως γνωστόν, η μετακίνηση οχήματος, που ρυμουλκούσε άλλο όχημα με τρέιλερ, αντιμετωπιζόταν ως παράνομη. Το πρόβλημα δεν αφορούσε μόνο στους ιδιοκτήτες αγωνιστικών οχημάτων οι οποίοι ταξίδευαν για να συμμετάσχουν σε αγώνες. Αντίστοιχη δυσκολία μετακίνησης στους δρόμους προέκυπτε για όλους όσοι ήθελαν να μετακινηθούν με τον συγκεκριμένο τρόπο, ανεξάρτητα από τον τύπο του οχήματός τους.

Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών:

«Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία χορήγησης άδειας και πινακίδων αριθμού κυκλοφορίας και προϋποθέσεις έλξης οχημάτων

Εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. πρωτ. Γ9/46447/2397 (Β’ 2303) και θέμα «Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία χορήγησης άδειας και πινακίδων αριθμού κυκλοφορίας και προϋποθέσεις έλξης οχημάτων κατηγορίας Ο».

Με την Απόφαση αυτή ρυθμίζονται οριστικά θέματα που αφορούν την έλξη όλων των ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων της κατηγορίας Ο. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την οδηγία 2007/46ΕΚ και την Β’2112/2009 Υ.Α., που την προσάρμοσε στην ελληνική νομοθεσία, οι κατηγορίες στις οποίες αναφέρεται η Απόφαση είναι όλες οι κατηγορίες Ο (Ο1: έως 0,75 τόνους, Ο2: από 0,75 έως 3,5 τόνους, Ο3 από 3,5 έως 10 τόνους, Ο4: μεγαλύτερο από 10 τόνους) και τα οχήματα ειδικής χρήσης (οχήματα που προορίζονται για λειτουργία που απαιτεί ειδική διαρρύθμιση του αμαξώματος ή/και ειδικό εξοπλισμό, π.χ. ασθενοφόρα, αυτοκινούμενα τροχόσπιτα κ.λπ.).

Πιο συγκεκριμένα, η Υπουργική Απόφαση ρυθμίζει τα εξής:
α)    τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων σε όλα τα ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα της κατηγορίας αυτής (από μπαγκαζιέρες, τροχόσπιτα, μέχρι και μεγάλα ρυμουλκούμενα μεταφοράς εμπορευμάτων). Προβλέπεται η χορήγηση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για όλα τα ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα.

β)    τις προϋποθέσεις έλξης των ρυμουλκούμενων ανάλογα με την κατηγορία τους και το έλκον όχημα. Βασικό σημείο είναι ότι πρέπει το έλκον όχημα να μπορεί τεχνικά να έλξει το ρυμουλκούμενο ή το ημιρυμουλκούμενο.

γ)    τις μεταβατικές διατάξεις για τα ήδη κυκλοφορούντα ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα. Προβλέπεται ότι όσα κυκλοφορούν με σημειώματα έλξης (μπαγκαζιέρες, τρέιλερ, τροχόσπιτα, οχήματα για μεταφορά σκαφών – αγωνιστικών αυτοκινήτων – μοτοσικλετών – αλόγων – αθλητικού εξοπλισμού) θα πρέπει να εφοδιαστούν με άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες εντός 9 μηνών.

Πλέον, δίνεται η δυνατότητα να κατέχει κάποιος στο όνομά του ένα ρυμουλκούμενο χωρίς να κατέχει έλκον όχημα (π.χ. ένα τροχόσπιτο, ένα όχημα μεταφοράς σκαφών ή αλόγων) και να μπορεί να το συνδέσει σε ένα έλκον όχημα που τεχνικά δικαιούται να το κάνει. Με αυτή τη ρύθμιση επιλύονται και τα αιτήματα των ιδιοκτητών και των εμπόρων τροχόσπιτων, αλλά και των ομοσπονδιών μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Τέλος, η χορήγηση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας σε όλα τα ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα της κατηγορίας Ο, θα οδηγήσει σε καταγραφή τους στο μητρώο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με αποτέλεσμα να περιλαμβάνει το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν.»

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr